BF december 2015 :-)
Gå till läkaren och säg att ni mår illa och kräks! Så får ni säkerligen lergigan COMP utskrivet. Några fler förstagångsföderskor från Stockholm i denna tråd? Jag har BF 24/12 (stackars barn;)).
Gå till läkaren och säg att ni mår illa och kräks! Så får ni säkerligen lergigan COMP utskrivet. Några fler förstagångsföderskor från Stockholm i denna tråd? Jag har BF 24/12 (stackars barn;)).
velvet - bor i Bergshamra men flyttar till Söder nästa helg, nära SÖS (väldigt passande inför förlossning : )
Jag tänkte höra om det är någon av er som känner så här eller vet vad det kan vara,
Jag har den senaste veckan blivit så öm i livmodertrakten. Inte växtvärk alltså, det har jag haft hela tiden. Utan det gör väldigt ont när jag sätter mig, som i livmodern. Det känns som att den är öm. Även om jag reser mig och har suttit länge (framför datorn på jobbet) och när jag blir kissnödig gör det väldigt ont.
Jag har gjort IVF och blev överstimulerad, vid VUL vecka 9 var mina äggstockar fortfarande väldigt förstorade. Kan det vara därför det gör ont? Att äggstockarna ör stora och ömma, och nu när livmodern växt (är i vecka 13 nu) så är det ömt för att det är trångt?
Det borde inte vara ligamentsmärtor för det har jag också, när jag nyser eller liknande hugger det i sidorna, det är en helt annan smärta.
Vad tror ni?
Det behöver inte vara något farligt men för att utesluta tex infektion är det nog bra om du kollar upp det hos gyn/spec-mvc. Håller tummarna för att allt är bra såklart :)
Oj det skulle inte vara massa utropstecken där :)
Glad midsommar allihopa!
Någon mer än jag som börjat oroa sig för ekonomin och alla grejer man vill/behöver köpa till bebis? Vi har det inte direkt dåligt ställt men jag oroar mig ändå. Det är nog delvis därför vi redan börjat köpa grejer. Jag vet att det skulle funka lika bra att spara pengarna och köpa allting lite längre fram, men på något vis känns det skönt mentalt att kunna "bocka av" vissa grejer.
Jag heter annacarolina1 på instagram. Har inte gått ut med graviditeten på sociala medier än dock så just nu är det bara lite andra vardagsbilder :)
Hallå, jag tänkte kolla med er om utlandsresor. Har läst att det är lite olika regler för olika resebolag och att det behövs läkarintyg efter någon vecka man har nu insett att det som gäller där för deras regler är gällande flyget bara. Men att det är irrelevant egentligen för att det är hemförsäkringens regler som man ska följa eftersom att de är de som står för sjukvårdskostnaderna om förlossningen skulle starta eller om någon komplikation skulle uppstå, och vad jag har hittat där är att man kan resa utomlands senast vecka 27. Är det någon annan som har uppfattat detta annorlunda eller som vet hur det är? Vore ju tråkigt om man inte får resa efter första veckan i september ???? men bra att veta så att man inte hamnar i en sitution där man får betala hur mycket som helst :)
Lyllo er som gjort RUL! Mitt är inte förrän 27 juli. Jag har dock varit och lyssnat på hjärtat idag! Hade en mindre blödning häromdagen och fick komma in bara för att lugna mig själv. Så skönt! Men längtar efter att få se bebis och förhoppningsvis se om det är en liten pojke eller flicka! <3
Jag har också mitt RUL kvar, på måndag. Har inte känt några sparkar eller rörelser ännu (är i vecka 19) så är lite orolig. Vill bara se att bebis faktiskt lever om där inne trots att jag inte känner något... Är det någon mer här som INTE känt något?
Visst är det fler här i tråden som har RUL idag? Efter lunch är det dags för oss, det blir ett utökat ultraljud med läkare pga en åkomma som mitt äldsta barn har. Tidigare har jag avundats er som haft RUL och verkligen längtat men idag känner jag mig mest nervös faktiskt!
Vi hade RUL idag och allt såg bra ut! Moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känt något ännu, och det kanske kan göra mig lugn om jag inte känner något på någon vecka till.
Och det är en liten pojke! Vi är två systrar och syrran har tre flickor så alla är extra glada över en liten pojke i familjen :)
Bor i Stockholm, på söder
Yey! Nu har nog jag och sambon äntligen kommit överens om en vagn!!
Har kollat in Emmaljungas nya kollektion å de blir mest troligt en Super nitro med luftdäck å en babylift istället för liggdel!
Jag har fått "ge upp" några önskemål men får väl komma ihåg de å ta upp de i framtida diskussioner ;)
Hur går de för er andra? De är väl några som redan köpt!
Vi har Gustav och Henry som förslag till vår kille. Vi får väl se när han tittar ut vad som känns rätt
Funkar visst inte med emoijs :)
Av vad jag förstår så är det helt normalt att ha gått upp 5-10 kg nu (runt vecka 21-25) så jag tycker inte era viktuppgångar låter konstiga alls!
Jag tycker jag det är kul att se att magen växer och börjar anta en mer gravidform, innan kände jag mig mest plufsig! :)
Hörrni det här med gravidförsäkringar.. Har ni nån? I så fall vilken? Gratisvarianten eller nån som kostar?
Ingenting här iaf! Inte kommit något mina två andra graviditeter heller innan fl så jag skulle bli minst sagt förvånad om det hände.
Smörjer ni magen med något? Jag har provat bio oil innan och hade lite kvar som jag började med men när den tog slut såg jag mandelolja på apoteket som jag provar nu. Misstänker dock att det är den som får det att klia på bristningarna.. :(
Magen har verkligen exploderat i storlek nu sedan i fredags.. Helt plötsligt känner jag mig hemskt stor och klumpig och ganska orolig för ännu fler bristningar än dom få jag har på magen..