• sosso08

BF december 2015 :-)

Är det någon här som börjar må ännu mer illa i vecka 11-12? Är i v.11+2 och har börjar må så sjukt illa så jag vet knappt vart jag ska ta vägen ????

Här är även en till som drömmer massor och sover sämre :(

• sosso08

Som det ser ut än så länge verkar sommaren inte riktigt vara på G, men funderar ändå på det här med Bikini...
    Någon som har något tips på snygga gravid bikinisar? Har varit och prövar lite olika vanliga men hittar inget som sitter snyggt då bysten blivit en hel del större och magen kommer ju inte direkt krympa under semesterveckorna :p

• sosso08
    Anniiica skrev 2015-06-26 12:23:40 följande:

Såg också lite större bikini toppar på Lindex och Kappahl, men så himla dyra dom ska vara då >.<
    Behöver också storlek som till 99% inte finns i "vanliga" affärer då jag har större byst normalt och ännu större nu.
    Så om någon har tips vart man kan hitta bikini som är större än E. Som inte kostar skjortan så tar jag tacksamt emot dom :)

Har E i vanliga fall och behöver iaf F nu och gärna 70 som typ aldrig finns i stora kupor :(
    Svårt att hitta bikini som sitter vettigt och som inte kostar allt för mycket. Hoppas kunna ha mina vanliga nästa sommar igen :)
  • sosso08

Jag tror jag känt pyret flera ggr om dagen senaste veckan, är i 16+5. Har bara känt något vagt utanpå mest känner jag att något rör sig inuti, inga ordentliga buffar. Kände tidigt med första också. Men blir fundersam på om man kan känna så ofta redan nu :O

• sosso08

Har också RUL idag, också mer nervös nu än vad jag var med sonen. Kommer ta reda på kön om det går :p

• sosso08
    velvet skrev 2015-07-13 08:24:34 följande:
    Ihhh, spännande! Hoppas ni på ett speciellt kön eller kollar ni bara för att stilla er nyfikenhet? 
    Haha, vi är nog bara så nyfikna :D sen tänker jag att det kanske kan vara skönt att kunna prata med sonen om det kommande syskonet, förbereda lite, han är ändå 5år så rätt mycket äldre blir han :)

Ska ni ta reda på kön?
  • sosso08
    velvet skrev 2015-07-13 09:41:46 följande:

sosso08 - vi tänker också kolla! Håller tummarna för att det går att se. Vår dotter kommer att vara 4 år när bebisen kommer så vi tänker som ni, att det är bra (och roligt) för henne att kunna förbereda sig på lillebror/lillasyster. Och jag vill också förbereda mig. Nervöst!

Hur gick det för er?

Vi väntar en tjej och blivande storebrorn är så stolt. Han har inte vetat om något förrän idag efter RUL. Känns så kul att få en av varje :) blev flyttad bak 4dagar så bf.19/12.
  • sosso08
    velvet skrev 2015-07-13 17:28:47 följande:

sosso08 - åh, grattis! Vilken känsla det måste varit att äntligen få berätta för sonen? Vad sa han? Allting gick bra för oss också, BF den 13/12 och det blir en lillebror. Så en av varje för vår del också vilket känns jättekul (även om vi hade blivit lika glada över en till tjej såklart!) :)

Grattis till en lillebror :)
    Vår son blev helt överlycklig så det enda han pratar om nu är lillasyster i magen och att han längtar tills hon kommer ut.
    Vi hade självklart blivit lika glada för en lillebror också :p men kul att det var en tjej då sonen önskat det så mycket.
  • sosso08

Har också börjar känna av foglossningen nu när jag gick tillbaka till arbetet (förskola med småbarn), har nu iaf blivit sjukskriven 50% och uppflyttad till de äldre barnen. Fick tips att knyta en sjal hårt eller bälte, tkr dock bältet är för obekvämt att ha när man jobbar.

