• Beya

BF december 2015 :-)

Hej! Plussade igår så Bf är 15 dec. Jag är jätteglad men väldigt orolig o visste inte ens om jag skulle våga skriva här redan, för att bara en månad sedan fick jag ett tidigt missfall.

Men nu får man försöka vara positiv :)

Mina symtom är främst att mina bröst o bröstvårtor redan växt mer än en storlek o är ömma.

• Beya
    Knasbollen81 skrev 2015-04-05 21:04:12 följande:
    Åh grattis och välkommen in smile5.gif .

Och bara att försöka vara positiv annars skriver du här så har du ett helt gäng som peppar dig!!
    Åh tack!
  • Beya
    Sookie85 skrev 2015-04-06 15:16:26 följande:

Filious- hon blev glad :) fast det är tidigt!

Bara jag som är orolig för MF hela tiden? Svårt att koppla av...

Ja jag oroar mig jättemycket faktiskt ganska påfrestande att inte bara kunna slappna av o njuta. Igår blev jag helt nojig när mina bröst inte kändes lika uppspända längre o varje gång jag går på toaletten. Men var ju med om det för exakt en månad sen så det är kanske inte så konstigt.

Kan tillägga att jag hunnit fylla 36 år o har ett barn sedan tidigare på 6 år.:)
  • Beya
    Bf December 2015, fyll gärna på listan. 

1/12 Maggadisch, andra barnet. 
    2/12 Paxoo, första barnet. 
    3/12 Emme, andra barnet. 
    4/12 
    5/12 Knasbollen81, andra barnet. Snobb, första barnet. Filious, tredje barnet.
    6/12 nikki06, första barnet. mum2girls, fjärde barnet. Hallonetsorbet, andra barnet. 
    7/12 Fantasy06, andra barnet. Sookie85 första barnet. 
    8/12 Misshjb, andra barnet
    9/12 
    10/12 
    11/12 Malin Cc 
    12/12 Joss82, första barnet
    13/12  
    14/12 
    15/12 velvet, andra barnet. Beya, andra barnet.
    16/12 
    17/12  
    18/12  
    19/12 
    20/12  
    21/12  
    22/12 
    23/12 
    24/12 
    25/12 
    26/12 
    27/12  
    28/12  
    29/12  
    30/12  
    31/12
  • Beya
    velvet skrev 2015-04-07 07:08:09 följande:

Det känns lite märkligt att vara tillbaka på jobbet (första gången sen jag fick reda på att jag är gravid). Som att man går runt och bär på en hemlighet. :)

Ja känner så också, dessutom har min mage svällt en hel del + brösten så det är pösiga kläder som gäller redan
  • Beya

Ja jag fick också missfall ca 3 dagar efter jag ringde o bokade tid för inskrivning, så nu avvaktar jag. Var jättejobbigt att ringa tillbaka sen skrivs man inte in förrän v.13 här så det är ingen brådska. Man kan få ett hälsosamtal men inget mer. Vul får man inte förrän i vecka 20.

• Beya
    anabana skrev 2015-04-07 17:45:03 följande:

Jag hoppar också in här om det går bra? Jag plussade äntligen i morse, har försökt i nästan 3 år. I höstas blev jag gravid men det slutade tyvärr i missfall.. Så nu är det nya tag! Förra gången hann jag gå på det första hälsosamtalet hos barnmorskan. Behöver jag gå på ett till denna gången eller tror ni man kan hoppa över det? Det var ju bara information och den har jag ju redan fått.. ????

Välkommen! och grattis nej du behöver inte gå på det igen. Jag funderera på att inte gå heller, känns som man har koll på det där
  • Beya

Shit vad jag kränger! Blivit alldeles för mycket mat o godis nu i påsk. Lovat mig själv att bli nyttig igår igen men sen så jag att vi hade mycket godis kvar o började äta igen. Har gått upp nästan 3kg på bara ngt dagar :( kan ju inte skylla på graviditeten än;) men svullen mage + allt frosseri gör ju att jag ser ut att vara i femte månaden redan.

Klarar ni att lägga band på er? Eller ni känner inget godissug?

• Beya

Hjälp jag kan inte längre knäppa mina byxor! ska man reda behöv köpa ett sådant där resårband till knäppningen :)känns liiite tidigt.

• Beya
    joss82 skrev 2015-04-09 17:51:16 följande:

Dessutom tänker jag att det kanske är lite lugnare på BB då :). Här i Lund/Malmö är det ibland så annars att man inte får plats och allt verkar sjukt stressigt!

Ha! det har jag inte tänkt på men det har du ju helt rätt i! det är ju jättepositivt. Kände när jag födde min son i mars att det var överbelamrade där.

Ok att barnet kanske kommer tycka det är tråkigt att fylla senare än andra, men desto gladare sen när man närmar sig 30,40 50 då är de ju yngre längre

Jag skulle aldrig kunna hoppa över för att undvika decemberbarn de måste ju också få finnas nej men pga min ålder och att jag är utan en viktig medicin så länge vi försökte gör att jag inte har "råd" att tänka så.

Tycker det ska bli så mysigt, man är ju mest inne den första tiden ändå när det är mörkt ute så kan man bara vara inne och mysa
Svar på tråden BF december 2015 :-)