• Kauwe

BF december 2015 :-)

Hej! Här e jag, plussade för en vecka sen efter att försökt nästan ett år och ett tidigt mf bakom (oktober). Detta blir (förhoppningsvis) mitt andra barn, med bf 11/12. Har bokat tidigt ultraljud den 24.4., så får leva i spänning tills dess. Lite orolig är jag då jag blött en aning, men hoppas det inte är något. Senast efter två veckor får jag ju iaf någon form av besked... Känner mig ganska orolig. Annars har jag absolut inga tecken på graviditet än det svaga pluset förra veckan, och utebliven mens förstås. Finns det verkligen någon där?

• Kauwe

WOW, gratis JenvonT! Berätta mer... hur kände du då du fick veta det och vad sade de på ultrat?

Att ha tvillingar i magen är något jag är rädd för... Jag har VUL efter precis en vecka så då visar det sig troligen. Viktigast förstås att det är någon där inne som har det bra Skrattande

• Kauwe
    Beya skrev 2015-05-20 18:43:55 följande:
    Javisst får du det, jag är 36 år. Ja nu vill man bara två veckor ska gå så man har det gjort.
    Jag är också 36 och frågade om riskerna vid denna ålder. Åt mig svarade man, att risken för t.ex. downs anses bli store först efter 38 års alder...

Men jag är också orolig. Blöder mer eller mindre s.g.s. varje dag och måste vänta till 2.6. före ul. Hoppas allt e bra och att inte få "slag i ansiktet där och då" Tyst
  • Kauwe
    Hemlig78 skrev 2015-05-21 10:07:30 följande:
    Vilken vecka är du i ?
    Har du något symptom? (kissar oftare, ömma bröst, illamående, mollvärk,trötthet?) 
    Gjorde privat ett tidigt ultra I vad som visade sig vara 6+4, så nu borde jag vara I 10+3. Då syntes hjärtat och gynekologen sa att han såg hematom som kan blöda - men det är ändå jobbigt att inte vara helt säker.

Har alla symptom ovan utom att behöva kissa oftare. Undrade du ifall jag kanske inte mera är gravid? Svårt att säga... Men tänker att mf hellre får ske nu än mot slutet. Efter två veckor e jag igen lite klokare. Foten i munnen

• Kauwe
    Beya skrev 2015-05-25 20:02:59 följande:
    Tack så mycket!

Har ingen matlust alls:( o råkade läsa en artikel att om man får maginfluensa som gravid kan det leda till diabetes senare i livet för barnet :(
    Kan du ge mig källan Beya? Skulle gärna kola upp detta närmare, då jag även inledde min gravidited med magsjuka... Obestämd
    JJ15 skrev 2015-05-26 08:58:55 följande:

Sjukskriven resten av veckan och läkarn har skrivit ett recept på primperan (verkar vara vanligt här i Finland mot illamåendet). Är sängliggandes, känner mig som en zombie. Sovit riiiktigt dåligt inatt. Hoppas att veckan börjat bättre för er andra mammor!

Var bor du, JJ15? Här är en Esbo-bo...

• Kauwe
    laluna skrev 2015-05-29 08:43:27 följande:

Hej!

Ny här men måste bara få skriva av min oro. Är idag i v 11+6 och har blödningar titt som tätt :( va på gynakuten i måndags efter en störtblödning hos bm och fick då se en sprattlande liten filur med ett litet hjärta som slog så fint :) läkaren kunde inte hitta någon orsak till blödningen utan sa åk hem och va lycklig detta är bara vad vi kallar för oförklarlig blödning. Lättnaden och lyckan va total tills igår då jag började blöda igen :( Detta är min 5 gång med blödningar och jag håller på att bli tokig! Någon annan här som är med om samma sak? Skall göra kub på tisdag och är nu super rädd att något skall vara fel :(

Jag är 11+4 idag och har i praktiken blött varje dag sen vecka 6 (under dessa sex veckor kanske 6-7 dagar som jag inte blött alls). Ibland blöder jag mera, t.o.m. levrat blod, ibland mindre (brunt eller röd/rosa). Vet inte om det ännu är någon där inne...

Här får vi inte extra vul "bara" för blödning, men har bokat kub 2.6. så måste vänta tills dess. Vågar inte hoppas så mycket... På bvc sade de åt mig att vissa blöder genom hela graviditeten utan att veta varför. Med ettan blödde jag en aning i vecka 6, men inte sen mer, så detta är mycket "värre"...

Hemskt jobbigt att inte våga glädjas och se framemot december!
  • Kauwe

Har nu varit på KUB (får veta resultatet från UL + blodprov först efter ca 2 veckor) och allting såg bra ut fastän jag varit orolig då jag blött så mycket... Hon hittade hematom pä några ställen, bl.a. bakom moderkakan, vilka hon menade att kommer att blöda ut. Inget sex, simmande eller bastu nu! Det är inte det roligaste då sommaren kommer och man bor i Finland Obestämd Nåh, kunde vara mycket värre!

Nytt datum blev 10.12. Det var verkligen kul att se den lilla 6 cm-figuren motionera och sova med korta intervaller Hjärta

• Kauwe
    JJ15 skrev 2015-06-04 10:48:12 följande:

Härligt att höra att många fått bra resultat och börjar må bättre! :) välkoma alla nya och grattis!

Här kämpar jag mot illamåendet och blev sjukskriven för minst en vecka av läkarn som jag talade med igår under min andra runda på dropp. Alla värden var bra förutom att jag är undernärd. Så nu dricker jag vatten och minrealvatten så mycket som möjligt och har alarm på telefonen var tredje timme att jag ska äta. Allt är bra med bebis men det är mig bm och läkarn oroar sig över. Det är ganska obehagligt att va så svag.

Hoppas att ni andra har det bättre och får njuta mer av friska luften. Fastän jag mår som jag mår har jag börjat njuta emellan illamåendeattackerna, det är underbart att se hur magen växer och jag längtar såå till första sparkarna! :)

Undrar bara... Om du är undernärd borde du väl dricka (eller äta om möjligt) nåt med kalorier I och inte vatten? Där e d ju noll kalorier...
  • Kauwe

Jag skall berätta åt chefen på torsdag.Oskyldig Vi har månadsmöte då, så känns som bra tillfälle. Annars hade det dragit ut till medlet av augusti, då han först är på semester och sedan jag. Därtill måste jag plocka fram mina mammabyxor I helgen och är nojig att någon på jobbet märker innan jag berättat...

Minns att jag med ettan grät I femte eller sjätte månaden, då jag och mannen skulle vagnshoppa och det inte ens syntes att jag var gravid. Kände mig som en hycklare utanför vagnbutikerna och inbillade mig att alla tyckte att jag shoppade vagn bara för att just plussat (då det inte syntes att jag var > 20 veckor). Lite annat denna gång - vecka 14 nu och ordentlig bula Förvånad

Ettan berättar vi nog åt först efter andra ultrat, för att försäkra oss att allt e bra där inne och då syns det nog ännu mera. Han är lite på två år, så förstår nog bättre baby I magen om det "syns" Hjärta

Svar på tråden BF december 2015 :-)