chokladgroda skrev 2015-09-10 21:18:47 följande:
Har inte skrivit här på ett par månader nu men du och jag har BF samma dag och igår fick jag PRECIS likadant!! Haft så hela dagen idag också, och är också själv hemma med två små så vet hur tufft det är. Man vill helst stänga in sig i sovrummet och vila hela dagen men det funkar ju liksom inte. Jag tror att det beror på tarmarna. En läkare sa att gravida ofta har ont på vänster sida i nedre delen av buken pga att tarmarna jobbar långsammare. Tänker att det nog beror på det. Annars är det väl ligamentsmärtor..
Jag har haft förvärkar sen vecka 16 men senaste veckan har dom börjat göra ondare, som mensvärk som strålar ner på insidan låren samt bak i korsryggen. Dessutom är dom tätare och kommer mer regelbundet. Dock går dom över efter någon halvtimmes vila så det är ju bara förvärkar men känns nästan som det händer något ändå för igår gick slemproppen. Vet ju att den kan återbildas men det känns som lite väl tidigt va? Någon mer som haft så?
Va lustigt att du också har känt samma sak, och är lika långt gången. Det gör ibland läskigt ont i magen, hur jag än rör mig. Känns bekant med tarmarna, dom lever sitt eget liv just nu. Trög och fisig, ursäkta äckeldetaljer. Det där med 2 barn hemma gör inte saken bättre heller.
Det känna lite läskigt med att det drar och spänner hela tiden, speciellt när min man befinner sig i Köpenhamn och kommer hem i morgon eftermiddag.
Träffade Gyn igår pga flera svampinfektioner, hon nämnde då att slemproppen kan lossna nu men återbildas hela tiden. Så det ska inte vara någon fara. Men om du får blödningar och ont tycker jag att du ska kontakta förlossningen.
Det hela har gått som en dans på rosor tidigare, nu vill jag bara dra täcket över huvudet. Vetskapen om att min yngsta kommer vakna kring kl 05:00 gör mig inte lugnare.
Härligt med barn, men det är skillnad på att vänta första och det tredje ;)