Inlägg från: flugsvamp |Visa alla inlägg
  • flugsvamp

BF december 2015 :-)

Hoppar in här efter att ha hållit mig i bakgrunden. Var på inskrivningssamtal idag. Jag vet exakt vilken dag jag hade ägglossning och har bf 24/12. Min barnmorska kände på livmodern och sa att hon är säker på att jag har gått 9 fulla veckor (vilket är omöjligt). Någon mer som varit med om detta ? Vad kan det innebära... ?

• flugsvamp

Googla kallrökt skinka och tryck på bilder så ser du om det är den :) den påminner mer om lufttorkad skinka än vanlig rökt som är runda och ljusrosa.

• flugsvamp

Var hos bm idag och fick lyssna på hjärtat :) är i v 12 och ska få komma o lyssna om 2.5 vecka igen :)

• flugsvamp

För att bli lugnad lite så får vi komma till bm varje vecka och lyssna på hjärtat på bebisen :) sen har vi köpt ett angelsound så att man kan lyssna själv också. Men givetvis är det ju nervöst att vänta på rul. Har vårat nästa fredag.

• flugsvamp

Kände första ordentliga sparken imorse. Min kille hade handen på magen och kände också!!! :) så mysigt. Är i veckan 16+2

• flugsvamp

Var på rul idag och allt såg bra ut förutom en föreliggande moderkaka. Någon som vet vad detta kan betyda?

• flugsvamp
    jc78 skrev 2015-07-17 18:34:34 följande:

Jag hade samma, inget annorlunda mer än att man kanske inte känner sparkar lika mycket som annars i början. Så inget konstigt :)

Kunde du föda vaginalt ? Fick du gå på extra ultraljud? När rättade det till sig? :)
  • flugsvamp

Föreliggande moderkaka är inte samma som att den ligger i framkant tror jag.. ? :) hon sa till mig att man kunde få blödningar och att min bm ska hålla extra koll. Moderkakan täpper till utgången för lillen så hon sa att om den ligger kvar så blir det snitt. Blir extra ul runt v. 30

• flugsvamp

Jag jobbar också inom industrin och min bm sa att man ska lyfta max 12 kilo och max 10 ggr per dag. Man kan inte lyfta så man får missfall men man kan få problem med bäcken/leder och rygg.

• flugsvamp
    Honsomvill skrev 2015-08-14 08:38:59 följande:

Behöver lite hjälp med att förstå vad detta är :(?

Får jätte ont i magen när jag ställer mig upp eller går. Att sitta ner känns inte alls och att bara stå rakt upp och ner känns inte heller, men just när jag ställer mig upp och när jag går så är det nästan så man går böjd som en fällkniv för att det gör så ont.

Det känns liksom långt ner i magen på vänster sida.. Någon som har någon aning?

Ligamentssmärtor! Har precis lika. Är en otroligt skarp smärta som tar över en men det går över rätt fort. Ska vara helt normalt tydligen även fast det känns som man blir knivhuggen :P
  • flugsvamp

Det kommer nog att komma o gå hela tiden. Har fått förklarat för mig att det är kroppens "gummiband" som tänjs ut och då gör det ont. Man kan försöka med lugna rörelser, som att inte resa sig för snabbt. Jag får mest ont om jag reser mig ur sängen fort eller nyser.

• flugsvamp

Apropå täta kontroller. Jag har gått varannan vecka till min bm från första början. V 6, 8, 10, 13, 15 ul v 18, bm 20, 22, 24, 26 och nästa gång blir i 28. Vet någon varför det kan vara så tätt ? Har inte tänkt på att fråga ens...

• flugsvamp
    SsJj skrev 2015-11-03 20:31:03 följande:

Någon som dricker eller kommer dricka hallonbladste? :)

I vecka 35 började jag dricka hallonbladste och även smörja med Weleda Perineum Massage Oil när jag väntade barn förra gången.. Blir väl likadant även denna gång gissar jag mest bara för att.. Kroppen är helt fantastisk men kan jag hjälpa lite på traven så gör jag gärna det. :)

Funkade det för att förlossningen skulle starta ? :) jag tänkte börja dricka i v 37
  • flugsvamp

Var beräknad den 25e, men idag kom vår lilla pojke med buller och bång. 3290 g och 48 cm kärlek :) lycka till alla ni andra som har förlossningen att se fram emot. Det måste ju vara världens häftigaste upplevelse!

• flugsvamp
    Beya skrev 2015-12-09 12:54:00 följande:

Stort grattis måste varit lite överraskande

Tycker du verkligen det med förlossningen? det är just den jag fasar och har ångest över.

Ja det var lite oväntat. Är det ditt första barn ? Eller har du dålig upplevelse sen innan ?
  • flugsvamp
    Beya skrev 2015-12-09 20:29:05 följande:

Mitt andra barn nu och ja smärtan och upplevelsen från min första har jag inte glömt trots att det är mer än sex år sedan. Är det ditt första barn?

Mitt andra också och det gick mycket bättre. Smärtan finns ju där men hela upplevelsen var så annorlunda den här gången. . Lycka till, det kommer gå jättebra!!
  • flugsvamp

Min bebis var inte fixerad vid lunchtid, men på kvällen Fick jag värkar och bebisen kom 16 dagar innan bf :) så den kan vara ruckbar ända till den är påväg ut!

Svar på tråden BF december 2015 :-)