• Misshjb

BF december 2015 :-)

Grattis och välkomna nyplussade tjejer.

Jag är extremt trött och vill sova hela tiden. Brösten ömmar något, metallsmak i munnen och illamående till och från. Är i v 7+3.

Gjorde vul i onsdags (på grund av hjärnskakning) och såg tickande hjärta :).

Hur mår ni andra?

• Misshjb
    Dakine skrev 2015-04-24 21:22:32 följande:

Går in i v 9 imorgon. Känner ingenting nu förutom väldigt ömma bröst. Ibland om jag vrider mig snabbt eller ställer mig upp hastigt kan det dra i sidan i nedre delen av magen.

Från v 6-v8 mådde jag illa hela dagarna igenom men kräktes inte. Känt mest molande växtvärk just i början, nu ingenting. Inte spec trött heller, vilket jag var väldigt mycket med sonen!!

Fryser ofta, men svettas typ samtidigt. Är jätte orolig att det ska vara något fel. Någon mer i v 9 här som inte känner några symtom & som känt förut??

När vi berättade för familjen var det påsk. Vi hade fotat sonen med en tröja "världens bästa storebror" och satt fotot i ett påsk ägg :)

Det är vanligt att symptomen kommer och går. Det sa min bm förra graviditeten när jag var orolig. Har mått bra ett par dagar och nu kom illamåendet igen. Snart får du tillbaka den :)

Visst hade ni varit på vul och sett hjärtat slå?
  • Misshjb

31 år andra barnet och bor i Sthlm. Är änglamamma till min min dotter som föddes 31 jan i år. Har bf 8/12 och är v 7+5.

Kul att det är flera från Stockholm

• Misshjb
    Dakine skrev 2015-04-27 12:29:27 följande:

Jag är i v 9. ( 8 + 2)

Hur gick det på vul? Hoppas det gick bra för er.
  • Misshjb
    Dakine skrev 2015-04-27 18:47:51 följande:
    Gick super! :) Själv??

php3VLl2P19922.jpg
    Vilken fin och tydlig bild. Det måste kännas skönt och släppa oron nu, symptomen kommer att komma och gå :). Var på vul i onsdags för att jag gick hjärnskakning. Då såg vi en liten med tickande hjärta. På måndag ska vi göra ett vul som var inplanerad då är jag i v 8+6 så borde se mer då.

Hur känns det nu efteråt ?
  • Misshjb
    Sister Morphine skrev 2015-04-28 12:00:24 följande:

Bebisen ville inte stanna kvar.

Beklagar. Hur långt gånget var du?
  • Misshjb
    anabana skrev 2015-04-28 15:48:27 följande:

Nu har jag bokat in ett tidigt ultraljud i nästa vecka! Förra gången jag var gravid visade det sig i v 10 att där inte var ngt foster så jag känner att min oro är befogad i mitt fall.. Jag kommer att vara i v 8 (7+6) enligt mina egna beräkningar, då måste de väl kunna se om där finns ett foster? Eller vad tror ni?

Kram till er alla!

Visst kan man se då. Har gjort både v 6 och v 7 den här gången och sett fostret
  • Misshjb
    Lyckligajag skrev 2015-04-28 16:23:26 följande:

Jag har haft små blödningar sen i torsdags kväll, hade sex på onsdagen. Kommer bara lite blod när jag torkar mig. Idag när jag vaknade och gick på toa såg jag små klumpar i toaletten och lite blod på papperet, ringde in och dom sa att jag skulle avvakta... jobbigt att inte veta nu om det är ett missfall eller inte.. ska nog ringa in imorgon igen och hopps jag får komma in och kolla, är i vecka 7+3..

Håller tummarna att allt är bra. Har ni gjort vul innan? Jag hade också blödningar förra graviditeten som inte visade nått. Håller tummarna
  • Misshjb
    Lyckligajag skrev 2015-04-28 17:03:36 följande:
    Ne det har vi inte.. hoppas på att få göra det så man kan få veta vad som händer. Hoppas såklart är det bara är en vanlig blödning. Illamåendet började i fredags och har bara blivit värre och jag är hur trött som helst, brösten spänner fortfarande så symptomen finns fortfarande där iaf..
    Håller tummarna för att det går bra.
  • Misshjb
    Honsomvill skrev 2015-04-28 18:46:54 följande:

Hur stor är chansen att det antingen inte finns något där inne eller att fostret inte lever?

Jag har hört olika från läkare. Efter mitt MA sa de att 1/3 slutar i missfall i de graviditeter man har konstaterat. Fram till v 12 är det 30% risk och efter det är mindre men risken finns ändå. Många ggr har man hormonerna och tror att graviditeten är normal tills det kommer en blödning några v senare.

Har också hört att när hjärtat slår är det mindre risk för missfall. Vet någon annan nått mer om det??
Svar på tråden BF december 2015 :-)