• emelieen

BF december 2015 :-)

Taramn: BF 2/12, första barnet, pojke

Fantasy06: BF 5/12, andra barnet, flicka

Snobi: BF 6/12, första barnet.

Roxy81: BF 9/12, första barnet, flicka

Frankie86; BF 9/12, tredje barnet, flicka föddes 1/12

Beya; BF 10/12, andra barnet, flicka

Syndrom: BF 14/12, första barnet.

BowserSchnauser: BF 16/12, första barnet, pojke

PlusLängtan: BF 16/12, första barnet, flicka

Sosso08: BF 19/12, andra barnet, flicka föddes 6/11

Elin87: BF 20/12, första barnet, flicka

Honsomvill: BF 20/12, första barnet, pojke

Godisvraket82; BF 22/12, tredje barnet, flicka

Skruttan55: BF 26/12, första barnet, flicka

Deaniemi; BF 27/12, första barnet, pojke

Emelieen; BF 29/12, första barnet, flicka.

SsJj: BF 31/12, tredje barnet, flicka.

Skakan: BF 31/12, andra barnet, kön okänd.

Tokstollen: BF 9/12, tredje barnet, pojke föddes 24/11

• emelieen
    godisvraket82 skrev 2015-12-03 14:31:07 följande:

Emelieen vill du skriva in mig oxå? Bf 22/12 3 barnet en flicka.

Frankie86 skrev 2015-12-03 17:25:27 följande:

Den som kan får gärna lägga till mig på listan också. Bf 9/12 tredje barnet födde en flicka 1/12 :)

Skrev in er också :) grattis till er flicka frankie86!
  • emelieen
    summer13 skrev 2015-12-03 18:07:56 följande:

Imorse kom vår dotter till världen!

4590 gram och 54 cm lång

Vattnet gick i tisdags, blev inlagd pga hon ej var fixerad och det var blod i vattnet. Igår kl 10 startade värkarna och 04.31 föddes hon!

Varför var det blod i vattnet? Grattis och hoppas ni mår bra :)
  • emelieen

Nu vill jag höra vad ni tror/har erfarenhet av. Haft en del sammandragningar och samtidigt "mensvärk", detta är väl förvärkar? Jag har några st sådana per dag, är det vanligt att ha så "tätt"? Det handlar inte om minuter emellan men jag tänker ändå att det är rätt ofta när de kommer några st per dag. Ni som fött eller har barn sen tidigare, hur lång tid drog det igång efter att ni börjat känna såhär? :)

• emelieen
    Anny123 skrev 2015-12-05 07:29:43 följande:

Några per dag har jag haft i flera veckor innan fl satte fart. Denna grav började det nog v 34. Men sen när de blivit fler så är de fl som satt fart på riktigt. Har aldrig gått m mkt sammandragningar långt innan fl.

Okej, då vet jag. Vill inte föda nu nämligen, fast det inte är upp till mig ;) tack för svar
  • emelieen
    SsJj skrev 2015-12-05 21:44:03 följande:

Usch idag har jag haft ovanligt mycket tryck nedåt och det ilar nått så förbaskat nästan hela tiden. :( Inget att klaga på egentligen för det kunde ju varit betydligt mycket värre men när det varit samma ilande smärta i underlivet i flera veckor och man inte vet när det kommer få ett slut så blir det liiiite tröttsamt. :( Försöker hålla en snygg fasad utåt och njuta sista tiden då jag ändå mår helt okej men fy fasen va tålamod och energi är i botten just nu.

Har ca 3 veckor till BF och har också haft ett jäkla ilande neråt idag. Ett tryck jag inte alls känt tidigare.

Jag tänker att det kan vara lika tröttsamt oavsett om man har BF idag, gått över tiden eller är i vecka 30... Och man har lika mycket "rätt" att beklaga sig oavsett ;)
  • emelieen
    fantasy06 skrev 2015-12-05 22:54:46 följande:

Ja alla har lika rätt att klaga :) men har vi klarat av att vänta i nästan 40 veckor kan vi vänta lite till. Försöker peppa mig själv genom att tänka så. Haha

Haha jo, precis. Många siktar nog in sig på BF datumet och så känns var dag därefter som en hel evighet. :p just nu är det smärtan överallt som tar kål på mig. Är så himla trött på att ha ont.
  • emelieen
    moruri skrev 2015-12-09 11:11:36 följande:

Fantasy06: Jag va 2 c, öppen och hade en del tapp kvar när jag blev igångsatt, hoppas du får ligga kvar, hade jag "krävt"

ALLTSÅ FÖRÄLDRAPENNINGEN...... :'(

Jag har haft så sjukt mycket i livet senaste veckorna att jag typ helt glömt detta. Jag har sedan i juni jobbat som vikarie varje månad och senare haft ett vikariat för en kollega. Alltså tjänat väldigt olika sedan i juni. Jag har trott att det bara var att klicka i sin årsinkomst så får man det man ska, men nu sitter jag här helt förvirrad.

Jag har inte fått något arbetsintyg från min arbetsgivare...? Ska jag ringa dom och be dom skriva ett som jag sedan skickar in till försäkringskassan? Och sedan räknar de ut vad min dagsersättning blir? Alltså, blir såååååå förvirrad av deras information på hemsidan. Snälla någon själ? Lust att hjälpa?

Har du skickat in moderskapsintyget till fk som man får av bm? Det ska in till fk som sen skickar ett papper till dig som ska till din arbetsgivare, och sen till fk igen.
  • emelieen
    fantasy06 skrev 2015-12-09 20:01:30 följande:

Kl 17.21 kom vår lilla flicka till världen. Kl 16.45 var jag öppen 5 cm så det gick galet fort på slutet. Hennes hjärtljud sjönk så det var läkare här o hon fick hjälp ut med sugklocka. Har ff inte fått reda på vikt o längd men bm sa att hon säkert väger 4 kg o att hon såg lång jt ??

Äntligen :) grattis!
  • emelieen

Hade ganska många förvärkar per dag i ca en vecka men för någon dag sen slutade det tvärt. Trodde nått var på g, men ack så fel jag hade :p hade det inte varit för den stora magen och en stor bebis i den som ligger och vrider och vänder sig :) så känner jag mig inte särskilt gravid längre.

Svar på tråden BF december 2015 :-)