• Beya

BF december 2015 :-)

SsJj skrev 2015-11-09 18:09:45 följande:

Varför skulle det vara farligt med influensa som gravid menar dom?

Man får mycket svårare lunginflammation som gravid.. Ska vaccineras imorgon
  • Beya

Jag känner mig inte redo för bebis:( kanske för att vi ska flytta vid månadsskiftet, har fortfarande inte fått pengar fr försäkringskassan och allt är allmänt rörigt. Känner mig mest ledsen och nedstämd:(

• Beya
    velvet skrev 2015-11-10 18:02:55 följande:
    Här är det också lite rörigt, med det mesta faktiskt. :( Känner mig också bitvis ledsen och uppgiven, men längtar ändå efter bebis. Men vill att så mycket som möjligt ska ordna upp sig innan såklart.

Varför har du inte fått några pengar från försäkringskassan ännu? Har ni mycket kvar som behöver köpas?

Skickar över en virtuell kram.
    Tack det behöver jag nu:) kram tillbaka!
    Min arbetsgivare hade glömt att sjukanmäla mig till fsk efter de 14 dagarna:/ så jag vet inte ens om de godkänner det än även om jag har läkarintyg:(
    Ja det är ju nu man ska ha lugn o ro och bara boa sig. Jaja förhoppningvis är allt bättre o uppordnat om någon månad.
  • Beya
    bebba83 skrev 2015-11-10 15:58:53 följande:
    Emma här från din grupp som e ihop med Elvis. Vi fick en dotter igår
    Stort grattis!:) när hade du Bf?
  • Beya
    moruri skrev 2015-11-12 21:36:09 följande:

Hur är det för er med maten? Jag har varit så sjukt hungrig/sugen hela tiden sista veckan. Drömmer om mat hela dagarna, skulle bakat lussekatter med pojkarna men så glömde mannen att köpa jäst! Så det får bli imorgon istället, saffrans semlor är något jag också måste prova på att göra! Nam nam nam

Samma här! Så hungrig hela tiden! Åh lussekatter mmm:) o choklad. Eller bara fil o müsli. Tror det kanske är som man behöver kolhydratsladda.
  • Beya
    BowserSchnauzer skrev 2015-11-13 08:14:52 följande:
    Jag tycker det känns som jag skulle kunna äta något hela tiden. När jag vaknar på vid 04 måste jag äta en liten macka eller lite yoghurt för att kunna somna om. Jag känner egentligen inte något sug i magen men jag märker att jag blir liksom trött och skakig och väääldigt irriterad om jag missat ett mellanmål. Tänker att bebis tar all energi nu om den växer drygt 200g/vecka så det behövs lite energi för att hålla mamma igång också :). På senaste kontrollen hade jag faktiskt gått ner ett halvt kilo i vikt så tror det är helt okej att följa kroppens signaler om lite extra mat...

35+1, 33 dagar kvar idag (plus/minus 14...) Nu längtar man efter lilla pyret!
    Skönt att man inte är ensam! Jag har tyvärr redan gått upp 20kg:/ men det är ju inte läge att tänka för mkt på vikten nu.
  • Beya
    sosso08 skrev 2015-11-13 07:57:33 följande:

Idag blir min lilla tös 1 vecka gammal :) hon plockades ut i v.33+5, hade BF 19/12.

Är det några fler som redan fött?

Åh ja grattis :)
    Ja det var ju långt från bf!
  • Beya
    sosso08 skrev 2015-11-14 17:17:48 följande:
    Flödet i navelsträngen var påverkat så efter de två sprutorna för lungmognad valde de att plocka ut henne då hon skulle må bättre på utsidan än i magen. Navelsträngen skulle aldrig klarat av att fungera hela grav. ut, det handlade bara om dagar så därför togs det beslutet att låta henne möta oss :)
    Vilken tur de upptäckte det! Var det på ett tillväxtkontroll de upptäckte det eller?
  • Beya

Varit hos BM idag. Lillan har huvudet neråt men är inte fixerat.. Så går vattnet nu måste man meddela det till förlossningen o åka in liggandes i bilen då det finns risk att navelsträngen kläms.
    Mitt SF mått är 36!! Jag är giganistk. Jag som var så smal före graviditeten. Men men..
    Är riktigt nervös över förlossningen nu. Bara tre veckor kvar! Galet och overkligt.

• Beya

Oj vad mycket energi ni verkar ha tjejer! Lite avis faktiskt för jag orkar verkligen ingenting!

Läste att det är ett vanligt graviditetstecken i v37 med att vara lös i magen. Vill inget hellre än att lillan ska stanna till Bf jag eftersom vi ska flytta i veckan. Vågar inte ens ha sex längre för att inte riskera att det sätts igång:/

Igångsatt vill jag inte heller bli då många berättat för mig att det är mer smärtsamt.

Svar på tråden BF december 2015 :-)