• Pyret 85

BF december 2015 :-)

Oj vad jag kräkts idag. Mår inte illa alls mellan gångerna men sen helt plötsligt måste jag rusa för att kräkas. Precis som jag hade det med sonen.

Fått tid för VUL den 26/5, kommer då vara i v.8+5. Känns som en evighet dit.

• Pyret 85

Så luktkänslig jag blivit. Min kollega gjorde någon fil-kryddblandning att måla med tillsammans med barnen och den lukten satt i under hela dagen och jag kräktes nästan. Fick öppna fönsterna. Annars har illamåendet hållit sig rätt så i schack idag, kräktes en gång när jag gick upp en och en gång när jag kom till jobbet.

• Pyret 85
    anabana skrev 2015-05-05 16:51:30 följande:

Nu har vi fått se ett tickande hjärta på ultraljudet i v 7+6 och är så lättad!! Vilka har ni berättat för? Har ni berättat för era föräldrar?

Jag har  berättat för mina systrar, chefen och min närmsta kollega. Ingen annan vet om. Mina närmsta vänner får veta i v.12 då vi ska iväg på en tjejhelg och de kommer ju såklart undra varför jag inte dricker alkohol. Svärmor ska vi upp till på midsommar och är då i v.13 så då ska vi berätta för henne. Resten får veta därefter.
  • Pyret 85
    velvet skrev 2015-05-07 15:16:10 följande:

Pyret85 - Man hatar ju att vänta! Vi ska göra KUB den 1 juni och väntan dit känns också som en evighet. Vilken vecka är du i den 26/5? Du får "glädja" dig med att dom inte kan se så mycket om det är för tidigt.

Enligt mina beräkningar i v.8+5 då.
  • Pyret 85
    bebba83 skrev 2015-05-07 15:32:12 följande:
    Visst känns de som dagarna sniglar sig förbi? :(
    Åh ja. Verkligen i snigelfart!
  • Pyret 85
    bebba83 skrev 2015-05-07 20:42:10 följande:
    Får ni inget tidigare där ni bor? Jag får mitt i vecka 12...konstigt (och dåligt!) Att de e så olika!
    Här får vi heller inget förrän v.18. Men jag tog kontakt med privat gyn pga mina mf och det är därför jag ska göra vul.
  • Pyret 85

Haft två tråkiga drömmar i natt. I den ena hade jag börjat blöda och i den andra gjorde jag vul och då hade där aldrig varit något foster. Hua hoppas inga sanndrömmar!!

• Pyret 85
    JJ15 skrev 2015-05-08 06:36:51 följande:

Jag mår också jättedåligt och spyr varje dag. Igår var jag in för dropp och prover, alla andra värden var bra men urinprovet visade att jag inte får i mig tillräckligt mycket näring åt mig själv. Ska dock inte va någon fara för lillen. Är i v.9+6. Hoppas, önskar och ber att illamåendet lättar i v.12!

usch. Tur jag bara har ett lätt illamående.
  • Pyret 85
    gällka88 skrev 2015-05-08 13:09:56 följande:
    Äta gurka är de bästa jag vet! Så gott!! Läskande!

Men jag mår inte så illa som de verkar att många här gör. Kan komma någon våg av illamående ibland och har kräkts någon enstaka gång men inte så att de påverkar mitt ätande. Och pga detta tänker jag noga på vad jag äter och ser till att äta mycke grönsaker...

Jag väger egentligen alldeles för mycket.. Vid inskrivning 92 kg till mina 160 cm... Så BM sa att jag helst inte ska gå upp nåt i vikt under graviditeten....

Någon annan som också är stor i denna grupp?
    Är inte heller jätteliten, 77kg till mina 162cm. Har precis gått ner från 85kg.
Svar på tråden BF december 2015 :-)