Inlägg från: mirandaekstroem |Visa alla inlägg
  • mirandaekstroem
    Cheysa skrev 2015-10-03 16:40:54 följande:

Är jag den enda som mår illa? Jag har senaste veckan mått illa från och till, läste att illamående kan komma tillbaka v 30-33 (jag är just nu 30+6) men börjar bli lite jobbigt med maten, har ju dessutom diabetes så har förut haft stenkoll nu är det svårt att äta...

Nä då, jag mår också illa från och till. Dock inte så ofta och intensivt som i början av grav. V 28.
  • mirandaekstroem
    Beya skrev 2015-10-03 17:53:26 följande:

Du ska inte dricka eller äta alls iaf 8 timmar innan du ska ta testet. Konstigt du inte fått någon info det är ju jätteviktigt! Ta gärna med en citron som de kan blanda in röran så blir det lite mindre sött iaf.

Men vafan... Varför har hon inte sagt något. Tänk om jag hade ätit en bamsefrukost och haft med dricka där. Jag ska ringa imorgon och fråga iallafall, hinta lite om att det var märkligt att hon inte sagt något och säga att det var en himla tur att jag ringde, annars hade jag inte fått veta ju ;) Tack!
  • mirandaekstroem
    Anny123 skrev 2015-10-04 17:27:00 följande:

En fråga om något helt annat.

Hur mycket rörelser känner ninunder "lugnare" dagar? Å hur ofta kommer dessa dagar?

Vet inte exakt hur många rörelser, men ibland kommer 2-3 dagar när bebis är lite lugnare, sen igång som bara den i 2-3 dagar. Under dem lugna dagarna så är det mest på kvällarna och nått då och då på dagen. Hur har du det? Är i v 28 kan ju tilläggas :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)