• Pyret 85

BF december 2015 :-)

soda skrev 2015-04-18 20:44:25 följande:

Har följt er i smyg ett par dagar nu, men idag plussade jag så tänkte hänga med er ????

Beräknat till 22, andra barnet ????

Grattis och välkommen
  • Pyret 85
    soda skrev 2015-04-18 21:03:57 följande:

Tack så mycket, känns fortfarande overkligt! Hade missfall för ett år sen & har försökt sen dess och äntligen har det tagit sig!

Känns dock som de närmaste veckorna kommer vara jobbiga då tanken på missfall spökar! Tänk om man kunde snabbspola tiden ;)

Vet precis vad du menar. Jag vill spola fram till v.12 nu!
  • Pyret 85

Och illamåendet har slagit till med full kraft här. Hoppas det snart går över.

• Pyret 85
    evve88 skrev 2015-04-19 08:03:09 följande:
    Grattis!! :) är också extremt illamående hela dagarna. Måste äta hela tiden. Man blir ju nojjig av dom som säger att dom mår illa hela graviditeten för de orkar man ju inte med... :p
    Inte för att skrämma upp dig (för oftast är det så att illamåendet går över i ca v. 12.) men jag började må illa i ca. v.7 med sonen och kräkte flera gånger dagligen tills han föddes. Så för mig försvann det inte.

Var och handlade och när jag var nästan hemma så började jag få kväljningar, fick rusa in på toan och kräka, bara galla eftersom jag inte hunnit äta ännu. Bådar inte gott.
  • Pyret 85

Efter att ha kräkt två gånger redan idag så tog jag nu en halv postafen för att se om det hjälper mot illamåendet. Tog ingenting mot illamåendet med sonen för då mådde jag illa, kräkte, sen var det borta tills nästa gång jag behövde kräka flera timmar senare. Men nu har jag konstant illamående. och att det kommit så tidigt redan. Är bara i v.4 (3+3). Inte under någon av mina andra 4 graviditeter har jag mått illa så tidigt. med sonen började det i vecka 7 och v.6-7 vid mitt första mf. de andra missfallsgraviditeterna har jag inte hunnit börja må illa.

• Pyret 85

En halv postafen har inte gjort någon skillnad på mig så jag får prova en hel imorgon.

• Pyret 85

Så där då var bröllopsresan bokat. Vi gifter oss den 22 augusti och sen åker vi den 25:e. Kommer vara i v.22 då. Ska bli härligt att komma iväg ett par dagar.

• Pyret 85
    Winny87 skrev 2015-04-19 16:14:43 följande:

Jag hoppas in här om det är ok?

Jag plussade i tisdags för första gången på 12 aktiva försöket. Tänkte ringa om utredning så fort min mens kom för hade mensvärk och fick minus så var helt knäckt men helgen gick men inte mens trots värken och jag kräktes men trodde det var magsjuka eller något.

Tisdagmorgonen gjorde jag ett test för att plåga mig själv lite extra när man redan var lite deppig hihi men fick två streck och var tvungen att kolla bruksanvisningen för det såg ju inte ut som jag var van vid hehe men digitala visade även sedan gravid 1-2 veckor så är nu i v.5+2 och bf tror jag är 17/12.

Jag är så otroligt lycklig även om illamående och mensvärken plågar mig men jag vet belöningen :)

Det ska bli så spännande!! :)

Grattis och välkommen hit
Svar på tråden BF december 2015 :-)