• Lizzie09

BF december 2015 :-)

miicha skrev 2015-04-18 11:27:12 följande:

..och ja, ni dom är gravida med första får gärna svara när ni började må illa om ni gör det :)

Jag har redan börjat må illa, ibland är är det bara lite och ibland är det lite värre. Går in i vecka 5 på måndag!
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2015-04-18 12:11:56 följande:

Har ni berättat för någon?
    Vi har sagt att ingen får veta förrän efter v.12 så det är bara jag och sambon som vet. Och med tanke på tidigare erfarenheter så känns det som rätt beslut.

Går in i vecka 5 på måndag och då kommer vi berätta för min storasyster som står mig väldigt nära. Resten av familjen och närmsta vännerna väntar vi 3-4 veckor till med :)
  • Lizzie09
    TessOphira skrev 2015-04-19 15:54:59 följande:

Hur långt har ni kommit med namntänket? Vi har fullt krig hemma här. Vi vill så olika, jag och mannen. 

Jag har några favoritnamn som jag tänkt på länge. Men eftersom det fortfarande är så tidigt så kommer vi inte prata om det än på ett tag :)
  • Lizzie09
    nikki06 skrev 2015-04-19 16:48:13 följande:
    Jag tänker likadant, vågar inte kalla det lilla i maget någonting, gud va jobbigt om det blir mf. Jag ska dock äntligen få mitt tidiga vul imorgon så om jag hör ett hjärtslag då kommer jag nog slappna av lite. Inte tänka på namn redan kanske men iaf berätta för våra föräldrar tror jag! Någon annan som berättat/ska berätta för någon snart?
    Jag har tänkt att berätta för min storasyster imorgon när jag går in i vecka 5 :) Det ska bli så kul att berätta eftersom jag vet att hon kommer bli så otroligt glad :)
  • Lizzie09
    gällka88 skrev 2015-04-21 10:27:52 följande:

Jag vet inte va ja ska göra! Är just nu ute på praktik, på en operationsavdelning. Där använder man ibland röntgen under operationerna så då ska ju jag inte vara där! Vågar dock inte säga till mina handledare att jag är med barn... Känns så jävla tidigt, tänk om de inte blir nå... Är ju bara i vecka 5+6... Vi har ju inte ens berättat för våra föräldrar än!!

Jag vet att jag måste säga men vågar inte... :(

Om jag var du så hade jag berättat, och förklarat för handledaren att det är väldigt tidigt och därför topphemligt :)
  • Lizzie09
    bebba83 skrev 2015-04-21 12:57:08 följande:

E de fler än ja som e svullna å ser stora ut över magen?

Ja jag är också supersvullen! Kan knappt knäppa mina vanliga jeans :P
  • Lizzie09
    FruGru skrev 2015-04-22 20:22:06 följande:
    Har fortfarande blodiga flytningar. Tog ett nytt test nu på em som är svagare än gårdagens test. Får se om jag åker in och kollar på sjukhuset innan helgen.
    Åh, stor kram till dig!
  • Lizzie09
    skt1982 skrev 2015-04-23 16:23:41 följande:
    Hej,

Jag vet inte hur vi ska kolla det. Inte kollat upp men går det via ul som jag hoppas gör vi det. Vet inte om det är via fostervattenprov..

Låg du inne mkt med då? Jag spydde sjukt mkt. Låg inne flera ggr med dropp. Har börjat med näringsdryck redan och är helt fast i Loka citron !? Än så länge mår jag dock bra. Och jag har slagit bort tanken på var illamåendet blir av - går det bra så går det bra. Illamåendet slipper jag gärna!

Sovit 1 h nyss och nu är man väl snart på g igen.

Vad jobbar alla med?

Jag jobbar vaken natt som personlig assistent.
    Jag jobbar som undersköterska så utsätts också för väldigt många otrevliga lukter.. Senast idag så var jag sjukt nära på att kräkas under en undersökning där det luktade väldigt illa..
  • Lizzie09
    Lizzie09 skrev 2015-04-23 16:50:15 följande:
    Jag jobbar som undersköterska så utsätts också för väldigt många otrevliga lukter.. Senast idag så var jag sjukt nära på att kräkas under en undersökning där det luktade väldigt illa..
    Menar förstås Ingrepp, inte undersökning.. :)
  • Lizzie09
    Anniiica skrev 2015-04-24 19:48:03 följande:

Vad använder ni för app/appar?

Några bra tips?

Jag har gravidapp och ovia pregnancy.

Jag har gravidapp, Liberoklubben och Gravidguiden från familjeliv.se :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)