• Pyret 85

BF december 2015 :-)

Välkommen och grattis till alla nya

• Pyret 85

Idag har jag inte mått illa alls. Har istället ont i ländryggen.
    Fått tid för hälsosamtalet hos BM nästa vecka. Ska ju också till privat gyn på onsdag och starta missfallsutredning. Så vi får se vad dom säger. Måste ju vara positivt att jag är gravid igen, då kan dom förhoppningsvis se om något saknas.

• Pyret 85
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-20 17:30:58 följande:
    Pyret 85 får man missfallsutredning automatiskt eller söker man själv?
    Jag har aldrig fått de!

Något som skrämmer mig just nu är denna molande värk av och till och att jag inte börjat må illa ännu ..... brukar må hemskt illa....fast iofs så minns jag inte när de började förra gången :P
    Eftersom jag haft tre missfall tog jag kontakt med privat gyn för att göra utredning. Tänk på att det inte är alla som mår illa och att det kan vara olika från en graviditet till en annan.
  • Pyret 85
    Myran88 skrev 2015-04-20 19:56:03 följande:

Hej!

Jag plussade helt oväntat i söndags. Vi har försökt bli gravida i snart tre år och precis när alla tester och allt är klara inför ivf så händer det. Tar ett graviditetstest för att som vanligt utesluta graviditet (då jag typ gett upp hoppet) och så visar det positivt!!! Glädjen är obeskrivlig men ganska snabbt inpå kommer rädslan för missfall. Efter allt kämpande, längtande och väntan på ett plus är jag livrädd att det inte ska gå vägen. Men nu har jag bestämt mig. Jag kommer planera framtiden och vara glad för detta! Med risk för att bli ledsen men den risken får jag ta. Nu ska här njutas. Enligt egen beräkning har vi vd 23/12 2015. Ska på inskrivning på onsdag.

Åh vad spännande. Grattis!
  • Pyret 85
    mammmiamaria skrev 2015-04-20 20:04:36 följande:

Hej på er!

Det är med lite blandade könslor jag skriver mitt första inlägg här. Jag och min man är gravida i V8+0 idag och det är (förhoppningsvis) vårt första barn. Vi har 6 år och 3missfall och ett utomkvedshavandeskap bakom oss så våra chanser är inte jättestora. 55% säger dem. Men denna graviditeten känns på något sätt tryggare. Jag är sjukt trött hela tiden och sen denna veckan är jag illamående och jag kan inte ens dricka kaffe längre. Så har jag aldrig mått tidigare. Det är ett gott tecken.

Men nu är vi här iallafall och vi håller alla tummar att det blir en liten i December!

Välkommen! Vi verkar vara många som har flera mf bakom oss och vi kan stötta varandra. Men nu väntar vi bebis allihop och får ta en dag i taget. Grattis!
  • Pyret 85

Vaknade strax efter 4 med extremt illamående. Har redan kräkt ett par gånger och klockan är inte ens 6 :-O Känns som jag har varannan dag: må illa, må bra, må illa, må bra osv Blir till att ta en postafen och se om det hjälper.

• Pyret 85
    soda skrev 2015-04-21 20:31:24 följande:

Oh är så sugen på ett vul, men här blir man inte erbjuden det, och vet i tusan om det finns någon privat :/

Vet precis hur det är. Här får man knappt komma in när man störtblöder. Dock finns det privata men dom brukar ha så mkt göra. Jag ska dock till privat gyn imorgon för att börja utredning om mina mf och kanske får jag göra ett vul då men lär ju inte kunna se något så här tidigt. Är bara i v.4 (3+6 imorgon)
  • Pyret 85
    bebba83 skrev 2015-04-21 21:06:57 följande:
    Var på utredning idag och jag fick göra vul. ...
    Vad kom dom fram till och vilka tester gjordes?
  • Pyret 85
    FruGru skrev 2015-04-21 21:28:56 följande:

Jag störtblödde igår efter sex. Sen dess har jag blodiga flytningar. Så jäkla jobbigt. :(

Usch. Styrkekram till dig!
Svar på tråden BF december 2015 :-)