Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

BF december 2015 :-)

BowserSchnauzer skrev 2015-12-04 02:41:56 följande:

Åh, har haft någon vecka då jag sovit jättebra (bara gått upp enstaka gång på natten) men nu ligger jag klarvaken sedan 2 timmar - så frustrerande! Har sista dagen på jobbet imorgon så bara att kämpa sig igenom det ändå, sen kan man iaf ha sovmorgon tills bebis kommer...

Hur har ni andra med sömn såhär på slutet?

Jag jobbade min sista dag den 11 november så har varit ledig ett tag. O sömnen går upp o ner. Ibland sover jag gott med "bara" toabesök då o då. Andra nätter kan jag inte somna, somnar kanske vid 1-2 på natten. Så tur man sen kan vila på dagarna, det är guld värt.

O nu går jag bara o väntar på att värkarna ska dra igång, bf imorrn :)
  • fantasy06
    Beya skrev 2015-12-04 08:42:32 följande:

Åh va spännande att du har bf imorgon! Hoppas du får en fin upplevelse. Tror vi ska föda på samma sjukhus, csk, eller?

Jajamen Csk blir det om där inte är fullt :) bor du med i Kristianstad eller? Födde där förra gången med o då hade jag inget att klaga på.

Ja spännande är det men önskar man vetat att hon verkligen kommer i dagarna. Har dessutom sonen varannan vecka o han kommer på söndag o det bästa o enklaste hade ju varit om lillasyster kan titta ut innan dess :)
  • fantasy06
    Beya skrev 2015-12-04 09:14:28 följande:

Ja det gör jag:) ja hoppas verkligen det inte är fullt där. Ska du testa det nya badet förresten? Tycker det låter skönt, min bm rekomenderade det.

Förstår hur du tänker, jag har också min son varannan vecka och han kommer ikväll och jag vill verkligen hinna vara med honom. Dessutom har han mycket viktiga och roliga händelser den här helgen som jag absolut inte vill missa. Så lillasyster får gärna komma tidigast bf:)

Skrev ett meddelande till dig istället :)
  • fantasy06
    Snobi skrev 2015-12-04 12:52:02 följande:

Här kommer en löjlig fråga... Visst vågar jag boka in ett biobesök imorgon, dagen före bf? Det värsta som kan hända är väl att vattnet går och sabbar stolen och att vi får lämna salongen utan att se slutet?

Nej, dum fråga som sagt. Det kan ju lika gärna dröja ett par veckor till och jag kan ju inte hålla mig inne hela tiden.

Absolut kan du det. Som du skriver, vad är det värsta som kan hända?:) en vän till mig, som var på dag 13 efter bf var på bio o då startade värkarna. Så det är kansle bio man ska gå på. :)
  • fantasy06
    SsJj skrev 2015-12-05 21:44:03 följande:

Usch idag har jag haft ovanligt mycket tryck nedåt och det ilar nått så förbaskat nästan hela tiden. :( Inget att klaga på egentligen för det kunde ju varit betydligt mycket värre men när det varit samma ilande smärta i underlivet i flera veckor och man inte vet när det kommer få ett slut så blir det liiiite tröttsamt. :( Försöker hålla en snygg fasad utåt och njuta sista tiden då jag ändå mår helt okej men fy fasen va tålamod och energi är i botten just nu.

Tänk när du är ännu närmre bf o har känningar men inget händer. Jag har bf idag. Haft ilande neråt i några dagar. Kan inte sova om nätterna för jag har mensvärk från o till men inget händer ändå. Då är man rätt så less på det kan jag säga.
  • fantasy06

Ja alla har lika rätt att klaga :) men har vi klarat av att vänta i nästan 40 veckor kan vi vänta lite till. Försöker peppa mig själv genom att tänka så. Haha

• fantasy06

Idag när vi var och handlade fick jag massa jobbiga sammandragningar. De gör inte ont alls men får ändå andas mig igenom dom. Hoppas hoppas det drar igång snart. Bf+1 idag.

• fantasy06
    Fiiaaa skrev 2015-12-06 21:28:33 följande:

Samma här, visst finns det grejer att göra, men allt känns liksom lite bökigt, och har inte supermycket energi eller lust att dra igång några större projekt. Men blir ändå superuttråkad av att bara läsa och kolla på tv och ta lugna promenader, hehe. Saknar nästan jobbet lite, dagarna gick så fort när jag jobbade. Slutade i tisdags men det känns som att det var mycket längre sen. Åh vad jag önskar att liten vill komma lite före bf. Har en hel del förvärkar och hoppas varje gång att det ska dra igång på riktigt nu, men det lugnar ju ned sej varje gång efter ett tag. Håller tummarna för tidig julklapp för oss båda :)

Man vänjer sig. Första dagarna efter att jag slutat jobba var skittråkiga. Varit ledig sen den 12 november. Men nu är det skönt. Man får pula lite hemma o sen passa på att vila massor för det får man ju inte göra sen :)
  • fantasy06
    Snobi skrev 2015-12-08 12:08:37 följande:

Känner med dig! BF+2 här och blev väckt av telefonen när jag äntligen hade somnat på soffan. Direkt efter det såg jag att en bekant som var beräknad till 14 dec fick sin unge idag. Känner mig arg och ledsen och orättvist behandlad och... ja, möjligen lite fånig också. Men i det här flodhästläget vill man ju inte gärna höra att andras barn slinker ut (givetvis väldigt smidigt dessutom) i förtid.

Känner precis som ni. Bf +3. Fattar inte alla som ska fråga hela tiden. Man hör väl av sig när bebis är ute. Sambon har det nog värst på jobbet. När han kom igår "men du ska ju inte va här, har inte bebisen kommit" jo det är ju därför jag jobbar typ.
  • fantasy06

Vi får vara bittra :) vad jag läst mig till kan man inte göra någonting själv för att påverka när det ska dra igång.

Jag fick med (som någon skrev) sonen 3 dagar före bf så hade ju hoppats på liknande igen. Men nu är det 3 dagar på fel håll, haha. Vet att en ingångsättning inte är det bästa för kroppen men hade nästan kunnat betala för en sådan nu. Vet stt hon kommer när hon är redo, som många säger till en, men hon var ju redo när hon varit där inne i 40 veckor så jag förstår inte problemet haha.

Svar på tråden BF december 2015 :-)