• sosso08
    Anniiica skrev 2015-08-22 10:14:05 följande:

Någon som känner av domningar och stickningar i handen?
    Börjar tro att jag hållet på och få karpaltunnelsyndromet.
    Inatt vaknade jag av att höger hand var bortdomnad 4ggr och vänster 5gr.
    Så himla obehagligt.
    Hoppas bara det inte blir värre då mina händer är mitt jobb! (Kock)

Jag hade det med min son och det som hjälpte var att linda handlederna under natten . Har börjat få lite domningar nu också men inte alls så illa som i förra graviditeten. Blir det värre finns det speciella skenor man får hå och pröva ut, prata med BM tror det är dom som kan skicka en vidare till att pröva ut.
  • sosso08

Har BF den 19 dec.
    Min etta kom 3v tidigt så är beredd på att det kanske tom kan bli ett novemberbarn om hon är lika ivrig på livet som sin storebror.

• sosso08
    Cheysa skrev 2015-09-14 10:20:52 följande:

Bf 6/12.

Jag är en av dem som inte har något att klaga på (dont hate me!). Graviditeten upptäcktes i vecka 22 (ja jag är stor sedan innan), min mage växte dock inte mycket förrän vecka 25 då kände jag mig sprickfärdig, nu har det lugnat sig igen. Ska dock tillägga att jag ligger på sträcket efter kurvan i tillväxt på barnet. Har en son men genom adoption så allt med en graviditet är nytt för mig.

Jag undrar om någon här har diabetes sedan innan? Upplever att det skiljer lite på mig och "normala" när det gäller upplägget och kontroller vore skönt att höra någon annan diabetikers åsikt :)

Någon skrev om förlossningsbrev? Antar att jag får googla det men tips tar jag gärna emot.

Här är en som har diabetes typ1 sedan innan. Har betydligt mycket tätare kontroller än vid en "normal" graviditet. Har nästan varit på kontroll hos läkaren av sockret vartannan till var tredje vecka hela graviditeten (är i v.27 (26+1)). Från och med v.28 blir det även ul med jämna mellanrum.
    Tycker det är jätte skönt med så regelbunden kontroll :)
  • sosso08

Idag blir min lilla tös 1 vecka gammal :) hon plockades ut i v.33+5, hade BF 19/12.

Är det några fler som redan fött?

• sosso08
    Snobi skrev 2015-11-13 17:33:45 följande:
    Grattis! Vad mysigt :) Får man fråga varför hon plockades ut i förtid?
    Flödet i navelsträngen var påverkat så efter de två sprutorna för lungmognad valde de att plocka ut henne då hon skulle må bättre på utsidan än i magen. Navelsträngen skulle aldrig klarat av att fungera hela grav. ut, det handlade bara om dagar så därför togs det beslutet att låta henne möta oss :)
  • sosso08
    Beya skrev 2015-11-15 17:41:59 följande:
    Vilken tur de upptäckte det! Var det på ett tillväxtkontroll de upptäckte det eller?
    Nä, jag hade haft täta och rätt regelbundna sammandragningar/förvärkar på söndag kvällen, på natten fortsatte de och även på måndagen trots vila. Åkte in till spec.mvc på måndags eftermiddagen för att kolla upp alla förvärkar. Blev förflyttad till förlossningen där de fortsatte med ctg. Där noterade de att bebis puls konstant låg runt 170 hela tiden. De valde då att lägga in mig för att fortsätta hålla koll på hjärtljuden. Blev kvar på sjukhuset med massa prover och undersökningar de kommande dagarna, och under ett UL där de ville kolla flödet upptäcktes "felet" efter tvådagars letande. Då blev det fart med sprutor och grejer. Så på måndagen lades jag in och på fredagen plockades min lilla tös ut med KS.
  • sosso08
    Anny123 skrev 2015-11-16 20:18:35 följande:
    Vilken tur de upptäckte det i tid och kunde ta ut henne. Hur stor car hon? Vilken vecka exakt? Har ni fått komma hem nu? Hoppas ni mår bra efter omständigheterna!!
    Ja, verkligen.
    Hon var 46 lång och vägde 2825g (jag har diabetes så hon var +17%), plockades ut i v.33+5. Fick komma hem när hon var 35+0 så har varit hemma sedan i söndags :) så skönt att få komma.
  • sosso08

Jag hade så dagarna innan min förra förlossning startade med sonen (5år sedan), är rätt vanligt att tarmarna tömmer sig innan fl.
    I samma veva som detta gick då även slemproppen i omgångar tills jag vaknade en morgon av att vattnet gick.

Svar på tråden BF december 2015 :-)