Inlägg från: Knasbollen81 |Visa alla inlägg
  • Knasbollen81

BF december 2015 :-)

velvet skrev 2015-04-04 18:08:56 följande:

Får man vara med här? :) 

Plussade nyss och har enligt beräkningar BF den 15 december. Jag kan fortfarande knappt fatta att det är sant dock?! Vi har en dotter på 3 år och minns att jag kände samma overklighetskänslor i början av graviditeten med henne. Det beror kanske delvis på att jag varken den gången eller nu har några direkta symptom utöver svag molvärk och svullen mage samt något ömma bröst och bröstvårtor (ungefär samma som jag vanligtvis har vid PMS). 

I övrigt så är jag 30 år och bor i Stockholm. 

Välkommen in och stort grattis!! Skönt att höra att det finns fler som inte har några direkta symptom, tog tom ett gravtest till för att kolla om jag inte sett fel på de två test jag plussade på för en vecka sedan
  • Knasbollen81
    Hallonpaj skrev 2015-04-05 06:05:36 följande:

Igår kväll kände jag av lite illamående och fick lite sura uppstötningar. Men nu mår jag prima igen. Men äter ju som en häst, är alltid hungrig eller sugen på något! Fast jag går gladeligen upp några extra kilon, är en smalis med hög ämnesomsättning och jag tror bebis mår bättre om jag äter lite mer och oftare. 

Längtar så himla mycket efter min man just nu. Vi har inte fått krama om varandra än. Men han kommer hem imorgon kväll och då ska vi fira 

Åh ni har inte träffats sedan du plussade, åh va mysigt! Förstår verkligen att du saknar honom då

Ja jag äter också som en häst men försöker dämpa det lite (ingen smalis utan fortfarande graviditetskg kvar efter förra graviditeten trots två år sedan. Hemskt jag vet..
  • Knasbollen81
    längtar14 skrev 2015-04-05 07:07:49 följande:

Vad äter ni för vitaminer? Jag äter apoteket hjärtas kosttillskott för kvinnor. Är omega 3 bra? Har nämligen några som heter new omega...

Ingen aning om det är bra eller ej. Själv äter jag folsyra.
  • Knasbollen81
    Sopnali skrev 2015-04-05 14:24:16 följande:

Är det några från Uppsala?:) jag är 26.

Åh jag är från Uppsala

34 år så får vara tanten här
  • Knasbollen81
    Sopnali skrev 2015-04-05 14:46:33 följande:

Men vad kul att du också bor i Uppsala ???? kul att prata med någon från samma stad @knasbollen81 ????

@velvet jag känner likadant ingenting känns bekvämt och jag ser så stor ut i allt

ja detsamma Sopnali

När är du beräknad?! Första barnet?!
  • Knasbollen81
    Sopnali skrev 2015-04-05 15:17:48 följande:

Ja det är första barnet, för dig?:) jag har räknat själv på det via graviditetsappen så 5/12 är det beräknat. Själv då?:)

Jag är också beräknad 5/12

Andra barnet. Har en kille som fyllde två nu 31 mars
  • Knasbollen81
    Filious skrev 2015-04-05 15:37:04 följande:

En till som har plussat idag BF 7/12 om allt går vägen då

Tredje barnet för mig (redan haha)

grattis

Hur gamla är dina andra barn
  • Knasbollen81
    Beya skrev 2015-04-05 16:27:51 följande:

Hej! Plussade igår så Bf är 15 dec. Jag är jätteglad men väldigt orolig o visste inte ens om jag skulle våga skriva här redan, för att bara en månad sedan fick jag ett tidigt missfall.

Men nu får man försöka vara positiv :)

Mina symtom är främst att mina bröst o bröstvårtor redan växt mer än en storlek o är ömma.

Åh grattis och välkommen in .

Och bara att försöka vara positiv annars skriver du här så har du ett helt gäng som peppar dig!!
  • Knasbollen81
    Zoorroo skrev 2015-04-05 17:40:42 följande:

Då kan vi tanta ihop.. Är också 34.. 

Bor på Västkusten.. 

Gärna

Föda utan smärta och andra förlosdningsböcker hade jag hjälp av. Sedan innan min förra förlossning blev jag inlagd pga högt blodtryck och läste på lite om andning etc på nätet. Det var guld värt!
  • Knasbollen81
    Sookie85 skrev 2015-04-06 01:10:44 följande:

Hade ju min 30-års fest idag (den var inplanerad innan jag visste att jag var gravid). Nu vet typ hälften av mina vänner att jag är det, allt för att jag inte drack en droppe alkohol!

Känns som att jag måste berätta för min mamma imorgon!

Ja just det, du kunde inte smita och dricka alkoholfritt

Hoppas det känns bra att de flesta vet. Gör något skoj åt din mamma, typ ta ett nytt gravtest och slå in i ett påskägg el liknande
Svar på tråden BF december 2015 :-)