• bebba83

BF december 2015 :-)

lundberg skrev 2015-05-03 10:08:23 följande:

Mina symptom försvann precis som dina och har inte kommit tillbaka än! Slutade må illa och kände mig inte svullen längre och inga onda bröst som hade gjort jätteont innan. Dom på kvinnoklinikdn trodde det va kört men åkte upp till akuten inatt och fick se en levande bebis med tickande hjärta! Trodde det va omöjligt! Så oroa dig inte det är nog bra med dig också!

Tack!! Läste ditt inlägg förut! Gud så skönt att allt va bra, blev så glad för din skull!!
  • bebba83
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-06 01:12:31 följande:

Vet inte ens vad TSH och TPO-antikroppar är :/

Vet du??

Det är för att kolla sköldkörteln....antagligen kommer du behöva lite levaxin om dina värden är för höga. Kolla upp hypotyreos :)
  • bebba83
    SsJj skrev 2015-05-06 09:35:59 följande:

Igår em började jag få hemsk magknip. Trodde det var svärmors kålpudding som skulle bråka en stund men det höll i hela natten så jag inte ens kunde sätta mig upp i sängen själv och det avtog först imorse. Var helt säker på att det skulle vara kört så har varit ordentligt orolig..

Försökt ringa mvc ett par dagar men det är alltid konstant upptaget på deras telefontid. Idag fick jag dock tag i dom och berättade om magontet och frågade om man kanske kunde få kolla upp så allt var okej innan man skrev in sig men hon sa att jag skulle ta en värmedyna på magen när det blev så och så fick jag tid den 3 juni. I vecka 10 sa hon men enligt mig 10 fulla så vecka 11 men vi menade kanske samma ändå. Och då blir det både hälsosamtal och inskrivning så hon skulle skicka hem papper att fylla i och ett rör att ta med morgonurin i.

Jag har bara berättat för en tjejkompis som jag kände jag kunde få stöd ifrån när jag var så ledsen över att sambon vill göra abort och så för min pappa då han bodde här i 4 dagar medan jag låg med hemsk huvudvärk och illamående. Resten av familjen får veta när jag fått en ultraljudsbild från KUB runt vecka 12. Jag behöver inte berätta för någon arbetsgivare då jag är mammaledig med min snart 2åring och inte har något jobb när hon börjar förskolan efter sommaren.

Hur e de med magen nu?
  • bebba83
    SsJj skrev 2015-05-06 11:29:27 följande:

Nu är det lugnt igen. Känner ingenting alls i magen.

Vad skönt! :)
  • bebba83
    Beya skrev 2015-05-07 11:33:49 följande:

Fick se ett tickande hjärta och full aktivitet idag är så lättad och glad att jag grät.

Åh va underbart! Hur långt gången är du??
  • bebba83
    Pyret 85 skrev 2015-05-07 14:20:36 följande:

Åh jag vill också göra mitt vul nu. Är ju en hel evighet till den 26/5...

Visst känns de som dagarna sniglar sig förbi? :(
  • bebba83
    gällka88 skrev 2015-05-07 20:26:38 följande:

Jag måste också vänta till v18 för UL, vilket suger! Känns som att de inte kommer "kännas verkligt" förrän man gjort ett UL och sett att de är nåt där...

Får ni inget tidigare där ni bor? Jag får mitt i vecka 12...konstigt (och dåligt!) Att de e så olika!
  • bebba83
    Pyret 85 skrev 2015-05-07 21:39:36 följande:

Här får vi heller inget förrän v.18. Men jag tog kontakt med privat gyn pga mina mf och det är därför jag ska göra vul.

Det gjorde du helt rätt i

Fy vad hemskt att man ska behöva vänta så länge annars!
  • bebba83
    Beya skrev 2015-05-08 11:45:35 följande:

Förresten, får ni i er en massa nyttigt? vet hur viktigt det är med mörka blad såsom spenat och annat grönt nu men just nu äcklar det mig och jag får inte i mig så mycket grönsaker och det ger mig så dåligt samvete

Igår åt jag lite sallad för första gången denna grav. Helg omöjligt å få i sig grönsaker just nu :(
Svar på tråden BF december 2015 :-)