Inlägg från: Knasbollen81 |Visa alla inlägg
  • Knasbollen81

BF december 2015 :-)

fantasy06 skrev 2015-04-02 18:08:55 följande:

Jag plussade i förrgår (tisdags) sista mensens första dag var den 26 februari. Enligt beräkning har jag bf den 7 december.

Jag har sedan tidigare en son som blir 9 efter sommaren. Tog 7 månader att bli gravid med honom. Har en ny sambo nu och det tog sig på första försöket. Trodde det skulle ta tid men icke. 

Igår mådde jag riktigt illa, måste upp och kissa om nätterna vilket jag aldrig behövt innan, och mensvärk har jag haft från och till idag. Men är ju sånt som hör till.

Känner igen mig när jag läste någon som skrev att man tittar på toapappret som en galning, hihi. Hoppas det går hela vägen för oss alla

Stort grattis till plusset och välkommen in hit
  • Knasbollen81
    Hallonetsorbet skrev 2015-04-02 23:53:45 följande:

Jag var illamående rätt tidigt, antagligen hormoner och nervositet eftersom detta var en planerad graviditet och det var inte förra. Men det går ganska bra, jag är hemmafru och när illamåendet är igång på förmiddagen så tar jag det lugnt och på eftermiddagen mår jag bättre.

Hade en, förlåt mig, extremt bra graviditet sist. Knappt några problem alls, ganska liten, pigg och höll igång bra. Tränar inte men går mycket.

Däremot utöver graviditeten så hade jag det väldigt tufft då min mamma avled efter en kort tids sjukdom. Så den biten var skittuff. Men jag hoppas denna graviditet kommer bli graviditetsmässigt lika bra nästan . Däremot lägger jag inte ribban så högt att den ska bli bättre eller lika bra som förra men gärna strax under.

Åh det låter härligt med en bra graviditet. Själv mådde jag illa som synden i 17 veckor och kräktes rätt mycket. Kunden även kräkas helt plötsligt även senare. Dock hade/har jag ett tufft jobb som konsult som innebär en del resor ut till olika kunder med en del stress. Fick högt blodtryck mot slutet och gick upp fem kg vätska på två dagar, fick panik då.

Däremot är jag lite stressad nu då jag inte tycker jag känner så många symtom.,.
  • Knasbollen81
    Hallonpaj skrev 2015-04-03 07:08:18 följande:

Hej :)

Här är en till som väntar en decemberbebis. Plussade helt oväntat tidigt i morse, då jag trodde stenhårt på att mensen var påväg. Enligt en tabell jag har så har jag bf den 9/12 , om allt får lov att gå som det ska. 

Jag har inga symptom direkt, jag har sedan ca en vecka tillbaka blivit lite hungrigare och kurrigare i magen. Annars känner jag mig precis som vanligt i kroppen. Just nu har jag mensvärk/växtvärk men det gör mig inte det minsta.

Är i chock men väldigt lycklig!  

Stort grattis- vilken underbar present påskharen kom med

Lägger till dig i BF listan
  • Knasbollen81

Knasbollen81, andra barnet, BF 5/1

nikki06, första barnet, BF 6/12

Snobb, första barnet, 5/12

Misshjb, andra barnet, 8/12

Maggadisch, andra barnet, 1/12

mum2girls, fjärde barnet, 6/12

Malin Cc , 11/12

Paxoo, första barnet, 2/12

Fantasy06, andra barnet, 7/12

Emme, andra barnet, 3/12

Hallonetsorbet, andra barnet, 6/12

Hallonpaj, 9/12

• Knasbollen81
    fantasy06 skrev 2015-04-03 14:13:21 följande:

Någon mer som är känsligare än vanligt? Behövs inte mycket motgång för att jag ska bli ledsen o sur :)

Jag känner att jag har nära till alla känslor. Blir irriterad för småsaker och tar åt mig mer av saker som jag struntade i förut.
  • Knasbollen81

Alltså är det bara jag som saknar symptom typ... nästan så jag funderar på att ta ett nytt gravtest imorgon. Sååå knäpp man är

• Knasbollen81
    paxoo skrev 2015-04-04 00:23:41 följande:

Vilken vecka är du i? :)

Bara i vecka fem (sex imorgon) så får nog coola ned. Men från att ha tyckt att tiden gått fort så går den jäääätttelångsamt
  • Knasbollen81
    Malin Cc skrev 2015-04-04 08:20:08 följande:

Min stora fråga är ju hur tidigt vågar man berätta att man väntar första barnet?

Är ju bara i vecka fem och vill inte säga nått för tidigt . Hur tänker ni andra? :)

Förra graviditeten berättade vi tidigt för mina föräldrar, jag mådde såå illa och fungerade knappt. Skönt att ha stöttning
  • Knasbollen81
    Hallonpaj skrev 2015-04-04 11:57:08 följande:

Är det någon mer som har svullen mage nu? Min är jättesvullen, jag ser liksom redan gravid ut och måste dölja med lösa kläder. Men det är ju mysigt med en liten mage, även om det inte är den "riktiga" magen :) hihi 

Åh samma här- känns som om jag är gravd i vecka 30 typ. Får även fundera en extra gång i för morgondagens påskmiddag vad jag ska ha på mig
  • Knasbollen81

Jag tänker såhär: vilka vill man ha nära sig om det går snett, dessa berättar jag även för. Sedan får alla göra som de vill men jag kan tycka det är fel att berätta för barn för tidigt. Hade en kompis som i vecka 5 berättade för 7 åriga dottern. Sedan fick hon missfall vecka sju. Denna tjej var/är så otroligt känslig att hon tog detta jättedåligt.

Svar på tråden BF december 2015 :-)