• moruri

BF december 2015 :-)

Puh! Nu har ja äntligen hittat pappret från FK och skickat iväg ett mail till min arbetsgivare. 
    Alltså snacka om att vara sent ute? :P

Pratat med bvc igen och hon tyckte inte jag behövde vara orolig över kisseriet, då han är pigg och äter. Men ska få komma in på fredag och ta en vikt. 

• moruri

Tack! Ska göra så! :)
    Jobbar inom kommunen så det kommer tydligen att ta ca två veckor innan de ordnat fram de papper som behövs. Men bra att man då kan söka i förtid så är den biten klar.
    Spelar inte så stor roll om pengarna kommer i januari, även om det hade varit trevligt med lite extra julpengar. Får väl se om de hinner komma i tid :)

• moruri

Var igår och kollade vikten, han hade gått ner lite till så de tyckte jag ska erbjuda ersättning efter varje amning vilket vi nu gjort. Lite tråkigt men men, får hembesök av Bvc på tisdag så hoppas vikten vänt rejält då.
    Annars är han en helnöjd kille som sover bra.

Grattis snopi!! :)

• moruri

Bvc besök avklarat. Lillen har biffat upp sig de senaste dagarna, 400g på 4 dagar! :) skönt! Själv vägde jag 77kg när jag blev gravid, 88 som Max under graviditeten och idag väger jag 74kg! Skönt! :)

• moruri

Emeelieen: jag har blivit igångsatt med två av tre barn. (De sista två) för mig har det gått superbra, kanske något mer intensivt och lite ondare då det gått mycket fortare, men jag föredrar nog ett snabbare förlopp än ett utdraget.

• moruri

Ja, för vissa tar det ju lång tid med igångsättning, så helt klart individuellt som allt med grav/förlossning. För mig kom första värken efter att de hade tagit hål på hinnorna så vattnet gick, var lite som du beskriver det, en riktig rivstart med intensiva värkar direkt. Första värk 21.30, första krystvärk 22.30 och ut kom han 22.42! Va väldigt chockad både i huvudet och kroppen för det gick så fort, men nu såhär i efterhand supertacksamt att det gick så fort!
    Var väldigt rädd för igångsättning innan just för jag också läst mycket negativt. Men jag själv har bara positiv erfarenhet av det. :)

• moruri

Bvc idag och efter att sist gått upp 400g på 4 dagar har han endast gått upp 10g nu på 7 dagar. Märkligt, men får försöka truga i honom mer ersättning.

• moruri

Ja jo, veckan innan hade han dippat i sin kurva lite så vi tror det va därför han tog igen dessa 400g. Men nu är det rätt märkligt tycker jag att han inte gått upp mer än så. Ammar och ger ersättning efteråt, brukar äta ca 60ml ersättning efteråt. Är vaken och nöjd så ja, ska bara försöka erbjuda honom oftare. Så hoppas vi på att nästa vägning ser bättre ut. (Tror jag kanske kommer erbjuda ersättning bara mellan varven så jag vet vad han får i sig... Först vela jag om jag ens skulle börja amma, nu gjorde jag ju de och det har känts väldigt mysigt och bra, men nu vette
    Fan :/ ... Drar nog upp ersättningen och sedan låter han använda tutten som snuttis ist! )

• moruri

Ja, torsk har han också fått på tungan lite så vi prata om det kanske hade med saken att göra också. Här blir det bara vishy vatten till att börja med.

• moruri

Ja, man borde nog tycka de, blev verkligen förvånad över att han inte gått upp mer. Ibland har jag låtit det gå 4 timmar mellan målen om han sovit, men så ligger han och snuttar vid bröstet nästan hela natten och får extra ersättning vid ca 23,03,06-07, och äter då ca 60ml..
    Tycker inte att han har ätit mindre än när han gick upp 400 g dagarna innan.
    Hoppas på fel på vågen (samma).

• moruri

Hon va inte särskilt orolig. Födelsevikt 3290 och nu 20 dagar gammal 3500 ca, så han har ju ändå gått upp det han ska.

• moruri

Tror jag också fått svamp på bröstvårtorna nu, bränner lite och sticker. >_< störigt. Kört med bikarbonatvatten nu på lillen sedan igår, börjar gå bort. Räcker det med att använda det på bröstvårtorna också eller krävs det någon annan behandling?
    Är hemma hos mamma långt hemifrån nu till efter nyår...

• moruri

Mina andra två barn sov på nätterna från dag ett. Vaknade och åt förstådd men somnade om direkt. Denna lill skrutt är något annat, han vill ligga klistrad längst min sida hela natten och använder tutten som napp. Ligger oftast vaken mellan 3-5 och tittar med sina stora ögon. Jag börjar bli extremt trött om dagen nu, gått med huvudvärk idag pga sömnbristen. Men idag har han för första gången tagit emot nappen, så hoppas han nöjer sig med den inatt.

Är så himla dålig på att äta själv, glömmer och känner ingen hunger, känns som jag krymper bort! Är hos mamma och hälsar på till efter nyår, ska bli intressant att ställa sig på vågen när jag kommer hem.

Svar på tråden BF december 2015 :-)