• skt1982

BF december 2015 :-)

Honsomvill skrev 2015-04-24 19:06:34 följande:
    Min förra graviditet, när jag fick missfall, skulle jag ha en grapefrukt varje kväll! Haha. Har inte fått något riktigt sug efter något ännu.
    Jag har nog aldrig haft nått sug. Jag hoppas det stannar och illamåendet håller sig väck...

De andra graviditeterna har jag levt på pepsi och dropp. +-0 när barnen varit ute
  • skt1982
    Anniiica skrev 2015-04-24 19:48:03 följande:

Vad använder ni för app/appar?

Några bra tips?

Jag har gravidapp och ovia pregnancy.

Använder med gravidapp. Och hänger här alldeles för mkt...

Jobb inatt. Blir tufft att hålla sig vaken..
  • skt1982

Har ni några idéer om hur man på ett roligt sätt berättar att man är gravid för de övriga barnen och släktingar? :)

• skt1982
    Dakine skrev 2015-04-24 21:22:32 följande:

Går in i v 9 imorgon. Känner ingenting nu förutom väldigt ömma bröst. Ibland om jag vrider mig snabbt eller ställer mig upp hastigt kan det dra i sidan i nedre delen av magen.

Från v 6-v8 mådde jag illa hela dagarna igenom men kräktes inte. Känt mest molande växtvärk just i början, nu ingenting. Inte spec trött heller, vilket jag var väldigt mycket med sonen!!

Fryser ofta, men svettas typ samtidigt. Är jätte orolig att det ska vara något fel. Någon mer i v 9 här som inte känner några symtom & som känt förut??

När vi berättade för familjen var det påsk. Vi hade fotat sonen med en tröja "världens bästa storebror" och satt fotot i ett påsk ägg :)

Vi har bestämt att vänta så länge vi kan. Men ser fram emot dagen
  • skt1982
    Dakine skrev 2015-04-25 06:44:37 följande:
    Vi hade tänkt vänta tills efter v 12, men vi skulle bada bubbelpool vilket man helst inte ska göra gravid så var lite tvungen berätta. Sen var hela familjen samlad och de vet hur länge vi kämpat så det kändes rätt naturligt. Med första berättade vi inte lika tidigt. Dock blir det inte offentligt förrän efter RUL. :)
    Jag har varit tvungen berätta från sjukhusbädd bägge ggr tidigare. Denna gången har jag gett mig fan på att jag ska kunna få ha det hemligt lite och hoppas jag slipper sjukan.

Läääängtar till v 13.

Visste faktiskt inte att man inte fick bada i bubbelpool...
  • skt1982
    skruttan55 skrev 2015-04-25 06:49:12 följande:

Jag hoppar in här och håller tummarna på att jag får vara med. Testade positivt i onsdags. Hade sista mensen 19-22 mars. Räknar BF till årsskiftet. Inga barn sen innan.

Kontaktade barnmorska igår och tycker det är tråkigt att de inte tar blodprov eller så för att ge extra bekräftelse. Man blir ju så osäker när det är första.

Åh grattis! :) andra tredje barnet?
  • skt1982
    skt1982 skrev 2015-04-25 07:19:27 följande:
    Åh grattis! :) andra tredje barnet?
    Läste lite snabbt. Första barnet.

Aldrig själv fått göra blodprov i början på graviditet.

Tredje barnet.
  • skt1982

Min familj kommer bli super glada.. Hans föräldrar kommer nog med en eller flera taskiga kommentarer - och vi kommer inte bry oss det minsta.

Svar på tråden BF december 2015 :-)