• summer13

BF december 2015 :-)

Känner mig mycket mer elak denna graviditeten. Haha. Förra grav så gicl jag upp mkt i vikt och folk (kända och okända) kommenterade hela tiden hur stor jag var. Tjockis, du rullar nästan fram, måste va minst ett par meter omkrets, slutar du aldrig växa, big mama bla bla jag hörde det mesta.. varje dag var det nån som sa nåt om hur fet jag var. För det är ju såå kul och originellt med tjockisskämt till gravida.. Till slut mådde jag otroligt dåligt och visade mig knappt för någon. Satt hemma i sex veckor typ och ville aldrig åka nånstans. Deperimerad.

Nu när jag blev gravid hade jag ett breakdown för jag visste inte om jag skulle stå ut med alla kommentarer igen. Sen nu är det som jag alltid är på min vakt, beredd med svar på tal som jag inte hade sist. Jag är ingen elak människa och har svårt att säga taskiga kommentarer till andra. Men ärligt så skiter jag i vilket nu. Idag efter en middag sa en vän "du har ätit för två nu ser jag, ta en kaka till" och hånflinar. Jag svarade "vi fick lika stora portioner och du åt upp min, inte jag. Hur många äter du för??" Vännen, eller nån annan för den delen, är inte van att jag svarar tillbaka så hen börjar ursäkta sig o sa det var inte så hen menade bla bla.. haha är det hemskt att det känns som jag vann? Inte första (eller tionde) kommentaren från denna människa så det var skönt att för en gångs skull ge sig själv tillåtelse att visa att det inte är okej att säga vad som helst för man är gravid!

Var tvungen att skriva av mig lite!!

• summer13

Usch har ihållande molvärk i magen och ryggen.. Haft två uvi, en nyligen, så undrar om man kanske borde ringa förlossningen. Man blir ju lite orolig!! V 29 imorgon så på tok för tidigt för bebis att komma!!

• summer13

Usch har ihållande molvärk i magen och ryggen.. Haft två uvi, en nyligen, så undrar om man kanske borde ringa förlossningen. Man blir ju lite orolig!! V 29 imorgon så på tok för tidigt för bebis att komma!!

• summer13

Fick se lilla skatten i magen idag!

kollade så att tappen inte var påverkad då jag haft kraftig molvärk. Den var inte påverkad alls och bebis i magen låg å gottade sig fantastisk känsla att vi snart ska få ses!! LÄNGTAR!

Har även bokat in mig på profylaxkurs. Känns skönt. Nu väntar jag bara på att aurora ska höra av sig så jag kan få göra en plan för förlossningen. Min förra var ingen höjdare..

• summer13
    SsJj skrev 2015-09-20 08:48:00 följande:

Jag har börjat få en himlans massa sammandragningar. Dom gör absolut inte ont men det är ohärligt! Fick inte en enda med någon utan flickorna och nu kommer det flera gånger varje dag (ibland flera i timmen) även om jag vilar. Det är helt ofarligt så länge dom inte gör ont eller?

Nu börjar det även krampa i vaderna om nätterna och restless legs på kvällarna. Undrar dock ännu var mardrömmarna och halsbrännan tagit vägen denna gång men det kommer väl! Kissar minst 100 gånger om dygnet nu känns det som. Bara att kämpa på. Ca 100 dagar kvar. :)

Har med restless legs. käkar magnesium och järn och bär stödstrumpor vilket hjälper! Sen mycket begränsat med socker, speciellt på kvällen. Har läst mycket om det och jag tycker detta funkar så jag iaf kan somna..
  • summer13

Jag har inte något i strl 50 än. Första barnet fick inte på sig 50 när hen föddes så det är ju olika hur stora de är kommer köpa 56 och sen efter bebis kommit köpa 50 om behovet finns!

• summer13

Ja min klump var ju 55cm lång och vägde strax under 5 kilo när hen föddes.. det är ju inte det "normala" precis! Men hellre för stora kläder än små vi har stor familj med som gärna köper kläder till bebisen så jag köper kanske ytterkläder, 4 bodies och byxor innan. Sen får vi mycket och så blir de internetshopping

• summer13

Jag ville göra tul eftersom syskonet vägde nästan 5 kg. Fick till svar att det inte kommer göras om inte mitt sfmått drar iväg för "stora barn är inget vi oroar oss för, men små är". Hon menade på att det är bättre med stora barn och då bryr de sig inte om att kolla ifall nr 2 nu skulle vara stor. Nr 1 föddes dagen efter bf så gick inte över tiden heller..

Sjukt orolig inför förlossningen!! :-/

• summer13

Vad kan det vara... två dl? Ett stort glas typ hos oss får man inte hälla i citron själv. Max 1 tsk tillsätter dom. Jag är väl en av de få som inte tycker det är så äckligt. Sliskigt och inte gott men kräkäckligt är de ju inte. Eftersom man varit fastande och är dötörstig så går de ner ändå

• summer13

Här har vi bestämt oss för att inte köpa syskonvagn utan vi kör på bärsele (manduca) och trikåsjal till bebis!

babyskydd däremot måste införskaffas...

Svar på tråden BF december 2015 :-)