• Misshjb

BF december 2015 :-)

Grattis till plusset och beklagar missfallen. Har också varit med om MA i v 10 i somras och sent avbrytande v 23 nu i januari. Min strategi är att inte tänka så mycket på det och ta en dag i taget. Hur hanterar du det?

• Misshjb
    Myran88 skrev 2015-04-20 19:56:03 följande:

Hej!

Jag plussade helt oväntat i söndags. Vi har försökt bli gravida i snart tre år och precis när alla tester och allt är klara inför ivf så händer det. Tar ett graviditetstest för att som vanligt utesluta graviditet (då jag typ gett upp hoppet) och så visar det positivt!!! Glädjen är obeskrivlig men ganska snabbt inpå kommer rädslan för missfall. Efter allt kämpande, längtande och väntan på ett plus är jag livrädd att det inte ska gå vägen. Men nu har jag bestämt mig. Jag kommer planera framtiden och vara glad för detta! Med risk för att bli ledsen men den risken får jag ta. Nu ska här njutas. Enligt egen beräkning har vi vd 23/12 2015. Ska på inskrivning på onsdag.

Stort grattis. Speciellt efter så lång tid av kämpande. Ni funkar :). Visst kan man inte undkomma om oro för missfall. De kan nog samtliga skriva under. Jag brukar tänka att i värsta fall har jag varit glad i onödan.
  • Misshjb
    FruGru skrev 2015-04-21 07:37:10 följande:

Jag joinar. Hade mens 17/4-19/4. Men ryckte det va konstigt att den va så kort. Tog ett test igår som visade svagt. Tog ett digitalt nu som visade Gravid 1-2 veckor.

Har ett tungt bagage med MF och MA och en bebis som dog i magen

Så jag har svårt att glädjas. Har rätt mkt molvärk. Så får se om det går vägen nu.

Grattis till den nya graviditeten. Då är vi två med tungt bagage. Det ska gå bra nu ska du se :)
  • Misshjb
    FruGru skrev 2015-04-21 07:37:10 följande:

Jag joinar. Hade mens 17/4-19/4. Men ryckte det va konstigt att den va så kort. Tog ett test igår som visade svagt. Tog ett digitalt nu som visade Gravid 1-2 veckor.

Har ett tungt bagage med MF och MA och en bebis som dog i magen

Så jag har svårt att glädjas. Har rätt mkt molvärk. Så får se om det går vägen nu.

Grattis till den nya graviditeten. Då är vi två med tungt bagage. Det ska gå bra nu ska du se :)
  • Misshjb
    FruGru skrev 2015-04-22 07:38:58 följande:

Jag har rosa röda flytningar. Så väntar bara på att det ska skita sig. Har molvärk. Tog ett nytt test imorse och det ökar inte i styrka. Lycka till alla ?

Vad tråkigt och höra. Hoppas att det löser sig och att det inte är någon fara. Ska du åka och kolla upp?
  • Misshjb
    Dakine skrev 2015-04-21 20:51:14 följande:

Jag är så nojig! Är i v 8 (7+3) och har mått väldigt illa, haft mensvärk till och från och sedan väldigt ömma bröst. Men inatt är det som att alla symtom försvunnit... illamåendet är borta, mensvärk en likaså. Brösten fortfarande lite ömma men inte i samma mängd. Känner mig inte speciellt trött heller (vilket jag var med första sonen) kanske bara lite nu. Tänker att "jaha, där dog det barnet!" Är det någon mer där symtomen börjat avta i den här veckan?

Ska göra vul på måndag , men är sååå nervös.

Det är helt vanligt att symptomerna kommer och går. Det sa min bm när jag var orolig förra gången. Så Länge du inte har ont och blöder rött blod så är det ingen fara. Lycka till och håll oss uppdaterade
  • Misshjb

Fru gru, lider med dig har också MA och mist ett barn i v 23 för några månader sen. Det är svårt att förstå om man inte varit med om det själv. Jag har inte gett upp hoppet än med lilla som finns hos dig nu. Hoppas att det går bra för dig.

Var med om en olycka igår och fick föras till sjukhus. Hade fått hjärnskakning och slagit i kroppen ordentligt och tyckte mig känna att magen gjorde ont. Fick göra vul och såg ett tickande hjärta. Så härlig känsla.

• Misshjb
    EnStoltMamma skrev 2015-04-23 13:15:01 följande:

Har inte skrivit så mycket här utan mest smygläst:) men jag lämnar er nu och önskar er alla lycka till med era graviditeter! Min/vår kommer, av medicinska själ, att avbrytas på måndag. Vi försöker glädjas åt de barn vi redan har och försöker med syskon igen nästa år:)

Beklagar att ni måste ta ett sånt beslut , särskilt mot ens vilja. All lycka !
  • Misshjb

Jag jobbar med fosterhemsplaceringar och är chef vilket kräver att jag alltid måste vara alärt. Jag reser en del inom jobbet som kan vara en påfrestning. Annars är jag glad över att jag inte behöver göra några lyft.

Hur länge har ni tänkt jobba?

Svar på tråden BF december 2015 :-)