• sosso08

BF december 2015 :-)

Hoppar in här jag med. Plussade i tisdags och är väl i vecka 4+4 med bf 15/12. Är mitt andra barn, men är 5år sedan sist så känns som första gången igen :p

Är det någon mer som känner av otroligt mycket växtvärk? Minns inte att jag hade det sist, iaf inte så här.

• sosso08
    Triomamman skrev 2015-04-12 23:37:23 följande:
    Grattis till graviditeten! :)

Det verkar vara vanligare med växtvärk när man är omföderska. Detta blir mitt 4:e barn och jag har mer växtvärk nu än jag haft tidigare graviditeter. Första graviditeten hade jag nästan inget alls. Min BM förklarade att det är vanligt att det känns mer när man är omföderska för att livmodern växer lite snabbare i början :).
    Tack detsamma :)

Vad skönt att höra, det har verkligen dragit och molat ordentligt förra veckan, inte mensvärk utan mer som en slags "göra plats" värk ????
  • sosso08

Jag börjar må illa till och från och är nu i vecka 6, i min förra grav hade jag sjuk magkatarr redan från den dagen jag plussade och illamåendet kom ungefär i samma veva.

Födde sonen i v.36+6 (21 dagar tidig) så räknar lite med tidigare nedkomst denna gång också :)

• sosso08
    Dakine skrev 2015-04-18 12:21:14 följande:

Jag kände ingenting förutom foglossningen med första sonen. Den här gången började jag må illa i v 7, gick in i v 8 idag och mår illa till och från. Brösten är fortfarande ömma som fan! Känner dock ingen trötthet denna gång, vilket jag gjorde första grav. Kändes som att jag bara sov och sov då...

Olga Rönnberg tipsade om att smörja magen med ren kokosolja. Vet någon här inne någon bra sådan och vart man kan köpa det? :)

kokosolja kan du köpa i vilken mataffär som helst, brukar stå vid alla ekologiska matvaror. Denna med fler brukar finnas
  • sosso08
    Dakine skrev 2015-04-19 00:18:05 följande:
    Åh, tack! :) Och den kan man smörja kroppen med? :) 
    Absolut, fungerar till mat/bak lika väl som till att smörja kroppen :)
  • sosso08
    Pyret 85 skrev 2015-04-23 17:10:25 följande:
    Alltså det bästa på hela dagen är ju när man ska vila med barnen. slumrat till några minuter två gånger denna veckan och det brukar inte hända. Kan ju vara för att jag vaknar kl.4 varje morgon nu för tiden och inte kan somna om.
    Jobbar också på förskola med de yngsta. Vilan är verkligen det bästa, skulle nog inte klara dagen utan en liten powernap, är så sjukt trött hela tiden ????
  • sosso08

Idag är ingen bra dag. Gick hem från jobbet pga hemskt illamående (jobbar på förskola).

Någon här som har erfarenhet av Postafen?

• sosso08
    evve88 skrev 2015-04-29 14:25:00 följande:
    Har ätit postafen sedan 2 veckor tillbaka! Tar inte bort allt illamående men tar udden av det värsta. Tack vare fem kan ja gå till jobbet!! Levde en vecka utan och de va de värsta ja vart med om! Jag ställer Klockan och tar en ca 1 timma innan ja ska upp så att de liksom hinner värka lite :)

Lycka till!
    Vad skönt, kanske något jag ska testa då.

Men blir inte jätte trött av den? Har hört vissa som säger att det är som att ta en sömntablett och det fungerar ju inte riktigt när man ska jobba :p
  • sosso08
    evve88 skrev 2015-04-29 15:39:54 följande:
    Så svårt att säga då ja är dödstrött redan liksom. Haha. Men första typ två tre dagarna var det värst. Då fick ja lägga mig på en bänk och sova på rasterna. Somna på 2sek, men sedan tycker jag att kroppen vant sig.. Visst jag är väldigt trött nu med och somnar i tid och otid men på nått sätt känns de som att kroppen kämpar på och jag har i alla fall lyckats jobba.. Sitter på kontor och ibland känns de som man nickar till på skrivbordet. Haha. Men de går! Försöker du äta varannan timme? Det har hjälpt mig i kombination med postafen. Vissa dagar är värre än andra med tycker jag...
    Är också dödstrött mest hela tiden vilket skulle bli ännu jobbigare att bli tröttare när man ska vara aktiv med 11/2åringar på jobbet hela dagen :p men något måste göras åt illamåendet.

Har diabetes så är lite knepigt med insulindoseringen att äta för ofta, men försöker äta så tätt jag kan men tycker det inte riktigt hjälper. Mår typ sämre efter matintag :(
Svar på tråden BF december 2015 :-)