• Jia84

BF december 2015 :-)

Postafen tog jag när jag vänta dottern. Tog en halva på morgonen å andra halvan på kvällen. Funka bra och höll mitt illamående i chack när jag jobba. Är usk å utsätts för jobbiga lukter varje arbetspass:)

Är receptfritt och de kan jag rekommendera.

• Jia84

När jag testa att ta en hel postafen så blev jag jätteyr, därför dela jag.

Är nog så olika vad som fungerar. Men nu ska jag va glad så länge illamåendet håller sig undan:)

• Jia84
    Snobi skrev 2015-04-19 13:49:27 följande:

Den här morgonen var helt hemsk! Testade att vänta ut det men det gav sig inte så jag tog en postafen strax efter 12. Sen sov jag som en drogad till nu... men hellre det än att må illa hela tiden.

Hur gör ni som tar halva tabletter? Delar med kniv? Kan den andra halvan bara ligga framme sen eller?

Jag dela med kniv och la tillbaka halvan i där den låg i fpk.
  • Jia84
    TessOphira skrev 2015-04-19 15:54:59 följande:

Hur långt har ni kommit med namntänket? Vi har fullt krig hemma här. Vi vill så olika, jag och mannen. 

Då man är i mf riskzonen ännu, så väljer jag att inte fördjupa mig i namn ännu. Jag är väldig nojig för det:) Men vill njuta för fullt nu, dock inte tänka på namn och sånt riktigt ännu då det är så tidigt.
  • Jia84
    Winny87 skrev 2015-04-19 16:14:43 följande:

Jag hoppas in här om det är ok?

Jag plussade i tisdags för första gången på 12 aktiva försöket. Tänkte ringa om utredning så fort min mens kom för hade mensvärk och fick minus så var helt knäckt men helgen gick men inte mens trots värken och jag kräktes men trodde det var magsjuka eller något.

Tisdagmorgonen gjorde jag ett test för att plåga mig själv lite extra när man redan var lite deppig hihi men fick två streck och var tvungen att kolla bruksanvisningen för det såg ju inte ut som jag var van vid hehe men digitala visade även sedan gravid 1-2 veckor så är nu i v.5+2 och bf tror jag är 17/12.

Jag är så otroligt lycklig även om illamående och mensvärken plågar mig men jag vet belöningen :)

Det ska bli så spännande!! :)

Det är verkligen en spännande tid vi har framför oss. Grattis och välkommen:)
  • Jia84
    nikki06 skrev 2015-04-19 16:48:13 följande:

Jag tänker likadant, vågar inte kalla det lilla i maget någonting, gud va jobbigt om det blir mf. Jag ska dock äntligen få mitt tidiga vul imorgon så om jag hör ett hjärtslag då kommer jag nog slappna av lite. Inte tänka på namn redan kanske men iaf berätta för våra föräldrar tror jag! Någon annan som berättat/ska berätta för någon snart?

Det jag kan glädja mig åt är att det känns annorlunda nu jämfört med i januari innan det blev konstaterat ma. Hade en hel del ont och jobbiga i trycksmärtor i magen + flera blödningar. Jag testade pluss i v 7 och veckan efter fick jag veta det va ma. Hade mens som vara i 8-9 dagar ( då trodde jag de va vanlig mens) Allt va så konstigt.

Men nu känns det som de ska hittills:)
  • Jia84
    Mamma till V skrev 2015-04-19 19:33:44 följande:

Hej, plussade för 1 timme sen. Tyckte jag kände mig lite märklig, och eftersom mensen varit lite oregelbunden så tänkte jag inte så mycket när den var sen. Så har enligt beräkning bf 15/12, med barn nr 2. Har en son född 2011, så om det går som det ska blir han storebror när han är 4,5 år

Vad kul. Grattis:)
  • Jia84
    Pyret 85 skrev 2015-04-20 05:58:12 följande:

En bild på Stickan taget med samma urin.

Jag har använt stickor nu. Håller med om att dem visar svagt. Använde upp sista stickan idag utav 5 :) Kunde dock se en liten ökning på det rosa strecket jänfört med igår.
  • Jia84
    Linensv skrev 2015-04-20 14:34:42 följande:

Plussade igår och har bf 15 december :)

Grattis:)
  • Jia84

Vad går det första tidiga samtalet ut på? Hälsosamtalet?

Jag hade först tänkt att strunta i det och ringa lite senare och boka för inskrivning direkt. Men funderat lite mer på det och om det är värt att boka in ett tidigt samtal. Detta är ändå tredje barnet jag väntar. Tror inte jag va på nåt sånt samtal sist:)

• Jia84
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-20 23:50:22 följande:

Tror inte jag heller varit på nåt sånt :)

Vet inte heller om jag tänkt ringa nu eller lite senare :)

Vad gör man där så tidigt känner jag mest ?

Tror inte att man får någon ny info ändå, det har man hunnit och läsa om själv:)
  • Jia84
    gällka88 skrev 2015-04-21 10:27:52 följande:

Jag vet inte va ja ska göra! Är just nu ute på praktik, på en operationsavdelning. Där använder man ibland röntgen under operationerna så då ska ju jag inte vara där! Vågar dock inte säga till mina handledare att jag är med barn... Känns så jävla tidigt, tänk om de inte blir nå... Är ju bara i vecka 5+6... Vi har ju inte ens berättat för våra föräldrar än!!

Jag vet att jag måste säga men vågar inte... :(

Tror också det bästa är att berätta. Finns nog ingen annan väg tyvärr.
  • Jia84
    nikki06 skrev 2015-04-21 08:05:16 följande:

Grattis alla nya, och välkomna! Tipsar återigen om att lägga till Rozanna Pettersson på fb så lägger hon till er i vår hemliga grupp där vi har bf-lista mm :) nu är vi över 40 st men är bara kul med fler som kan peppa varann!

Får ta och göra det. Ska man skriva meddelande till henne också då?
Svar på tråden BF december 2015 :-)