BF december 2015 :-)
Vi hade och har en Hartan som jag var mycket nöjd med
Vi hade och har en Hartan som jag var mycket nöjd med
Jepp - samma problem den senaste veckan. Huvudvärk nästan varje dag... Har också undvikit värkmedicin. Överraskande bra går det ändå.
Hur är det med er andra - känner ni mycket av babyn i magen? Känner ni också utanpå då den rör sig?
Tycker jag så sällan känner något, fastän jag är 17+3, och det var ungefär denna tid min man kände rörelser med ettan. Ok, har några kilo fler nu än senast, som säkert "dämpar" rörelser utåt, men jag fortsätter oroa mig fastän jag fick höra hjärtslag senaste vecka Den enda jag egentligen känner är då livmodern blir spänd åt ena hållet uppåt, oftast på morgonen eller kvällen då jag ligger i sängen...
Någon annan som fått svårt att sova? Brukar ligga på mage eller rygg i vanliga ogravida fall när jag ska sova. Mage funkar ju inte nu men rygg har börjat krångla, jag får liksom ont i ryggen när jag ligger platt. Gör att jag sover mycket sämre under natten när jag måste ligga på sidan hela tiden. Och halva grav kvar juh! Hmm...
Men längtar sååå till RUL nästa fredag, vill så gärna se vår lilla/lille plutt :)!
Jeee - jag tror äntligen att jag känt något på utsidan också... RUL den 27 och en riktigt vildis idag!
Vi ska absolut ta reda på om flicka eller pojke och ifall det inte skulle gå att säga tror också jag det skulle bli extra, privat ultra.
Jag hoppas egentligen på en till pojke men tror pojkarna hemma vill ha en flicka ???? Min 2,5-åring säger iaf att han skulle sköta en lillasyster. Efter RUL ska vi "på riktigt" berätta åt honom. Hoppas han också kan känna bebisen röra sig ????
Minns ni när man rekommenderas sluta sova på ryggen, och vilken sida var det "bättre" att sova på med tanke på blodtillförseln?
Fellow preggos! Jag har en fråga... Jag behöver ha en kudde mellan mina ben när ja sover för att inte få ont i ljumskarna. Den jag har nu är för smal... Tror ni att en amningskudde skulle funka eller måste man köpa en "riktig" gravidkudde?
Oj va skönt att läsa att några av er också har det usligt ???? Jag är med på en annan december-sida också, och tycker att det bara är jag som klagar. Tycker att det mesta värker o känns jävligt. Svårt att andas, allergisk för katterna, trött o grinig och int alls kul att vara gravid. Tack o lov är detta snart över!
Jag har tänkt vaccinera mig, sonen (2 år 9 mån) och mannen. Vill inte att nån av oss e sjuka med nyfödd baby i familjen. Därtill lär influensan slå hårt mot både på gravida och barn, med speciellt stor risk för lunginflammation. Och mannen behöver vara frisk, för att orka ensam är en utmaning - speciellt med tanke på hur dåligt skick män blir då de är sjuka ;) Babyn har ju skydd av mig de första månadena, då influensan hörjar som värst, men det är bra att inre har insjuknade runt sig för att undvika extra risk!
Hur förhåller ni er till att simma så här "sent" I graviditeten? Jag har så ont I höften på natten så tänkte att det skulle vara bra att simma och stärka sätesmusklerna så mycket det bara går. Men det finns ju infektionsrisk ifall man börjat öppnas...
Hu va hemska upplevelser! Då ettan föddes var det så tomt på bb i januari att jag ensam fick bo i ett rum avsett för fyra personer. Hoppas på samma lyx i år ????
Därtill var de jätte hyggliga och hjälpte och på positivt sätt uppmuntrade amning. Enda minuset var att jag inte alls fick service på svenska fastän jag hade rätt till det (bara finsktalande från födsel till utcheckning), men det gick ok ändå.
Gubben trodde det var dags inatt. Hade sådana ligamentsmärtor(?) att jag stönade högt. Som om någon borrade in en kniv i magen där nere på höger sida. Det lär väl inte vara något, men jobbigt ändå! Kanske det kommer från mitt tjusiga blindtarmsärr...!?
Att sova är annars hopplöst. Mina höft värker som 17 efter ett par,tre timmar. Alltid den sidan jag sover på. Måste stiga upp flera gånger per natt för att slippa värken. Suck!
Vilka jobbiga upplevelser angående förlossning o BB. Jag ska föda på Varberg, känns jättebra. Var där för ett par veckor sen på info. Känns lugnt o tryggt. På BB har de bara familjerum där man stannar minst två dygn om man vill. Säng till pappan, TV o eget badrum med dusch.
Kan det vara så att det är mer stressat o pressat i större städer?
En annan sak, jag var o vaccinerade mig mot influensan idag, är i v.36 o därmed i riskgrupp. Någon annan som gjort det?
Varför skulle det vara farligt med influensa som gravid menar dom?
Grattis till alla som fått bebis och kämpa på de som väntar på resultat vilken dag som helst :)
Jag tyckte något började kännas igår, men inget mera nu att snacka om nu. Suck!
Är det annars någon som vet vad som hände med signaturen "JJ15"? Hon var väldigt aktiv fram till sensommaren, men sen blev det tyst...
Åååh va skönt att höra andra klaga! Jag är sååå led och arg. Ettan föddes tre dar innan bf och nu har jag två dar kvar till bf. Var helt säker på att allt skulle vara överstökat ren.
Igår testa jag gravidjoga och bastu ikväll! Ska försöka ta mig ut på promenad också, men det nappar inte riktigt heller. Morr morr morr morr!
Int känner jag riktigt något heller... Och mamma envisas med att ringa och varje dag fråga om jag inte ändå känner något smått!?
Aaaaarggghhh!!!
Är i samma situation som du, Beya: Första gången kom babyn tre dar innan (pojke), och nu beräknat 10/12. Hur kan det vara så mysigt där inne för babyn nu? Envis flicka...
Det är hemskt! Var helt inställd på att hon också skulle komma lite tidigare, och nu redan 4 dagar sen. Är som bäst ute på hurtig promenad igen. Sex har inte hjälpt och bastu igen imorgon. Skulle gärna gå på sonens dagisjulfest på onsdag morgon, men den planen verkar inte logisk... IFALL jag inte är gravid ännu då förstås :-S
Hur e det, Beya - är väntan öntligen över för er? Spännande! Inget händer här ännu... :-\