• evve88

BF december 2015 :-)

Beya skrev 2015-05-21 09:54:30 följande:

Ok då förstår jag. Lycka till då!

Tack! Är jätte orolig men man får hoppas på de bästa <3
  • evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-21 10:44:47 följande:

Åh enligt min app (omställd efter bf) så är jag 10+6 idag :) Så då är vi lika på dagen, va kul! 

Kub var ett tillval här. Men jag vill gärna göra det för att förbereda mig på vad som väntar. Har växt upp med en nära anhörig med grav hjärnskada och assistans dygnet runt i mitt föräldrahem. Så jag vet inte om jag psykiskt klarar en ev funktionsnedsättning till i familjen. Vi vill veta, så vi kan ta ett beslut därefter.

Ska ringa och boka tid nu i eftermiddag :) 

Åh så kul :) vilket landsting tillhör du?

Ja det förstår jag verkligen! Lycka till! Hoppas du får tid snart då! Vet alla i din familj om graviditeten?
  • evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-21 11:11:07 följande:

Just nu genomgår jag mödravård utomlands. Men RUL kommer troligtvis bli i Sverige under semestern :) Östergötlands landsting, dudå?

Tack  Ja familjen vet, och nu även närmsta vännerna. Var väldigt roligt att äntligen få berätta :) 

Åh ja förstår det! Vad skoj :) är de första barnet?

Om allt går vägen nästa vecka så ska ja berätta så fort jag får provsvaret. Måste vara underbart att berätta :) snart närmar ju sig "magiska" vecka 12 med. Nästa fredag! Känns konstigt då de kändes så himla långt bort för ett tag sedan!
  • evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-21 11:43:53 följande:

Ja det är första för oss. Så det är riktigt spännande! För er med?

Hoppas innerligt att allt kommer gå bra för er <3 Man är ju så ängslig innan man vet hur det står till med liten... Men jaa, visst börjar tiden gå fortare nu! :) Tror det är lättare att slappna av och på riktigt njuta när väl 12e veckan är förbi. 

Ja för oss med :)

Tack så hemskt mycket <3 man skapar ju sig en relation med den lilla ganska fort...

Håller tummarna för Ditt KUB test med såklart!! <3 ja jag tror det med, så fort testet är gjort och v 12 är förbi kanske man kan tillåta sig själv att njuta lite! Just nu vågar jag inte ens kolla på bebis kläder och det längtar jag verkligen till!!
  • evve88
    bebba83 skrev 2015-05-21 11:56:01 följande:

Vad är det för skillnad på mkp och fvp?

Går till på ungefär samma sätt men mkp kan du göra från v 10-11 och fostervattensprov göra först i v 16 eller 17 tror jag. Men båda visar samma resultat..
  • evve88
    Astli85 skrev 2015-05-21 22:27:33 följande:

Asså min mage är så jävla svullen ikväll så det känns jag ska explodera . Gaaah... å måns va så jäkla schnygg ^^

Hahaha go du är.

Igår va min mage så svullen så det var helt sjukt. Min sambo trodde ja putade ut den. Idag är den plattare, går verkligen upp och ner det där :p
  • evve88
    Winny87 skrev 2015-05-22 06:54:46 följande:

Jag sover så dåligt på nätterna nu och drömmer mardrömmar. I natt drömde jag en sån hemsk dröm så jag vill inte ens berätta den... Någon mer som har jobbiga nätter?

Jag drömmer massa VARJE natt, känns knappt som att ja sover bara drömmer massa hemska grejer. Såå jobbigt. I morse vaknade jag helt förtvivlad. Usch va jobbigt de är! Måste kissa typ två ggr varje natt med..
  • evve88
    bebba83 skrev 2015-05-21 22:47:44 följande:

Så synd att dom inte gör mkp i Halland :(

ja fan va grym måns va! Han måste väl ändå gå vidare?

Ska du göra prov? Gör dom Inte? Va konstigt :/

Jaa gött att han gick vidare :) jag kommer aldrig orka var vaken hela finalen på lördag bara. Haha!
  • evve88
    bebba83 skrev 2015-05-22 12:45:17 följande:

Ja vi ska till dr nästa vecka som ska skriva remiss. Så himla dåligt att dom inte gör de så vi får snällt vänta tills fvp vecka 15:/

Ha ha nä eller hur! Lär ha däckat innan flesta artisten ska upp på scen :)

Ah ja förstår att det är jätte segt :-/ vilken vecka är du i nu? Tiden går ju sååå långsamt när men väntar på nått sånt med. Dessa två sista månader har känts som ett år typ...

Haha ja sambon får väl väcka mig lagom till poäng utdelningen. Fast då kommer jag väl vara grinig för att han väcker mig. Haha
  • evve88
    bebba83 skrev 2015-05-22 12:57:26 följande:

Är i ca 12+5 så de e ju ett tag kvar ... men försöker vara positiv :)

Ha ha i know what you mean! är hyfsat jobbigt å bara klara av jobbet på natten. Privat ska vi inte tala om. Myskvällarna är inte vad de har varit direkt ha ha :)

Ja men då kommer de gå fort! Inte så många veckor kvar :)

Åh jobbar du natt med? :/

Haha ja blir sur över ingenting, jag skickade ett sms till min sambo och bad om ursäkt för att jag varit grinig kvällen innan, han svarade typ i stil med "Det är ingen fara, du har rätt att vara krävande och känna som du gör, jag älskar dig ändå" då vände ju ja det direkt.

Vadå krävande?? Ja har aldrig sagt att jag är krävande. Hahah :) tur man kan skratta åt de i efterhand :p
Svar på tråden BF december 2015 :-)