Inlägg från: Lyckligajag |Visa alla inlägg
  • Lyckligajag

BF december 2015 :-)

Jag är en planerare av mig och har listor till allt så sambon blev inte så förvånad när jag redan skrivit ihop en inköpslista till bebis.. Vill börja handla nu men får allt vänta nån månad till men vi har sagt att efter inskrivningen på mvc ska vi gå köpa första kläderna, så mysigt! Någon som är likadan som mig och börjat kolla runt och skrivit inköpslista? :)

• Lyckligajag
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-12 21:01:55 följande:

Någon som berättar de för föräldrar syskon eller så än? :)

Vi ska berätta för våra föräldrar och syskon om två veckor, ska bli så kul att se deras reaktioner :)
  • Lyckligajag
    BowserSchnauzer skrev 2015-04-12 21:40:50 följande:
    Hi hi, jag har börjat skriva en lista och fundera på lite möbler och dylikt som kan behövas (ex klädförvaring). Vi ska flytta till ny lgh för att få större innan bebis kommer så har lite att planera kring det också.

Har faktiskt inköpt första loppisfyndet idag, en barnstol som jag inte kunde motstå... Ska vänta liiite innan jag avslöjar det för mannen, han tycker vi ska vänta lite. Men jag vill ju gärna börja NU, vill gärna ha allt klart igår för att få ro i sinnet... :)
    Då är jag inte den enda, haha :) vi har ett tomt rum i vårat hus så nu håller jag på att planerar hur jag vill ha det :) vi ska ta reda på könet och efter det blir det att tapetsera om det och fixa till det, kan knappt inte vänta!!

Ja min sambo bara suckade när jag visade honom listan. Har försökt intala mig själv att vi inte ska börja köpa något förrän v20 men vi får se om jag kan hålla det, lite kläder kommer det nog bli men ska försöka vänta med barnvagn och de lite större sakerna :)
  • Lyckligajag
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-13 11:14:28 följande:

Någon som redan börjat använda mamma byxor ?
    Jag har faktiskt det, mest för att jag bara har tajta byxor och min mage är väldigt svullen. Knäppa kan jag men får så himla ont efter ett tag så ja köpte mig faktiskt ett par byxor å de är såååå skönt !!!

Jag funderar på det då mina byxor också är tajta redan och speciellt på jobbet när jag går mycket och böjer mig mycket oså, får smyga runt bland alla mamma kläder på stan och hoppas ingen ser mig köpa, haha :) kan tänka mig att det är mycket skönare :)
  • Lyckligajag

Min sambos andedräkt har börjat lukta skit rent ut sagt, måste va luktsinnet som spökar för mig! Jag jobbar som vårdbiträde på ett korttidsboende på ett äldrehem, har jobb september ut så blir lagom att gå hemma tills bebis kommer då :)

• Lyckligajag

Jag har haft små blödningar sen i torsdags kväll, hade sex på onsdagen. Kommer bara lite blod när jag torkar mig. Idag när jag vaknade och gick på toa såg jag små klumpar i toaletten och lite blod på papperet, ringde in och dom sa att jag skulle avvakta... jobbigt att inte veta nu om det är ett missfall eller inte.. ska nog ringa in imorgon igen och hopps jag får komma in och kolla, är i vecka 7+3..

• Lyckligajag
    Misshjb skrev 2015-04-28 17:01:39 följande:
    Håller tummarna att allt är bra. Har ni gjort vul innan? Jag hade också blödningar förra graviditeten som inte visade nått. Håller tummarna
    Ne det har vi inte.. hoppas på att få göra det så man kan få veta vad som händer. Hoppas såklart är det bara är en vanlig blödning. Illamåendet började i fredags och har bara blivit värre och jag är hur trött som helst, brösten spänner fortfarande så symptomen finns fortfarande där iaf..
  • Lyckligajag

Idag var jag på inskrivning och fick tid för kub, 1/6 om tre veckor! Längtar så jag spricker, ska bli så spännande att se den lilla krabaten där inne :) är i vecka 8+6 :)

• Lyckligajag
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-12 16:33:48 följande:

Jag har blödningar :/

Var till gynakuten igår och fick göra vul .... hjärtat slog,bebisen använde fortfarande gulesäckern och hon drog bak mig en vecka,vilket vore helt fel,för jag vet precis när jag blev gravid,så om inte annat är bebisen liten...
    Enligt gyn var jag i v 6+3 .... enligt mig 7+2 (igår alltså)...

Jag hade sparsam blödning och behövde absolut INTE oroa mig sa gynläkaren.

Idag blöder jag ännu mer,inget brunt längre,nu är det mer klarrött.

Läkaren sa att det är vanligt med blödningar,men alla graviditeter jag haft som gått bra har varit blödningsfria!

Jag mår såååå dåligt Gråter

Snälla är det nån som haft så här utan att det varit nån fara?????

