• liinaH

BF december 2015 :-)

Hej! Plussa igår - med Mina svaga plus. Men fick gravid på det digitala så jag börjar sakta men säkert ta in att jag är gravid! Jag är 23 år, och har BF på självaste julafton ( och jag som alltid har sagt att jag inte vill ha ett december barn om jag själv får bestämma ) som det kan bli ;) bor i Skåne. Har bokat in ett ultraljud i v.9 för att se så allt ser bra ut då jag har ett MA i bagaget. :) hålla tummarna för att den lille vill stanna!

• liinaH
    Elin87 skrev 2015-05-13 18:03:43 följande:

Äntligen har jag fått lergigan comp och fått ner kräkningarna lite! Har inte kunnat behålla nått när jag varit på jobbet..lite lugnare när jag legat hemma i soffan bara. Men han sjukskrev mig direkt i ett par veckor framöver tack och lov!

Men idag var vi på ultraljud och fick se något som var betydligt större än en liten tickande böna sist vi var inne :D Är i v9 nu. Och direkt jag fick se hjärtat och man såg huvudet och benen lite så då brast det! Tårarna kom av lycka. Läkaren blev lite nervös då..haha! Men shit alltså så häftigt och underbart!! ?

Oh vad häftigt, det måste vara en underbar känsla! Exakt hur långt är du gången? Ska själv på ultraljud på söndag i 8+2 , kul att veta lite vad jag kan förvänta mig, om man ser huvud och ben eller bara en liten ärta! :)
  • liinaH
    velvet skrev 2015-05-13 18:28:16 följande:

Jag gjorde ultraljud i v. 8+0 och vi såg både ett tickande hjärta och en liten bebis som rörde sig. Även om allting var ganskalitet och otydligt så rådde det inga tvivel om vad det var. :D

Ohh , vad kul!! :D kul att veta vad man kan förvänta sig, och även så att man kan förklara och förbereda sambon innan, att det är en liten liten sak vi ska se, och inte en tydlig bebis :D
  • liinaH
    Elin87 skrev 2015-05-13 20:03:49 följande:

Nu är detta en graviditet med hjälp av pergotime. Så om jag räknar från första dag på senaste mensen v8+4. Enligt vad måtten på ultraljudet visade så sa han 8+2 när jag frågade.

Så du kommer nog se det jag såg. Konturerna av en liten liten bebis. Jag tyckte den var så tydlig för när vi var inne sist akut (pga smärtor i magen och de hittade en cysta) så såg jag bara en rund ring och en prick som flimrade. Så hade inte så stor förväntning att det skulle synas direkt nått än :)

Okej! Ja men det är ändå ungefär där jag också befinner mig. Ska bli så spännande och se !! :)
  • liinaH
    Loveway skrev 2015-05-16 14:04:21 följande:

Jag är ganska ung, blir 22 nu i sommar och bor för tillfället nere i skåne.

Är det någon annan här i gruppen som är i liknande ålder eller kanske är bosatt i de södra delarna av Sverige? :)

Jag blir 23 Och kommer också i från Skåne :) hur långt är du gången? :)
  • liinaH
    Loveway skrev 2015-05-17 17:58:35 följande:

Men åh vad roligt! :) Jag har gått 8 hela veckor nu idag , så går in i vecka 9 imorgon.

Hur långt har du själv gått?

Haha samma här, blir 8+1 idag enligt ultraljudet igår. :) enl mina beräkningar ska det va 8+3, men vi får se :D
  • liinaH
    Loveway skrev 2015-05-18 16:39:08 följande:

Haha jaså du, vad roligt :) Åh har du redan fått göra ett UL? Hur kommer detta sig? Är så nojig och orolig så skulle himla gärna vilja kolla att allt står rätt till där inne jag också.

Jag gjorde privat :) värt varenda krona. Det va en riktigt lättnad för mig som också har varit orolig. Nu kan man njuta lite mer & verkligen förstå att det är på riktigt. :)
  • liinaH

Någon som är aktiv tex på instagram med sin graviditet? :) kul att följa andra som ska ha i samma månad!

• liinaH
    Honsomvill skrev 2015-12-30 22:57:26 följande:

Här har vi en! Bf +11 imorgon.

Håller alla tummar och tår för en januari bebis

Samma här, också bf + 11 imorgon.. ( eller idag) haha. Va inne på en extra kontroll idag och allt såg bra ut. Nu är det bara att vänta och se :)
  • liinaH

Bf + 12 , det blir en 2016 bebis! Har börjar få sån jäkla träningvärk i ljumskarna? Kan knappt gå? Någon som kännt något liknade? Är det bebisen huvud som 'trycker på' ? Om inget annat så blir det igångsättning på måndag, fast jag hoppas att kroppen vill / kan sköta detta själv.

• liinaH
    skakan skrev 2016-01-01 14:44:07 följande:

Blir en januaribebis för mig med! Bara glad för det faktiskt. Är bara på +1 än så länge. Gick ju över 18 dagar med förra så har räknat med något liknande nu, men vill helst slippa igångsättning den här gången.

Okej :) hur va din igångsättning?
Svar på tråden BF december 2015 :-)