BF december 2015 :-)
Filious- hon blev glad :) fast det är tidigt!
Bara jag som är orolig för MF hela tiden? Svårt att koppla av...
Filious- hon blev glad :) fast det är tidigt!
Bara jag som är orolig för MF hela tiden? Svårt att koppla av...
Om någon vill vara med i en december bebis grupp på Facebook lägg till mig som vän så får ni vara med:)
Helt frivilligt såklart:)
Rozanna Pettersson
Jag tar bort er som vän sen när ni är tillagda :)
Hej!
Jag hoppar in här?? Plussade förra veckan, är nu i v 5+2 så bf runt 5/12. Har en dotter på 20mån. Är 30år och jobbar som bm på förlossningen.
Jag hoppar in här :) BF 4 dec 2015.
Gick in i v 6 i lördags, så v 5+3 idag.
Hej!
Plussade i helgen, på min sambos födelsedag så han fick den bästa födelsedagspresenten han kunde tänka sig! =D bf 14/12-15 om jag räknat rätt =D Det är första barnet för mig och min sambo. Känns lite konstigt, nästan så att man inte kan tro på det än!
Finns en hemlig Facebook grupp som heter " december bebisar "
Adda rozanna Petterson, jättemysig grupp och skulle va trevligt med fler :)
Testet är gjort!
Positivt då givetvis - som jag redan hade räknat ut! :)
När kontaktar man mödravården?
Jag kommer att be att få träffa den speciella barnmorskan som jag tänker på.
Hon var verkligen helt underbar! Och då har jag bara träffat henne ca 10 minuter när jag gjorde ett cellprov för en tid sedan..
Ska ta en tur till biblioteket och kika vad de har.
Förr har jag alltid varit skräckslagen vid tanken på att föda vaginalt. Har alltid blivit kallsvettig vid tanken på smärtan. Men nu känns det faktiskt inte som ett problem alls! Det går som det går! :)
Är det bara jag som är så in i döden trött??
Jag är vanligtvis full av energi och håller igång från morgon till kväll. Men nu vill jag bara sova hela tiden. Jag mår konstant illa.. Tycker inte alls att detta är en angenäm upplevelse.
Är lite rädd för hur det ska fungera att jobba. Vill ju inte berätta riktigt än men det känns som ett måste eftersom jag inte alls kommer att klara av att hålla min vanliga takt..
Och där kom illamåendet. Kan man ta prostafen i v.8 utan att det skadar bebisen?
Halloj!
Hoppar in här jag med.
Fick mitt plus idag, och beräknad bf blir på lucia
Jag är 25 år och bor strax utanför Uppsala.
Om det här går vägen så blir det barn nummer tre för oss.
Men jag vet av tidigare erfarenheter att det inte alltid går vägen, så än har jag inte vågat släppa in någon lycka över att äntligen ha lyckats plussa igen.
Någon som skapat en fb-grupp än?
Nu ska jag läsa ikapp i tråden, och försöka redigera min sida. Otroligt länge sedan jag hängde på fl. Kram på er!
Hur vet jag att jag inte addar fel Rozanna? fanns visst flera med det namnet :P
Det känns faktiskt helt ok med tanke på att jag aldrig varit den som haft någon barnlängtan, snarare tvärtom.. Men det känns ganska häftigt. Klart man ska ha barn liksom!
Det är många i min bekantskapskrets som kommer att tappa hakorna fullständigt. Även mamma skulle jag tro.. Hon hade nog gett upp hoppet om att bli mormor..
Jag kommer givetvis att framföra min tidigare oro när jag träffar bm. Jag kommer även berätta om min herpes. Läste någonstans för längesedan att den kan förvärras under en graviditet samt att det kan vara "farligt" för barnet om man har ett skov just vid förlossningen..
Någon som vet nått om detta??
Tackar för tipset. Kommer att gå med lite längre fram.. Än så länge vill jag vara anonym..
Hej på er.
Plussade i söndags på -2 bim. Så fortfarande väääldigt tidigt och vågar inte ringt tro på det än då jag idag går in i v 4. OM allt går vägen bör bf hamna kring 15 dec. Har fått en gulkroppscysta i ena äggstocken dock trodde dr på akuten inte att det ska innebära ngn fara för lilla ägget *hoppas hoppas*. Ont som i i helvete gör IAF cystan då den brustit. Men jag håller tummar å tår att det går vägen.
Hej! jag hoppar in på den här tråden jag också. Har BF 3/12. Vi är så jäkla glada, efter 3 års försök. Jag ringde idag och bokade tid för hälsosamtal, kommer till och med få samma glada o goa barnmorska den här gången också.
Bokat in ett VUL den 27 april. Så himla nervös! Tänk om det inte finns något där !?
Jag plussade i tisdags. Känslan är overklig och har inte riktigt sjunkit in... Jag o min sambo har försökt i 5 år att skaffa barn. Vi har gjort 4 IVF försök, ingen lycka där. Så vi beslutade att vi skulle ta vägen via donerade spermier. Så vi åkte till Danmark förra månaden och nu har vi plussat.
Finns det någon speciell anledning att ni fått vul? Tycker det är många som skriver ni fått tid?
Ni som undrar över hemliga FB gruppen- adda Rozanna Pettersson (pannband på kortet) så lägger hon till er!