• Anniiica

BF december 2015 :-)

Man börjar ju tänka på allt praktiskt, även fast man kanske ska vänta några veckor!

Men ni som redan har barn, kan ni rekommendera någon/några barnvagnar och har ni några köp ej detta varningar?

• Anniiica
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-01 12:14:22 följande:

Hej här hoppar jag in, jag plussade i tisdags och om allt går som planerat så kommer vårt andra barn runt den 30 dec :)

Vi har inte riktigt fattat det än, har gjort IVF med sonen och även detta försöket, vi räknade inte med att det skulle lyckas så fort:) 

Längtar till den 19 Maj då kommer vi åka till kliniken för att göra ett VUL och förhoppningsvis se ett tickande hjärta :) 

Sen kanske man vågar berätta till familjen :)

Mamma till världens sötaste Elvis
    Grattis!

Hoppas allt är bra och ni får se ett tickande hjärta då:)
  • Anniiica

Idag är första bra dagen på länge!

Vaknade 07:00 imorse åt frukost och somnade om till 10:00!! Har inte hänt sen innan jag blev gravid.

Har även vart ute på 1 timmes promenad redan, annars har jag knappt kommit från soffan innan 15:00 utan att må dåligt!

Skönt att dessa dagar finns också!

Ha en trevlig helg alla!

• Anniiica

Var på vårt andra vul idag, liten hade växt så bra och man såg så mycket! Fint hjärtljud och allt! Nu kan man andas ut lite känns det som. 8+2 daterades vi till<3

• Anniiica
    BowserSchnauzer skrev 2015-05-07 19:28:50 följande:

Jag använder appen Pregnancy+, tycker att den har bra bilder. Bra info om vad som händer i de olika veckorna också.

Någon annan som känner av illamående under hela dagen, åh känns rätt jobbigt nu. Har inte behövt kräkas men hulkar varje morgon när jag behöver öppna kylskåpet. Vill spola framåt så jag kan lämna detta bakom mig... (8+5)

Förstår precis hur du känner! Jag öppnar kylskåpet tar det jag behöver och stänger fort som tusan!

Fick lergigan utskrivet idag, fantastiskt! Tog en tablett vid lunch och sen dess har illamåendet varit puts veck.

Ska ta en ikv också så jag får sova inatt.

Hoppas du snart slipper illamåendet, eller fundera på att kanske också få hjälp för illamåendet?

Kram!
  • Anniiica
    gällka88 skrev 2015-05-08 13:09:56 följande:
    Äta gurka är de bästa jag vet! Så gott!! Läskande!

Men jag mår inte så illa som de verkar att många här gör. Kan komma någon våg av illamående ibland och har kräkts någon enstaka gång men inte så att de påverkar mitt ätande. Och pga detta tänker jag noga på vad jag äter och ser till att äta mycke grönsaker...

Jag väger egentligen alldeles för mycket.. Vid inskrivning 92 kg till mina 160 cm... Så BM sa att jag helst inte ska gå upp nåt i vikt under graviditeten....

Någon annan som också är stor i denna grupp?
    Jag är också "stor" vägde in på 91kg till 173cm

Men då har jag gått ner från 100kg precis innan/början av graviditeten.

Och helst inte gå över 100 när jag är fullt gången för att vara "hälsosam"

Så hoppas jag står stilla så mycket som möjligt.
  • Anniiica

Vi har inte heller haft sex sen plusset strax innan påsk.

Det är självvalt.

Idag har jag mått bra hela dagen, utan lergiganet, tills sambon började laga mat. En supergod kycklingpasta med champinjoner och paprika. Men den tillagade paprikan luktade så fruktansvärt att jag inte kunde fortsätta äta.

Så illa luktlistan har ökats till 4 saker nu.

Bacon,korv,paprika och kylskåp.

Hoppas dock att den inte ökar då jag jobbar som kock.

• Anniiica

Jag har bara gått upp 0,5kg men magen är tok svullen.

Kan inte ha jeans mer än en liten stund.

Men hoppas kunna vänta till efter sommaren med mammabyxor;)

• Anniiica

Hur gör ni? Följer ni Livsmedelsverkets rekommendationer eller kör ni på bara?

Är första barnet här och man vill väl följa riktlinjerna då.

Jag dricker te 2-3 koppar om dagen, men dricker varken kaffe eller läsk för övrigt.

• Anniiica
    Astli85 skrev 2015-05-13 09:41:30 följande:
    Haha jag är nog så långt ifrån livsmedelsverket riktlinjer. . Mer än att jag inte äter rökt å rått och typ opastöriserad saker... jag äter lågkolhydratskost och skulle aldrig världen moffa bröd och massa kolhydrater bara för de tycker det. .. jag äter det jag mår bäst av... jag har ökat på mer grönsaker och mejerier.. that's all.. men aldrig skulle en light produkt eller margarin nudda mina läppar :D
    Okej!

Nej jag skulle aldrig stoppa i mig lightprodukter, har aldrig gjort kommer aldrig göra.

Jag är inte så stor i kolhydraterna heller, förutom nu, då jag i princip bara kan äta rostat bröd när jag mår dåligt.

Jag har ätit mediumwell kött 1 gång. Inte gravid äter jag köttet rare, så det är tufft för mig, då jag längtar efter en riktigt blodig biff!
Svar på tråden BF december 2015 :-)