Inlägg från: PrinsessanNova13 |Visa alla inlägg
  • PrinsessanNova13

BF december 2015 :-)

bebba83 skrev 2015-04-21 12:57:08 följande:

E de fler än ja som e svullna å ser stora ut över magen?

Beya skrev 2015-04-21 13:29:35 följande:
    Oh ja jag är supersvullen! Ändå fungerar magen som den ska..
    Jag är också jättesvullen !!!
    Visserligen ligger jag lite för högt i kg på vågen,inte jättemycket men har mage kvar efter tidigare graviditeter och separerad bukmuskulatur som behöver opereras.
    Jag har även börjat samla på mig vätska,någon mer som gjort de??
    Känns konstigt att vara så här EXTREMT hungrig,EXTREMT obalanserad i humöret och svullna fingrar och vader?
    Sendrag under ena foten bara jag vinklar den lite :P

• PrinsessanNova13
    nikki06 skrev 2015-04-21 08:05:16 följande:

Grattis alla nya, och välkomna! Tipsar återigen om att lägga till Rozanna Pettersson på fb så lägger hon till er i vår hemliga grupp där vi har bf-lista mm :) nu är vi över 40 st men är bara kul med fler som kan peppa varann!

Jag skulle gärna vara med men eftersom jag inte gått ut med detta än så är jag lite rädd att stöta på någon som kanske känner mig :P

• PrinsessanNova13
    TessOphira skrev 2015-04-21 16:40:09 följande:

Måste få gnälla av mig. Har en kollega på jobbet som är i v9. Vi har kommit varandra väldigt nära sista tiden då vi delar denna upplevelse. Idag såg jag henne röka på jobbet. Gick raka vägen fram och slog ciggen ur handen på henne.

Kanske fel av mig då det är hennes val, men blir så arg och ledsen när jag ser en gravid kvinna göra något så destruktivt.

När man som jag försökt skaffa barn så länge utan att det fungerat och jag ser någon annan bara skita bort det blir jag så ledsen så jag inte kan hålla tårarna borta.

Vad som är rätt och fel i din handling kan bara du och den inblandade avgöra :)
    Hur reagerade hon?
    Det finns ingen ursäkt i världen som kan förespråka varför man röker !!!

Jag är själv rökare och har nu gått med i en sluta-röka-grupp :)
    Jag har full förståelse att man som icke rökare inte kan förstå varför man inte kastar cigaretterna på studs....för mig funkade det INTE och VC's hjälper mig nu och det går sååå jäkla bra :D !!!
    Känns superbra att vara med i den där gruppen där vi alla peppar varandra att hålla oss ifrån :)

• PrinsessanNova13
    TessOphira skrev 2015-04-21 16:57:09 följande:
    Hon sa till och med att hon dolt det för mig eftersom hon vet att jag tycker det är fel. Och hon själv sa att hon vet att det är dåligt. Jag har vara svårt att förstå hur man kan utsätta det försvarslösa lilla fostret för nått sånt

Jag var själv rökare innan vi började med IVF men att offra ciggaretter för denna lycka var inget svårt val :)
    Jag ser mig själv som rökare fortfarande även fast jag nu inte röker,jag kan inte ta de steget att säga att jag inte är rökare pga att jag måste ha det där att "SEN får du röka hur mycket du vill" .... en helt sjuk morot alltså,fast jag innerst inne vet att jag nog inte kommer att börja igen :)
    Vår graviditet var oplanerad och därav så rökte ju jag då,men "pausade" och la cigaretterna i en låda 4 dagar efter att jag fick veta och går nu alltså i den där gruppen :)

• PrinsessanNova13
    soda skrev 2015-04-21 19:17:35 följande:

Oh alltså bara för jag sa häromdagen att jag mådde toppen så mår jag nu konstant svagt illa, har ett hemskt humör och mensvärk/stickningar i magen :/

Välkommen i klubben med humöret och mensvärk!!
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-21 20:42:05 följande:
    Vet precis hur det är. Här får man knappt komma in när man störtblöder. Dock finns det privata men dom brukar ha så mkt göra. Jag ska dock till privat gyn imorgon för att börja utredning om mina mf och kanske får jag göra ett vul då men lär ju inte kunna se något så här tidigt. Är bara i v.4 (3+6 imorgon)
    Så är det i mitt landsting också :/ Jag har ALDRIG fått komma in när jag haft tidigt missfall oavsett hur mycket jag blödigt :/
    Enda gångerna är när jag passerat 10 veckor....

Och inget vul erbjuds här heller när man är gravid
  • PrinsessanNova13
    FruGru skrev 2015-04-21 21:28:56 följande:

Jag störtblödde igår efter sex. Sen dess har jag blodiga flytningar. Så jäkla jobbigt. :(

Nämen :/ !
    Har du ringt gyn? Vilken vecka är du i ??
  • PrinsessanNova13
    Pyret 85 skrev 2015-04-22 12:40:11 följande:

Alltså ingenting gjordes på mig mer än vul. Allt hon kunde se var en tjock slemhinna. Ska tillbaka för nytt vul om tre veckor.

Pyret 85 har du varit in? Eller är det jag som missuppfattar nu :P
  • PrinsessanNova13
    skt1982 skrev 2015-04-22 12:59:52 följande:

Hallå! 4+0 idag. Plussande igår. Oplanerat men välkommet. Lite missfall i bagaget men tänker inte på det - går det så går det.

Har två flickor 06 och 09. Samt två bonusbarn. Första gemensamma - och sista.

GRATTIS :D

• PrinsessanNova13

Är det nån klok människa som kan svara på,eller har en aning om varför jag sväller så förbannat?
    Är varm,svettas som en tok bara jag tar i dammsugaren eller plockar i och ur diskmaskinen....ansiktet hettar,fingrarna blir som korvar,fotlederna sväller om jag står och går för mycket....alltså jag är till och med svullen i ansiktet !
    Ser ut som om jag har gått upp flera kg !
    Hemma går jag i trosor och t-shirt för att jag är såå varm !

Svar på tråden BF december 2015 :-)