Jag hade blödningar i vecka 7 som höll i sig en vecka, var klar rött blod och var sparsamt, så blödde inte mycket och jag är fortfarande gravid, vecka 9+3 nu. Hoppas det är samma för dig, blödningar är som sagt vanligt i början av graviditeten!
  • Lyckligajag

Jag ska också göra KUB den 1 juni, kommer då va i v 12+2. Längtar så mycket efter att få se lilla bebisen :) jag tog blodprov i samband med inskrivningen den 8/5 :)

• Lyckligajag
    anabana skrev 2015-05-27 17:35:46 följande:

Usch, nu i eftermiddags fick jag helt plötsligt en kraftig blödning, blodet rann längs med benen och lite av vad som såg att vara slemhinna kom ut. Gick precis in i v 12 (11+0). Ingen smärta alls och nu har blödningen typ stoppat. Ringde kvinnokliniken men de sa att jag skulle vänta och ringa min barnmorska i morgon för de kan ändå inte göra ngt. Får jag jätteont skulle jag ringa igen... Vet inte hur jag ska göra, finns det ngt hopp??

Samma sak hände mig idag.. När jag stod i duschen började blod rinna längs benet och det blödde väldigt mycket, ringde in och ska ringa tillbaka vid 7. Hoppas jag får åka in då, så jobbigt att inte veta. Är i vecka 11+4. Kom ut en klump när jag var på toaletten med så hoppet är inte så stort för mig.
  • Lyckligajag
    anabana skrev 2015-05-27 19:15:01 följande:
    Hur har det gått för dig? Jag har slutat blöda, jag hoppas ju så innerligt att bebisen är OK men tänker direkt på missfall.. Kram på dig
    Jag blöder bara ytterst lite nu.. Ska ringa imorgon och boka tid för ultraljud, hoppas verkligen att det inte är missfall. Är ju ganska långt gången och har tre dagar kvar sen har man passerat det gränsen vid v12 så väldigt tråkigt om det är ett missfall nu men hoppas inte på det! Hoppas självklart det för dig också att det inte är någon fara med bebisen. kram!
  • Lyckligajag

Josefinletterskog heter jag på instagram :) skulle va kul att följa mer som ska få barn i december :) har inte börjat lägga ut så mycket om bebis än men kommer nog när man börjar köpa mer saker och förbereda :)

• Lyckligajag

Jag har också känt fladder i magen. När jag var hos barnmorskan och på ultraljud så rörde sig bebisen jätte mycket så hon frågads om jag känt bebis något så kanske är bebis jag känner när det fladdrar till i magen lite, coolt :) längtar tills de första sparkarna kommer :) är i vecka 14+5.

• Lyckligajag

Jag är i vecka 14+6 och har gått ner ett kilo, även äter jag mycket mer än innan men har börjat jobba heltid nu så kanske är för jag börjat gå mer, magen börjar synas nu och det är roligt :)

• Lyckligajag

Har inte varit och kollat på vagn än men tror det blir en britax go next all black, ska åka och kika på vagnar och babyskydd efter rul och även beställa då :) ska bli så kul att äntligen börja handla allt. Har lovat mig själv att inte handla något innan vecka 20 så efter rul där blir det en massa shopping :) vi började spara pengar redan när vi började prata om barn så har väldigt mycket pengar sparat till allt som ska handlas och det är skönt, slipper jag oroa mig om ekonomin och kan köpa allt nytt och inte oroa mig över priset :)

• Lyckligajag
    velvet skrev 2015-06-25 12:22:37 följande:

Lyckligajag - Den vagnen är också jättefin! Vi har kikat lite på den också. Gillar hela "all black"-grejen, allt det andra blir så mycket snyggare då. ;)

Skönt att ni har sparat och inte behöver oroa er över pengar! Vi behöver inte heller oroa oss men jag nojar såklart ändå, som den känsliga själ jag är. ;)

Ja det tycker jag med :) både jag och min sambo är 1,80 så den passar oss bra då den är ganska hög jämfört med andra vagnar :)

ja klart man nojar ändå, mycket som ska köpas. Ska renovera det blivande barnrummet med nya golv och tapeter, alla möbler kostar ju lite med men tror vi ska klara oss med det vi har undan sparat :)
  • Lyckligajag

Idag känner jag mig riktigt uppsvullen om magen, kan nästan inte gå normalt och magen spänner och gör lite ont, jobbar som vårdbiträde så idag känner jag att jag inte klarar av att jobba, blir att åka hem och vila nu och hoppas det hjälper. Första dagen jag verkligen känt mig gravid idag, spännande att se vart detta leder, magen är större än nånsin idag så får se om den börjar växa mer nu :)

• Lyckligajag

Jag bokade rul tidigt då jag också åker iväg runt dem veckorna. Fick en tid den 27/7 och är då i vecka 19+4. Längtar så mycket till att få se bebis igen! :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)