Inlägg från: gällka88 |Visa alla inlägg
  • gällka88

BF december 2015 :-)

Honsomvill skrev 2015-06-09 08:56:19 följande:

Någon mer som hört om den här "kissa i en plastmugg med bikarbonat" grejen för att gissa könet på bebisen?

Man ska tydligen ta en sked bikarbonat i en plastmugg och kissa i den och sen röra om snabbt. Om det bubblar och låter - är det en pojke, om det inte händer något alls, är det en flicka.
    Nån som testat?

Jag har funderat på att göra de men inte gjort de än...
  • gällka88
    velvet skrev 2015-06-09 12:08:11 följande:

Jag har inte testat den där bikarbonatgrejen (tror inte på sånt, även om det såklart kan vara kul) men är sjukt nyfiken på könet! Kan knappt vänta till RUL.

Någon annan som inte lyckats hålla sig och börjat shoppa till bebisen redan?

Jag har köpt två bodys och en matchande filt till! Urgulliga!!
    Har även varit å småkollat lite på barnvagn när vi varit i södern då utbudet här uppe inte är de bästa.. Men rackarns va svårt de är med vagn!!
  • gällka88
    velvet skrev 2015-06-09 13:08:16 följande:

gällka88 - visst är det svårt! Vad lutar det åt för vagn för er del? Vi hade en Bugaboo Cameleon förra gången och vi var sååå nöjda med den (bor i Stockholm med liten hiss och hall :)) så det blir nog någon bugga den här gången också. Sugen på Cameleon 3 all black. ^.^

Jag gillar Emmaljungas super nitro och Kronans duo/s. Vill ha svängbara hjul fram för att lättare komma runt i affärer och sånt men stora hjul för att kunna köra den i snön.. Får kika vidare!
  • gällka88

Nån mer som är suuuupertörstig? Dricker vatten å åter vatten men fortfarande törstig! Känns som de saknas nåt så ja bli aldrig nöjd!! Håller på att tokig!!

• gällka88

Då låg man på Hälsocentralen för att göra glukosbelastning... Intryckt i nått förråd med en liten lampa på en pall...

• gällka88
    velvet skrev 2015-06-16 08:28:26 följande:

Usch det låter inte kul! Vad innebär detta?

Man vilar å dricker nån sockerlösning å kollar blodsocker för att de om de finns nån tendens till diabetes eller nåt sånt...
  • gällka88
    BowserSchnauzer skrev 2015-06-16 16:06:19 följande:
    Låter äckligt :P. Hur gick det?
    Sockerlösningen var vedervärdig! De äckligaste ja druckit! Men annars gick de bra.. Sjukt långtråkigt dock å ligga ensam i ett rum i 2,5 timme.
    Fastesocker va 3,7 och sockret två timmar efter den där äckliga "saften" var 6,0 så helt normalt :)
  • gällka88
    BowserSchnauzer skrev 2015-06-16 17:17:04 följande:
    Hi hi, blä! Min mamma fick dricka sån och hon tyckte också det var bland det vidrigaste hon druckit :). Men vad skönt att det såg bra ut, varför fick du göra det?
    Är överviktig.. Har BMI över 35 så BM tyckte ja skulle göra de med tanke på riskerna. Kommer få göra om de senare i graviditeten också :/
  • gällka88

Jag har en ond punkt i kvinnoregionen som kommer å går... Den sitter som till vänster snett under naveln.. Någon fler som har konstiga smärtor? Funderar om ja ska ringa BM å fråga...

Svar på tråden BF december 2015 :-)