BF december 2015 :-)
RUL idag, har inte kunnat sova på hela natten... Sjukt nervös för jag har inte känt nånting det sista... :/ måtte bebis må bra där inne.
RUL idag, har inte kunnat sova på hela natten... Sjukt nervös för jag har inte känt nånting det sista... :/ måtte bebis må bra där inne.
Nu har vi varit på RUL, ska tillbaks om tre veckor. Bebis var för liten för att kunna göra en tillräckligt utförlig undersökning så vi får titta på bebis igen! Tjoho : D Blev framflyttad två veckor, så beräknad födsel 27/12 här!
Åh vad roligt att få se bebisen ytterligare en gång! :D Får jag fråga hur man kan ha räknat fel på två veckor? Jag har dålig koll.
Hur mycket har ni andra "normalviktiga" gått upp i vikt nu? Tycker att det är svårt att hitta information om vad som är "lagom". Är vi vecka 27 och har gått upp 7 kg.
BF 27/12 här med första barnet.
Gah! Blev inte beviljad GP av fk. Vet inte hur jag ska göra nu, lär inte få igenom en sjukskrivning och kan verkligen inte jobba hela tiden ut. Tycker att det är fruktansvärt tråkigt att behöva ta mina mammadagar innan bebis ens är född och därmed få mindre tid med barnet... Sitter och skriver min överklagan just nu men det är så himla svårt och mina tankar är bara katastrof och helst vill jag bara gråta hela dagarna typ.
Varit på första föräldrakursen idag och jag mår fan illa av all info kring förlossning osv. Är livrädd rent ut sagt. :/ Någon som kan och vill peppa lite? :)
Åh vad jobbigt! Vad jobbar du med? Fanns det någon motivation till att det inte gick igenom? Förstår verkligen stressen kring allting, var det tänkt att du skulle gå hem i början av nästa vecka (såg att BF var 27/12)?
Graviditetspenning är ju i stort baserat på hur fysiskt arbetet är. Vad är anledningen till sjukskrivningen? Kanske du kan specificera bättre varför du är hindrad att utföra ditt arbete? Annars hade jag satsat på att bli sjukskriven av läkare. Försöka går ju. Klarar du dig utan pengarna hade jag inte tagit ut några fp dagar. Din SGI är skyddad ändå så nära bf.
Hoppas det går bra!
Tänk på att specificera varför du inte kan utföra dina arbetsuppgifter, det är de dom bedömer!
Typ jag har en bruten arm och jobbar med datorer = arbetsförmågan nedsatt. Jag jobbar med datorer och har ett brutet ben = jag har kanske jävligt ont men jag bör ändå kunna sitta vid en dator om dagarna löjlig liknelse men du fattar vad jag menar
Jag är nu i vecka 35+3 och känner mig så sjukt deppig...vill bara att graviditeten ska vara över. Har haft en rätt lugn graviditet, lite foglossning men den är i stort sett avhjälpt av akupunktur, men nu sedan jag gick över 34+0 har jag bara mått sämre och sämre psykiskt. Grinar hela tiden, alla osköna rörelser bebis gör känns som bebis gör bara för att jävlas, "alla är emot mig" typ.
Vi håller på och renoverar hemma så ju längre bebis är i magen desto bättre, men just nu vill jag bara slippa gå runt som en anka med svullna fötter och vara konstant kissnödig.
Blä, kände att jag måste få skriva av mig bara...hoppas ni andra har en bättre sista tid än jag :*
Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke
Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka
Syndrom: BF 14/12, första barnet.
BowserSchnauser: BF 16/12, första barnet, pojke
Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka
Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka
Deaniemi; BF 27/12, första barnet, pojke
Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka.
SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.
Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.
Hej världen!
Första värken 21.30 ute var han 22.40 snabbaste förlossningen ever! Fortfarande helt chockad!
Och det bästa av allt var att deras skitmätning var fel, han väger perfekta 3290g och är 51cm lång! Helt perfekt <3
I morse tittade vår lille prins ut! Var ju beräknad till 27/12 så gick över två dagar. Hade så gärna gått över till 2016, men det fick man inte bestämma...
Väldigt snabb förlossning i alla fall, vattnet gick kl 23, var på sjukhuset kl 2 och sen var bebis här halv 7. För mig gick verkligen vattnet som på film, helt plötsligt stod jag bara där i en pöl med vatten! Haha.