Inlägg från: TessOphira |Visa alla inlägg
  • TessOphira

BF december 2015 :-)

Honsomvill skrev 2015-04-24 15:32:31 följande:

Okej! Hur är allas symtom? Jag har BF 26 december (än så länge), är alltså bara i v5.

Jag känner ibland att det spänner i brösten. Jag är tröttare än vanligt och somnar halv 9 på kvällarna och sen sover jag rätt så dåligt.

Jag går på toa oftare än vanligt, men inte as mycket.

Igår på ICA började jag nästan grina av ingen anledning alls för att sedan börja skratta.

Har molande värk i magen då och då men inga kräkningar..

Känner samma här ungefär och är i v5+2. Mår illa då och då men inga kräkningar. Hungrig mest hela tiden, trött som en gammal björn, sover 8 på kvällen haha. 

Växt och ligamentvärk på nätterna och humörsvängningarna ska vi inte prata om. Började gråta till vänner på tv igår :P 

• TessOphira
    skruttan55 skrev 2015-04-25 06:49:12 följande:

Jag hoppar in här och håller tummarna på att jag får vara med. Testade positivt i onsdags. Hade sista mensen 19-22 mars. Räknar BF till årsskiftet. Inga barn sen innan.

Kontaktade barnmorska igår och tycker det är tråkigt att de inte tar blodprov eller så för att ge extra bekräftelse. Man blir ju så osäker när det är första.

Du kan besöka en mödravård central och be om ett graviditetstest som dom gör gratis. Det är något du själv måste be om, inget man blir erbjuden
  • TessOphira
    skruttan55 skrev 2015-04-25 17:12:14 följande:
    Okej, tack ! Jag mena nog mer ett tidigare ultraljud när man gått några veckor så man vet att allt är lugnt. Jag gjorde ett test till idag och det var solklart positivt :)
    haha jahaaa då missförstod jag :) Du kan alltid ringa gynakuten och "ha superduper ont" då får du komma in och göra ett VuL ;) 
  • TessOphira
    skruttan55 skrev 2015-04-25 22:03:38 följande:

Tack för tipset! Jag såg i din blogg att vi ligger nästan på samma dag du och jag. (Jag är 5+2 idag) Är det din första med?

Japp första här :)
  • TessOphira

29 år (fyller 30 nu i juli) och bor i Märsta norr om Stockholm. Pappan är 32 och adopterad från Chile, uppväxt i Sollentuna norr om Stockholm :) vi har varit ett par i lite mer än 5 år men har känt varandra sen gymnasiet

• TessOphira
    Anniiica skrev 2015-04-26 19:29:51 följande:

Berättade för min mamma idag, hon skrek rakt ut och började gråta! Tror någon längtar efter att bli mormor! Så skönt att berätta för någon:) nu får man bara hålla alla tummar och tår att det denna gång går hela vägen!

Någon mer som berättat?

Vad roligt :) Vi har gjort IVF och varit väldigt öppna med det så det kom ganska naturligt att berätta om resultatet såfort vi fick svar. Har bara fått positiva reaktioner. Många tårar haha.
  • TessOphira

Har läst allas inlägg här och skänker alla mina varmaste tankar till er som går i orostankar. Men måste få fråga... är jag den enda här som inte konstant oroar mig för missfall? Jag har bestämt mig för att njuta utav denna tid (njuta av det man kan mellan alla kräkningar och könsloutbrott) men inte oroa mig i onödan, för det framkallar så mycket stress som kroppen verkligen inte behöver nu.

• TessOphira
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 13:11:37 följande:

PLUS +++++++ idag

Så lycklig
    Vi var dock inte överens hur vi skulle räkna veckor och dagar

ägglossning 8 april
    insättning 14 april (5 dagars)

hon sa v 4+2
    jag tycker 4+5

BF slutet på dec / början på jan

GRATTIS!! 
    Våran IVF-läkare sa att man räknar precis som en vanlig graviditet. om man har regelbunden mens kan man räkna första dagen på sista mensen, annars brukar man räkna ÄP som 2+0
  • TessOphira
    lundberg skrev 2015-05-03 04:16:33 följande:

Vill bara säga tack alla för alla svar! Åkte upp till akuten inatt efter jobbet vid kl två och kom precis hem men det var värt varenda minut. Trots att alla symptom försvunnit och testet va jättesvagt och att jag har haft ont i ljumskarna och hon på kvinnokliniken trodde bebisen va död så fick jag nyss se en livs levande liten bebis med ett hjärta som slog jättefint! Har gråtit i flerq dagar och bara väntat på att få börja blöda men bebis såg jättebra ut och va ungefär i v 8 som jag också trodde! Nu kan jag sova gott

Men gud så härligt att höra :) Nu kan du äntligen slappna av ett tag.
Svar på tråden BF december 2015 :-)