• evve88

BF december 2015 :-)

Hallonpaj skrev 2015-05-19 10:46:29 följande:

Usch samma för mig :( Har haft ett par riktigt sköna symtomfria dagar. Men slappnade av för mycket och lät det gå lite för länge mellan måltiderna.

För mig hör det ihop med hunger. Måste äta på något i stort sett hela tiden annars kräks jag. Jobbigt som attan när man är ute bland folk - fick fly till en papperskorg häromdagen i tunnelbanan medans mannen sprang  till kiosken och köpte snickers åt mig. Hoppas man kan skratta åt sånt en vacker dag 

Haha ja så är de för mig med. Är orolig för att ja kommer se ut som en säl när detta är slut för vad ska man göra? Man äter ju hellre lite hela tiden än mår illa, är ju så jobbigt!

Haha ja hoppas man kan skratta nån gång för just i tillfället är det ju hemskt . Haha
  • evve88

Alltså jag är i 10+4 men på kvällarna är min mage så svullen att det ser ut som att ja är i 6 månaden.. Haha. Nån mer som har det så? Kommer snart inte kunna dölja längre, man vill inte ha spontan besök på kvällarna om man säger så. :p och till och med mysbyxor känns ju obehagliga på magen...

• evve88
    summer13 skrev 2015-05-19 12:11:53 följande:

Gjort UL idag!

En sprattlande liten bebis i v 11+2 som inte riktigt ville vara med på bild :)

Fick verkligen hålla mig från att inte lipa ihjäl mig, sån lättnad att få se en levande bebis!!

Åh så mysigt!! :) härlig känsla! Har bara gjort dateringsultraljud och då får man ju ingen bild! Mysigt att få med bild hem :)
  • evve88
    Astli85 skrev 2015-05-19 15:00:16 följande:

Å så svullen.. och mina boobs typ dödar mig.. snart gått 8 fulla veckor. .. vafan ska boobsen redan vuxit så mkt så jag knappt kan ha några bhar längre. .. dom är all over the place änna... :P

Känns som hela jag kommer va en valross om bara några veckor.. gah :/

Hahaha tack!! Det där hjälpte mig, Mina bröst är så stora så ja tänker att folk måste märka nått enbart genom att titta på dom. Försöker dölja dom i sport BH.. Gillar dom inte alls! Tänk då sen.... Haha

Enda positiva är att sambon också tycker det är trevligt att dom är större. Haha
  • evve88
    Astli85 skrev 2015-05-19 18:40:26 följande:

Haha.. ja jag ska åka utomlands om 2 veckor. . Precis fått köpa ny bikiniöverdel. . Damn 75D. . Helloo boobies... har ingen karl som kan utnyttja dem då... hahah mem fan dör på att inte kunna använda alla kläder.. lixom redan :P usch känner mig inte i bikinimoode. .haha tur det är all inklusive annars hade jag nog svält ihjäl. .. så kan man skylla svullenheten på all mat ????

Haha I hear ya :p ska utomlands om 4 veckor, känner mig liksom inte direkt fit, nu i början är man ju bara svullen med. Hade vart bättre om man hade lite gullig gravidmage istället ser man svullen ut ända upp i ansiktet.. Haha jaja bara att gilla läget! Vart hittade du bikini?
  • evve88
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-19 19:01:41 följande:

Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....

Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?

Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....

Beklagar verkligen :/
  • evve88
    Pyret 85 skrev 2015-05-20 22:14:48 följande:

Min sambo är helt säker på att vi får en flicka då han drömt att han fick en dotter med samma namn som jag tyckt va fint (utan att vi pratat om namnet förut) så flicknamn har vi färdigt. Jag har ingen känsla alls. Spelar ingen roll vad det blir.

Har en känsla i hela mig att det är en tjej.. Ingen aning varför. Sambon tror också att det är en tjej. Vad det blir får vi veta nästa vecka. Men ofta när man tror nått blir det ju raka motsatsen.. :p båda Mina systrar har fått killar som första barn så inbillar mig att det blir en tjej för mig först. Haha. Konstiga tankar man har. Inte för att de spelar någon som helst roll! :)

Alla verkar drömma om va dom kommer få... Jag har inte drömt något alls!
  • evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-21 08:35:34 följande:

Jag fick just se vårt lilla frö sprattla omkring. Lyckan är obeskrivlig <3 

Allt såg fint ut, men har inte gjort kub än så endast närmsta vännerna får veta nu.

Min läkare trodde på bf ca den 9 december.

Var så nervös inför den här dagen, men nu känns det alldeles underbart bra 

Åh så härligt!! :)

Då är du 11+0 idag? Jag är 10+6 :p

När gör du KUB?
  • evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-21 08:35:34 följande:

Jag fick just se vårt lilla frö sprattla omkring. Lyckan är obeskrivlig <3 

Allt såg fint ut, men har inte gjort kub än så endast närmsta vännerna får veta nu.

Min läkare trodde på bf ca den 9 december.

Var så nervös inför den här dagen, men nu känns det alldeles underbart bra 

Får man fråga varför du ska göra kub? Eller för de flesta de? Är lite ny på sånt här :)
  • evve88
    Beya skrev 2015-05-21 09:33:23 följande:

Menar du att du kan få reda på könet så här tidigt?:)

Jag ska göra moderkaksprov nästa vecka på grund av ärftlig sjukdom i släkten, och då får vi även reda på kön.. Har även Downs syndrom i släkten.
Svar på tråden BF december 2015 :-)