• velvet

BF december 2015 :-)

fantasy06 skrev 2015-05-12 21:35:21 följande:
    Känns som första gången för mig med. Sonen blir 9 år i september. Galet att man glömt hur det var sist :)
    Vår dotter blir 4 år till hösten och kommer alltså att vara runt 4 år och 3 månader när bebisen kommer. Det känns helt annorlunda den här gången. Många saker har jag glömt bort, andra saker känner jag att jag har bättre koll på. När jag fick barn var jag först ut bland våra vänner och hade inte direkt någon att fråga och ventilera med, nu har de flesta hunnit få sitt första barn och man har hunnit vara med om en del. 

Hur tänker ni andra när det gäller ålderskillnaden mellan barnen? Vi ville inte ha för tätt och ha det "avklarat" utan ville verkligen LÄNGTA efter ett till barn. Vi ville dessutom att dottern skulle vara någorlunda stor (blöjfri, sova bra, kunna vänta och förstå att man måste ägna tid åt bebisen osv) samtidig så vill man ju att syskonen ska ha glädje av varandra. 
  • velvet

Någon annan som ska göra KUB? Var precis och lämnade blodprov till det. Det måste ju göras i vecka 9+0 - 9+6 tydligen.

• velvet

Läste på 1177.se att"Blodprovet kan lämnas efter graviditetsvecka 9 och undersökningen med ultraljud ska göras i vecka 11-14.", så jag antar att alla hade rätt? :)

• velvet

Jag väljer att göra KUB för att jag är en orolig själ med ett stort kontrollbehov. ;) Jag är väl medveten om att KUB inte är någon garanti men det känns ändå (förhoppningsvis) lugnande på något vis... Jag var 26 år när jag var gravid med dottern (30 år nu) men valde att göra KUB då också...

• velvet

Jag gjorde ultraljud i v. 8+0 och vi såg både ett tickande hjärta och en liten bebis som rörde sig. Även om allting var ganskalitet och otydligt så rådde det inga tvivel om vad det var. :D

• velvet

Ursäkta för något ofräsch fråga, men hur ser era flytningar ut? Jag har nämligen fått betydligt gulare flytningar än vanligt. Borde jag vara orolig?

• velvet

Myran88 - Jag är inte förstagångsföderska men från Stockholm. :) Var i Stockholm bor ni?

• velvet

Myran88 - Nä vad kul, vi bor också i Vasastan (Dannemoragatan vid Norrtull)! Både jag och min sambo är 30 år och vår dotter Livia fyller fyra år till hösten. :) Berätta mer om er!

• velvet

panisette - Kul med fler från Stockholm! Var i Stockholm bor ni? :)

• velvet

aldriggeupp - Kul! Vi borde lägga till någon lista i trådstarten med BF, ålder, stad, antal tidigare barn osv. :)

Någon som vet hur man fixar det?

Svar på tråden BF december 2015 :-)