Inlägg från: skruttan55 |Visa alla inlägg
  • skruttan55

BF december 2015 :-)

Jag hoppar in här och håller tummarna på att jag får vara med. Testade positivt i onsdags. Hade sista mensen 19-22 mars. Räknar BF till årsskiftet. Inga barn sen innan.

Kontaktade barnmorska igår och tycker det är tråkigt att de inte tar blodprov eller så för att ge extra bekräftelse. Man blir ju så osäker när det är första.

• skruttan55
    TessOphira skrev 2015-04-25 08:16:18 följande:
    Du kan besöka en mödravård central och be om ett graviditetstest som dom gör gratis. Det är något du själv måste be om, inget man blir erbjuden
    Okej, tack ! Jag mena nog mer ett tidigare ultraljud när man gått några veckor så man vet att allt är lugnt. Jag gjorde ett test till idag och det var solklart positivt :)
  • skruttan55
    TessOphira skrev 2015-04-25 17:59:35 följande:
    haha jahaaa då missförstod jag :) Du kan alltid ringa gynakuten och "ha superduper ont" då får du komma in och göra ett VuL ;) 
    Tack för tipset! Jag såg i din blogg att vi ligger nästan på samma dag du och jag. (Jag är 5+2 idag) Är det din första med?
  • skruttan55

Jag håller med. Är i 5+5 idag och nu har både illamående och humörförändingarna börjat... Hur ska detta sluta? ????

• skruttan55

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.

• skruttan55
    Deaniemi skrev 2015-12-29 14:45:10 följande:

I morse tittade vår lille prins ut! Var ju beräknad till 27/12 så gick över två dagar. Hade så gärna gått över till 2016, men det fick man inte bestämma...

Väldigt snabb förlossning i alla fall, vattnet gick kl 23, var på sjukhuset kl 2 och sen var bebis här halv 7. För mig gick verkligen vattnet som på film, helt plötsligt stod jag bara där i en pöl med vatten! Haha.

Grattis!
  • skruttan55
    skakan skrev 2015-12-30 21:45:17 följande:

Hur många gravida är vi kvar i gruppen? Jag är beräknad imorgon på självaste nyårsafton men hoppas bebisen håller sig inne till tolvslaget sen är det fritt fram att komma ;)

Här är en til ;)l BF + 5 Håller tummarna på att det startar snart nog.
Svar på tråden BF december 2015 :-)