• Pyret 85

BF december 2015 :-)

Min rädsla ligger i att jag ska gå upp allt som jag kämpat så för att gå ner. Med sonen gick jag endast upp 0,4kg vägde 68 vid inskrivning och vägde 68,4 samma vecka som sonen kom. När han väl va ute vägde jag 59. Men kräktes ju också hela grav igenom (inget som störde mig dock).

På tal om kräk så kräktes jag nog upp allt jag ätit idag precis, kändes så iaf. Jättemycket i flera omgångar (sorry för info). Nu mår jag lite bättre iaf.

• Pyret 85
    Me Is Mommy skrev 2015-05-09 23:27:34 följande:

Velvet- jag träffade läkare den 21e april då min förra graviditet slutade med havandeskapsförgiftning och proppar i moderkakan som gjorde att min son inte växte som han skulle. Han vägde 800g när han föddes i v 29 med akut kejsarsnitt.

Så denna graviditet skulle jag börja med trombyl. Så läkaren ville kolla med vill först innan jag skulle börja med tabletterna. Men de syntes inget. Inte ens en hinnsäck :(

Jag har vart orolig sedan jag fick plus för att de är stor chans att de blir likadant som sist och så fort han sa nu att han inte säg något så började jag leta på skärmen efter tecken på utomkveds osv så går och är orolig nu.

Dom tog blodprov på mig för att kolla hcg och det var högt men man vet ändå inte om jag har bebisen i livmodern eller inte . Så måste vänta tills den 21e maj nu innan jag får se om man ser något :(

Vilken vecka var du i vid första ul? Förstår att väntan måste vara hemsk. Kunde dom inte ta emot dig tidigare? Håller tummarna att allt är som det ska.
  • Pyret 85
    Polly 98 skrev 2015-05-10 13:35:14 följande:

Idag hittade jag vårt angelsound som jag köpte när sonen låg i magen för 2 år sen. Är i vecka 10 (9+2) och trodde inte jag skulle höra nåt. Men jag hittade hjärtljuden på en gång smile5.gif

Åh vad mysigt!
  • Pyret 85
    Lizzie09 skrev 2015-05-13 18:04:39 följande:

Usch, nu har jag gått och blivit orolig. Tog ett graviditetstest för några timmar sedan "bara för att", och tänkte att det borde ju ge maximalt utslag (alltså att teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket). Men det var det inte. Det visade ju rätt starkt, men inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Testade med graviditetskollens sticka, men tänkte att testremsan kanske inte innehåller så jättemycket färg? Eller kanske det var dåligt med färg på just det testet? Usch, tankarna är många just nu. Är i vecka 8 så det borde ju visa jättestarkt. Eller? Vad tror ni?

Jag tror du kan sluta oroa dig för graviditetskollensstickor är värdelösa.
  • Pyret 85
    Frankie86 skrev 2015-05-14 07:38:01 följande:

Jag har valt att inte göra kub, vet inte vad jag skulle göra med provsvaren. Var däremot på ett vul den 28/4, så skönt o se lilla bebisen med hjärta som pickade och små armar och ben. Var då i 8+5 nu är jag i 11+1. Mår fantastiskt bra, detta är tredje barnet och det kom till på naturlig väg, dom andra två har kommit till med hjälp av assisterad befruktning. Helt otroligt :) 1/12 är vi beräknade, väntar på tiden till Rul :)

Då ser man rätt mkt i den veckan. Jag ska också göra VUL i 8+5 så då vet jag ungefär vad som kan förväntas.
  • Pyret 85
    skt1982 skrev 2015-05-16 23:04:10 följande:

Får bara gå på kortison en v tydligen.. Men ska försöka få dom att förstå att jag klarar inte mig utan. Jag kräks verkligen var 5 min utan. Då får de ge mig en mindre dos o kräka 1 gång i h.. Jag orkar inte mer annars

Nä men fy! Hoppas du snart blir bättre!
  • Pyret 85
    Loveway skrev 2015-05-16 14:04:21 följande:

Jag är ganska ung, blir 22 nu i sommar och bor för tillfället nere i skåne.

Är det någon annan här i gruppen som är i liknande ålder eller kanske är bosatt i de södra delarna av Sverige? :)

Jag är 29 och bor utanför Lund
  • Pyret 85
    SsJj skrev 2015-05-17 09:26:54 följande:

Jag har haft känslan av detta länge nu.

Jag satt på toastolen medan lillan badade. Tänkte att det kan bara inte finnas ett levande foster i magen. Jag kan slå vad med mig själv om det..

Satte mig på toan och skulle kissa och vad händer då? Massor av bruna flytningar.

Precis som vid mitt MA..

Ringt akuten 4 gånger men ingen som svarar. Vet inte om dom gör vul på akuten här..

Vill inte bara gå och vänta.. :(

Håller tummarna att allt är bra.
Svar på tråden BF december 2015 :-)