• Beya

BF december 2015 :-)

fantasy06 skrev 2015-12-09 00:01:00 följande:

Idag har nog delar av slemproppen lossnat. Har ff lite blodblandat när jag varit på toa. O ikväll när jag får sammandragningar har det börjat göra lite ont hoppas hoppas. Men med den vanliga turen blir det väl en sömnlös natt följt av en morgondag utan en enda känning :)

Håller tummarna!
  • Beya
    estmat skrev 2015-12-09 06:38:55 följande:

Igår kom hon! Fick en liten flicka som skulle tittat ut den 2/12. 3250 och 52 cm lång. Allt gick jättebra och vi lever verkligen i en liten bubbla just nu.

Grattis:)
  • Beya
    fantasy06 skrev 2015-12-09 12:14:01 följande:
    Får stanna kvar för igångsättning. Men de har mycket att göra så när det lugnat sig får jag hjälp med det. Men värkarna blir starkare o starkare. Så snart är väl bebis här :)
    Åh vad spännande!:) lycka till!
  • Beya
    summer13 skrev 2015-12-09 09:18:39 följande:

Sömnbristen är inte så farlig. Min lilltjejen sover 22-07 med ett uppvaknande runt 01-02. Så tycker ändå jag får en del sömn stora tjejen sover fortfarande middag ca 2h på dagen så då passar jag på att vila om jag är trött.

Det är ju något i kroppen med, hormoner och allt, som gör att man inte kräver lika mycket sömn. Imorgon är hon en vecka och vi ska till bvc för vägning. Spännande!

Grattis till alla nya bebisar!! <3

Åh vilka drömtider hon sover skönt!
  • Beya
    flugsvamp skrev 2015-12-09 11:38:44 följande:

Var beräknad den 25e, men idag kom vår lilla pojke med buller och bång. 3290 g och 48 cm kärlek :) lycka till alla ni andra som har förlossningen att se fram emot. Det måste ju vara världens häftigaste upplevelse!

Stort grattis måste varit lite överraskande
    Tycker du verkligen det med förlossningen? det är just den jag fasar och har ångest över.
  • Beya
    fantasy06 skrev 2015-12-09 20:01:30 följande:

Kl 17.21 kom vår lilla flicka till världen. Kl 16.45 var jag öppen 5 cm så det gick galet fort på slutet. Hennes hjärtljud sjönk så det var läkare här o hon fick hjälp ut med sugklocka. Har ff inte fått reda på vikt o längd men bm sa att hon säkert väger 4 kg o att hon såg lång jt ??

Grattis!! Åh va glad jag är för din skull! Då hann du inte få bedövning eller?
  • Beya
    flugsvamp skrev 2015-12-09 20:15:56 följande:
    Ja det var lite oväntat. Är det ditt första barn ? Eller har du dålig upplevelse sen innan ?
    Mitt andra barn nu och ja smärtan och upplevelsen från min första har jag inte glömt trots att det är mer än sex år sedan. Är det ditt första barn?
  • Beya
    flugsvamp skrev 2015-12-09 22:13:52 följande:
    Mitt andra också och det gick mycket bättre. Smärtan finns ju där men hela upplevelsen var så annorlunda den här gången. . Lycka till, det kommer gå jättebra!!
    Tack! :) Bf idag och det känns helt overkligt. Tror dock inte hon kommer idag..
    Det är väl vanligast att det börjar på natten va? Ni som har fått när började era värkar?
  • Beya
    Polly 98 skrev 2015-12-11 21:24:45 följande:
    Undrar detsamma :-/ Gjorde en andra hinnsvepning hos bm idag. Men inget händer.. Bf +2. När har du bf?
    Jag hade bf igår den 10 dec:/
Svar på tråden BF december 2015 :-)