Inlägg från: Knasbollen81 |Visa alla inlägg
  • Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Misshjb skrev 2015-03-31 22:03:12 följande:

Hej tjejer

Hoppar gärna med in här om jag får. Har tyvärr bara negativa erfarenheter av graviditeter. MA v 10 juli 2014 och ett sent avbrytande pga av allvarliga hjärtfel v 22-23 januari 2015. Plussade igår imorse efter att jag har känt molvärk och som att mensen skulle komma. Ser fram emot den här graviditeten med skräckblandad förtjusning. Enligt min app har har bf 8 dec. :)

Hej och välkommen. Vill börja med att säga stort grattis!!

Förstår verkligen att denna graviditet är skräckblandad förtjusning med den erfarenheten som du har i bagaget. Jag har bara haft en graviditet och positiv erfarenhet och håller på att nojja ihjäl mig. Vi får stötta varandra helt enkelt.
  • Knasbollen81
    Misshjb skrev 2015-04-01 05:55:12 följande:

Tack för fina orden. Hoppas vi blir fler i den här gruppen :)

Ja jag tror folk som börjar plussa nu söker sig hit, bara kul!

Känner du av några symptom?
  • Knasbollen81
    nikki06 skrev 2015-04-01 09:06:17 följande:

Hej! Hoppas jag får hoppa in i värmen :) plussade igår, känns underbart! Är så jäkla nojjig bara, men försöker att tänka bort alla orostankar.

6/12 är bf om jag räknat rätt. Blir vårt första barn, och som vi har längtat! Efter 19 månaders försök fick vi prova insemination för första gången, och det tog sig direkt!

Stort grattis, vilken underbar känsla efter att ha provat så länge. Känner du av några symptom?!
  • Knasbollen81
    Misshjb skrev 2015-04-01 12:06:20 följande:

Kände molvärk och har det fortf. Konstig känsla men kände på mig att nått inte stämde med kroppen. Innan har jag haft ont i brösten, inte den här gången. Kanske mer luktkänslig.

Du då hur känner du?

Ja jag kände också på mig före jag plussade att jag måste nog vara gravid, sedan var/är jag otroligt kissnödig hela tiden. Magen är gasig och uppsvälld. Brösten större men ömmar inte.

Förra graviditeten så var jag illamående som tusan fram till vecka 16/17. Undgår gärna det denna men ändå på ngt konstigt sätt gav ändå illamåendet mig en trygghetskänsla att allt var som det skulle.
  • Knasbollen81
    nikki06 skrev 2015-04-01 12:24:50 följande:

Tack va goa ni är! Ja vi är båda helt överlyckliga, min sambo trodde jag skojjade först.

Jag kände redan strax efter inseminationen lite mensvärk och har gjort hela tiden. Samt att mina bröst gör ont men så känner jag inför mens med så kunde knappt föreställa mig något annat. Sen har de symptomen stärkts sista dagarna och jag får typ kramper i magen ibland (hoppas inte detta är något farligt) och så är jag rätt trött.

Hur känner ni er? Ser att illamåendet startat för vissa, huua. Hang in

Åh vilken underbar känsla. Nä än har inte illamåendet börjat men med tanke på hur jag kände det förra graviditeten så avundas jag ingen. Just nu är jag otroligt trött, kissnödig och gasig/svälld. Inget mer!!
  • Knasbollen81
    Snobi skrev 2015-04-01 12:27:38 följande:

Hej! Hoppar också in

Plussade för första gången i förrgår efter 19 månaders försök. Provade pergotime i höstas utan resultat. Nu hade vi precis påbörjat utredning via landstinget och lämnat en massa prover när jag plötsligt blev spontant gravid. Fattar inget men är väldigt glad och lättad! BF den 5 december enligt mina beräkningar (äl-test och tempkurva).

[/Åh

[quote=75097543][quote-nick]Snobi skrev 2015-04-01 12:27:38 följande:[/quote-nick]

Hej! Hoppar också in

Plussade för första gången i förrgår efter 19 månaders försök. Provade pergotime i höstas utan resultat. Nu hade vi precis påbörjat utredning via landstinget och lämnat en massa prover när jag plötsligt blev spontant gravid. Fattar inget men är väldigt glad och lättad! BF den 5 december enligt mina beräkningar (äl-test och tempkurva).

Åh helt underbart!!! Stort grattis!!! Känner du några symptom etc?!
  • Knasbollen81
    emme skrev 2015-04-01 13:13:08 följande:

Välkomna alla nya och grattis till plussen! :) här har tröttheten svept över mig men hellre det än illamående :) hoppas alla slipper det! Har ni ringt bm än?

Åh jag är tröttare än tröttast, somnar åtta på kvällen och sover hela natten, helt galet!! Med förra barnet mådde jag galet illa och har klarat mig än, hoppas det fortsätter så.

Har inte ringt BM men tänkte ta tag i det efter påsk. Du då!?
  • Knasbollen81
    Snobi skrev 2015-04-01 13:26:36 följande:

Är det förresten någon mer än jag som får "problem" i påsk? Sambon och jag har bestämt sen tidigare att vi delar på oss och åker hem till respektive familj. Mamma har redan meddelat att hon har köpt bl.a. gravlax och nubbe. Det känns som att enda lösningen är att hon får veta redan nu, även om jag hellre hade väntat.

Jo jag får problem i påsk, älskar vanligtvis gravad lax osv. Men tror jag kan undvika upptäckt, vill inte riktigt berätta än. Men gör en fin påskresorna till din mamma, tror hon uppskattar den . Fixa ett påskägg med en lapp eller liknande.
  • Knasbollen81
    Malin Cc skrev 2015-04-01 14:38:27 följande:

hoppar in här!

Jag plussade i morse och bf 11/12. :D

Ringde bm idag, bad henne redan då om jag kunde få ett tidigt vul för att se om några veckor att det är något där. Jag är verkligen super nojjig! Men hon vägra..

:)

Grattis

Alltså jag tycker BM är dåliga på att ta oro etc på allvar. Man

Nojjar ju hela tiden....
  • Knasbollen81
    Hallonetsorbet skrev 2015-04-01 13:30:11 följande:

Hej Hej!

Bf 6/12 och andra barnet för min del. Har en son som är född i juli -13 sen innan.

Förra graviditeten mådde jag extremt bra hela tiden. Visst, lite illamående i början och extremt trött ett tag där runt v.8 också men annars hade jag inga större problem.

Hoppas på liknande graviditet denna gång men man vet ju aldrig.

Vi började bebisverkstan i januari så jag var väldigt nervös innan jag testade mig denna gång. Hade känt mig illamående ett par dagar nu men ingen större förändring med mig och hade även spotting/blödning 4 och 2 dagar innan bim.

Eftersom vi försökt 3 månader så trodde jag att jag var skengravid och att mensen skulle komma med all säkerhet. Men testet visade postivt i dag efter bim. :)

Jag är också rädd för MF men mer lugn än förra gången jag var gravid.

Ska besöka min husläkare nästa vecka då jag är extremt förkyld och även göra vul. Spännande!!   

Förresten, jag har googlat sönder internet ang. att få blödning innan bim. Man kan hitta ALLT på internet. Då menar jag verkligen ALLT ;)

Alltså Google är inte min vän just nu, har googlat allt om missfall och procent etc. Man blir bara mer nojjig och överanslyserar allt.

Förresten grattis till plusset!! Hur lyckades du få till ett tidigt VUL?! Avundsjuk....
Svar på tråden BF december 2015 :-)