• amalie79

BF december 2015 :-)

Har iof bf januari men min BM säger att man får bada så länge inte vattnet gått.
    Jag ska börja min vattengympaklass ikväll och kommer vara i v 37 när den är klar och har inte fått höra att det skulle vara ett problem att bada så länge allt är bra!

• amalie79
    Roxy81 skrev 2015-11-09 17:30:05 följande:

Vilka jobbiga upplevelser angående förlossning o BB. Jag ska föda på Varberg, känns jättebra. Var där för ett par veckor sen på info. Känns lugnt o tryggt. På BB har de bara familjerum där man stannar minst två dygn om man vill. Säng till pappan, TV o eget badrum med dusch.

Kan det vara så att det är mer stressat o pressat i större städer?

En annan sak, jag var o vaccinerade mig mot influensan idag, är i v.36 o därmed i riskgrupp. Någon annan som gjort det?

Nu vet jag inte var ni bor men jag bodde tidigare nära Varberg och många vänner har fött där. det enda negativa är enligt min vän att de har ingen egen neonatal, skulle det vara något hamnar man i Halmstad. Behöver ju inte vara prematur utan andra saker också. För min väninna blev det akutsnitt och när hon vaknade var barnet redan i Halmstad, hon och mannen fick åka efter i sjuktransport när hon kvicknat till och träffade därmed inte dottern förrän på morgonen efter.
  • amalie79
    summer13 skrev 2015-11-23 13:03:05 följande:

Undrar vad det är för fel på min kropp :-/ häromdagen "magsjuka" i en halv dag, idag migrän. Sjukt otäckt! Tappade synen på ena ögat och tappade talet. Kunde inte prata ordentligt, glömde ord och sluddrade. Sen domnar halva ansiktet, tungan och handen. Somnade en stund så allt det försvann och nu har jag "bara" huvudvärk. Hellre huvudvärk, det andra var läskigt!!!

Har tid för igångsättning den 4e dec nu. Alldeles för länge till. Bebisen kommer ju väga typ 5 kg då "hellre komma igång av sig själv med starka värkar än igångsättning, storleken på barnet spelar ingen roll" resonerade bm. Gick ju bra förra gången sa jag till henne! Ironi då.. Bah less nu!!

Inte för att skrämma dig men det där ska du kolla genast. Du kan ju ha fått en stroke eller havandeskapsförgiftning! Huvudvärk är väl typiskt för det!?
Svar på tråden BF december 2015 :-)