• Fiiaaa

BF december 2015 :-)

10 dar kvar till bf, har varit hemma sen i onsdags och är redan rejält uttråkad. Mycket förvärkar (för jag antar att sammandragningar med rejäl mensvärk räknas som förvärkar?) Men inget mer händer. Bebis bökar runt ordentligt där inne (aj aj mina stackars revben). Letar alla möjliga tecken på att förlossningen ska va på g, men nada. Hade iofs inte räknat med det såhär tidigt heller, men guuu va segt det är att va hemma och vänta :/ Vad sysselsätter ni er med för att få tiden att gå?

• Fiiaaa
    BowserSchnauzer skrev 2015-12-06 16:46:26 följande:

Vi har lika långt kvar - ja vad sjutton ska man göra för att sysselsätta sig...? Jag har lite grejer att pyssla med här hemma men det går så segt eftersom orken tryter och det skönaste läget är i soffan samt att sömnen är sådär så försöker vila OM det drar igång. Får sammandragningar när jag är uppe men så fort jag lägger mig ner så slutar det - åh, att man kan "längta" efter att börja få lite mera ont så att det händer någon gång! Har ju haft jobbet som distraherat förut men nu blir det ju inget mer jobb innan bebis.

Kanske skulle läst en bok... Men är sååå osugen, tänker ju bara på bebis ;)

Samma här, visst finns det grejer att göra, men allt känns liksom lite bökigt, och har inte supermycket energi eller lust att dra igång några större projekt. Men blir ändå superuttråkad av att bara läsa och kolla på tv och ta lugna promenader, hehe. Saknar nästan jobbet lite, dagarna gick så fort när jag jobbade. Slutade i tisdags men det känns som att det var mycket längre sen. Åh vad jag önskar att liten vill komma lite före bf. Har en hel del förvärkar och hoppas varje gång att det ska dra igång på riktigt nu, men det lugnar ju ned sej varje gång efter ett tag. Håller tummarna för tidig julklapp för oss båda :)
  • Fiiaaa
    fantasy06 skrev 2015-12-06 22:03:57 följande:

Man vänjer sig. Första dagarna efter att jag slutat jobba var skittråkiga. Varit ledig sen den 12 november. Men nu är det skönt. Man får pula lite hemma o sen passa på att vila massor för det får man ju inte göra sen :)

Låter bra :) Var inte beredd på att jag skulle bli så otålig av att inte jobba, längtade verkligen efter att få gå hem. Får försöka tagga ned och vila så gott det går, och hoppas på att bebis vill ut i tid.
  • Fiiaaa

Vaknade vid 4 i natt och hade riktigt jäkliga sammandragningar. Tänkte nu startar det. Var vaken till 6 med oregelbundna värkar men sen somnade jag och sov till 8.30 med några korta uppehåll då jag vaknade av smärta, men snabbt kunde somna om. Nu den senaste timmen har det kommit någon värk, rejält smärtsamma, men väldigt oregelbundet. Har också ilningar nedåt i samband med värkarna. Nu vet jag varken ut eller in. Är det något på g eller bara falskt alarm? Förvärkar har jag haft ett tag, sammandragningar med molvärk. Men smärtan i de som kommit nu är på en helt annan nivå. Hoppas hoppas...

• Fiiaaa
    fantasy06 skrev 2015-12-12 10:30:15 följande:

Håller tummarna att det är på g. Klocka värkarna. Kommer det 3 st var 10:e minut o de varar i ca 1 minut sögs det ju att det är på g o att man då ska ringa.

Tack! De kommer typ en gång i kvarten och vissa gör för jvligt ont och andra är lite lugnare. Nånting är ju helt klart på g. Men vågar inte tro att det är på riktigt på riktigt än. Hoppas!!
  • Fiiaaa
    nikki06 skrev 2015-12-12 12:52:51 följande:

Låter som samma jag har som jag beskrev ovan :) får också jäkliga ilningar neråt så jag inte kan stå.. Det avstannade vid sju dock men kom igång någon timme senare igen. Kommer var tionde minut för mig nu ungefär, ibland lite tätare. Ååh, snälla kom igång ordentligt!!

Samma här. Varierar mellan var 10:e till 15:e nu ungefär. Och vissa skitjobbiga som jag inte kan prata igenom, andra lite lättare. Håller tummarna för oss båda att det kommer igång på riktigt.
  • Fiiaaa
    SsJj skrev 2015-12-12 13:21:29 följande:

Jag vet inte men när jag väntade dottern så sades det hela tiden att man skulle ta 2 alvedon och en dusch och om det inte avstannade då så var det på riktigt igång..

Åh det har jag gjort både ock och det har inte stannat av. Åh vad spännande, hoppas hoppas. Även om det är rätt jkla jobbigt just nu.
  • Fiiaaa

Här blev det barn igår några dagar tidigt. Lång förlossning, men helt underbart!

Svar på tråden BF december 2015 :-)