• Adnilem

BF december 2015 :-)

emelieen skrev 2015-12-18 22:32:35 följande:
    Tack för svar :)

Hur tyckte du epiduralen var? Jag är väldigt tveksam till den då jag hört att man inte riktigt känner när man ska ta i? Men epidural dämpar väl inte krystvärkarna? Har bf 29e och börjar bli riktigt nervös.
    Åhh jag har också BF 29:e :) ! Väntar andra barnet och var extremt rädd inför min första förlossning. Men det var inte så illa som  jag föreställde mig. Fick spinal och krystade i 10 min. Jag vet att jag tänkte att nu ser jag ut som dom på tv, men att det inte alls var så farligt som det såg ut. Nu inför andra förlossningen så är jag mycket lugnare. 
  • Adnilem
    emelieen skrev 2015-12-19 01:25:24 följande:

Då är det snart dags för oss båda! :) vad är spinal? Jag är verkligen jätterädd men samtidigt sjukt taggad. Vill träffa vår lilla flicka NU. :)

Vi väntar troligtvis också en flicka <3!. Spinal verkar på samma sätt som epidural men är bara en dos, man kan inte fulla på. Läs på om smärtlindring på 1177 och skriv ett förlossningsbrev med den lindring du skulle vilja ha, så blir det bra. Jag ska be om att även få pudendus blockad denna gången.
Svar på tråden BF december 2015 :-)