Inlägg från: PlusLängtan |Visa alla inlägg
  • PlusLängtan

BF december 2015 :-)

Summer13; Usch vad jobbigt för dig. Hoppas det blir bättre snart. Försök att tänk på att många hävdar att ju jobbigare själva graviditeten är, ju lättare blir förlossningen. Och tvärt om också. Det kanske kan vara något att hoppas på för dig, och underlätta :) Huruvida det är sant låter jag vara osagt. Jag väntar mitt första, så det är bara vad jag har hört från flera håll. Själv hoppas jag inte på att det är sant, då jag har det ganska lätt än så länge. Vilket i så fall skulle betyda jobbig förlossning :S

• PlusLängtan

Oro är väl aldrig bra att gå runt med. Dock tror jag inte man behöver oroa sig så mycket. Olika bebisar, olika rörelsemönster. Känn efter vad som är normalt för dig själv och din bebis. Inte hur mycket andra känner vid olika tillfällen. Är det något jag insett så är det att alla magar ser olika ut vid samma vecka och det är säkerligen rörelserna också. Men är man orolig är det nog mest sunt att stilla den oron.

• PlusLängtan

Vore kul med en lista, så vi kan se när alla bebisar ska komma :)

Jag har BF 16 Dec. Hoppas hon inte blir sen....

• PlusLängtan

Oj, jag hoppas verkligen vår bebis kan ha 50. Har köpt en hel del i 50. Lite i 50/56 och 56 också dock... Köpte fleeceoverall och annan overall i 56 för att förhoppningsvis inte behöva köpa en till innan vintern är slut. Får se hur det blir med det då.

• PlusLängtan
    velvet skrev 2015-09-24 10:33:58 följande:

Vår dotter var för liten för storlek 50 de första veckorna, trots att hon var fullgången. Så jättesvårt att veta innan!

Ja, det är ju det.. Växte hon snabbt i 50 sen?
  • PlusLängtan
    Frankie86 skrev 2015-09-25 09:28:12 följande:

Jag har inte börjat planera så mycket med saker till bebisen än. Känns så overkligt, trots att det bara är 75 dagar kvar. Jag tror dock på under 70 dagar.

Var hos bm idag, v29+1. Har gått upp 11,4kg sen jag blev gravid. Känns faktiskt bra. Jag började på en betydligt lägre vikt denna tredje gång än vad jag gjort med dom andra två. Förhoppningsvis går jag bara upp några kg till innan bebisen kommer.

Ska dock göra glukosbelastning på onsdag nästa vecka för att utesluta graviddiabetes. Enbart för att barn nr 2 var stor för sin födelsevecka.

Någon annan som gjort glukosbelastning och kan komma med goda tips? :)

Jag fick citron att droppa i när jag gjorde glukosbelastningen av min bm. Jag har inte testat utan, men sött som tusan så jag rekommenderar citron skarpt. Och jag drack det kallt. Fick välja rumstemperatur eller kallt. Sen svepte jag det, och fick ett halvt glas vatten efter, det gick an då :) Det värsta är 2 timmars väntan sen....
  • PlusLängtan
    velvet skrev 2015-09-27 08:02:27 följande:

Snabbt och snabbt, det tog nog 2 veckor innan storlek 50 satt bra på henne. :) Hon var inte direkt ovanligt liten när hon föddes heller, 49 cm och 3240 g.

Om det skulle vara fallet får nog 50 duga, även om det skulle vara lite stort :)
  • PlusLängtan

Ja här har det varit ganska tyst sista tiden...

Vi renoverar barnrummet här hemma, mest mannen, men jag hjälper till så gott det går. Nästan klara nu. Bebisen har det mesta den behöver skulle jag tro. Lite mer hygienartiklar kvar. Men det blir nog handlat i veckan som kommer :) Kollade igenom alla kläder vi har köpt, hade mest handlat i 56, trodde merparten var i 50, men så var det inte. Men nu inväntar vi nog lillan innan vi handlar mer. Jag har en känsla av att det kommer trilla in från familjen också snart.

Ska på TUL om ca 3 veckor, längtar efter att få se henne igen! Glukosbelastning nummer två gick lika bra som första. Mycket skönt. Vecka 30 nu. Helt ofattbart är veckorna snart är ensiffriga.

• PlusLängtan
    Cheysa skrev 2015-10-03 16:40:54 följande:

Är jag den enda som mår illa? Jag har senaste veckan mått illa från och till, läste att illamående kan komma tillbaka v 30-33 (jag är just nu 30+6) men börjar bli lite jobbigt med maten, har ju dessutom diabetes så har förut haft stenkoll nu är det svårt att äta...

Mitt illamående har börjat kommit tillbaka lite smått. Men inte alls som första trimestern. Så ska inte klaga. Tar åksjukepiller om det blir riktigt jobbigt. Har det kvar sen första tiden :P
Svar på tråden BF december 2015 :-)