BowserSchnauzer skrev 2015-05-27 06:13:46 följande:
Ska på inskrivning idag - lite nervöst men kul :)! Tar man prover och sånt nu och vilka prover är det - testar de ex för klamydia och sånt (inte för att jag är orolig men hört att vissa gjort det...)?
Annars tar jag var då i taget, den här tröttheten får faktiskt sluta snart! Jag har ett jobb att försöka sköta, jobbigt att typ nicka till på alla möten (inte likt mig!) och ännu är det inte ute på jobbet... Men tänkte nog bli mer officiell med det nästa vecka då vi passerat v12 (11+4 idag). Och intressant att illamåendet har blivit bättre men nu får jag kväljningar utan förvarning när jag går ut i köket...
Hur har ni andra det praktiskt med boende och så? Vi planerar att flytta till nytt större boende (lgh) men nu senaste dagarna har jag bara känt att jag verkligen vill bo i hus när bebis kommer! Vill inte sitta inne i en lgh hela föräldraledigheten... Vet inte om det är mamma-känslorna som spökar...
Ska också på inskrivning idag! Har inte varit där på något hälsosamtal eller så innan så känns spännande :)
Men jag tror jag tabbade mig!! Ska man inte lämna urinprov på första besöket? Fick ett rör med mig hem som jag tror jag skulle lämna på hälsosamtalet men dubbelbokade mig då så fick lov att ta det på telefon ist. Jag har nämligen kissat nu imorse och glömde bort det! Om jag håller mig till precis innan mötet så kommer jag ändå bara hålla mig tre timmar och man ska ju helst ha morgonurinet :/ någon som vet om det här gör någon skillnad??
På tal om boende så har vi flyttat till en trea nu som vi renoverar (hade velat göra barnrummet i någon fin färg men blev bara tråkig äggskalsvit eftersom jag egentligen ville veta könet då). Det kommer passa oss bra nu i början, det blir första bostaden som vi köper och våra föräldrar bor supernära, både hans mamma och min familj (de ska dock flytta om ett år) bor på samma postnr :) vi vill ju givetvis bo i hus sen men känns skönt att bo i stan intill föräldrarna och så jag enkelt kan ta tåget till skolan sen när jag ska göra klart min sista termin. Men tanken är att vi, när jag är färdigutbildad och jobbat något år eller två, ska kunna köpa hus. Så vi får hoppas det funkar med lägenhet så länge! Vi har stor hiss och bor längst bort i en loftgång så att vi kan ha barnvagnen utanför om vi vill. Men visst längtar man till hus :)