Inlägg från: Carolinetellebo |Visa alla inlägg
  • Carolinetellebo

BF december 2015 :-)

Hej på er!!

Jag tänkte också skutta in här jag, bf 18 december. :)

Vad kul att läsa om er som är i samma stadie!

Man är ju väldigt grön på detta område iom att det är första barnet så alla delade tips mm är ju väldigt välkomna.

Jag håller precis på med gravidpenning jag med och fk o allt man ska fylla i, jösses. Jag jobbar i butik där vi e tvungna o jobba 4-6 timmar ensamma/dag och utan möjlighet till rast eller toalett då. Vilket e ohållbart snart... Men kan man gå ner i halvtid o få penning för resten from 1a oktober tro o sen från 1nov kanske få gravpenning helt o gå hemma?

Vet ni hur man kommer i kontakt med mammagrupper? Är det något man kollar upp och "bildar" själv? Några Stockholmare här förresten eller tom norrortsbor?

/Carro

• Carolinetellebo
    lillaknytet skrev 2015-08-31 22:31:57 följande:

Hej och välkommen.

Fy låter ju inte sunt att jobba själv utan toalettbesök el rast.

Jag är norrorts bo bor i Upplands Väsby med maken och 3barn 2heltid och äldsta dottern varannan vecka

Åh se där. Jag bor också i Väsby :) bollstanäs. Hur gamla e barnen?

Nä det e inte optimalt direkt..
  • Carolinetellebo

Fina magar! Känner mig väldigt liten jag.

Gick in i V.26 igår.

Jag får som spänningar långt ner, i livmodern. Känns ungefär som när man e jättekissnödig och blåsan e utspänd. Sen lättar det efter liten stund, kan komma o gå ibland. Är det sammandragningar? Men detta känns lite obehagligt. I land när jag stressar kan magen bli hård o spänd, det tror jag e en sammandragning? Så svårt o veta...

Nån som känner igen sig?

Svar på tråden BF december 2015 :-)