Gina43 skrev 2015-04-28 16:01:41 följande:
Jag är i din ålder. Känner också av ålderspressen, delvis är det därför som vi går vidare på en gång. Många förstår inte, särskilt de som inte själva har fertilitetsproblematik har svårt att förstå. De tycker att man stressar.
9 i frysen låter mycket! Är de blastocyster allihop? Hoppas att ni "slipper" använda dem alla innan ni får ett syskon.
Vi gick privat direkt och det var komplikationer under graviditeten + sjukdom efter födseln (jag vill inte gå närmare in på det här eftersom det blir så tydligt vem jag är om ngn som känner mig läser här), så vårt barn har redan kostat en bra bit över 100 000 kr i IVF kostnader, mediciner och inkomstbortfall pga sjukdom (bara, sedan har vi ju även haft kostnader som alla andra föräldrar har). Jag tar en kostnadspost i taget. Vi tänker väl så att pengar kommer och går i alla fall.
Hade vi adopterat hade kostnaderna varit ännu högre! Så kan man också resonera.
Ja det är 9st blastocyster vilket känns bra men efter tidigare erfarenhet så är det ju inte säkert att alla klarar upptining och för min del är det bara 2st som ens har fäst (ett missfall) under alla försök
Känns lite halvjobbigt känslomässigt att ge sig in i karusellen igen, har mått rätt dåligt mellan varven... men hur det än går så har vi ändå fått ett litet mirakel i form av vår älskade pojke
så allt annat är bara en bonus.
Min syster har 2 söner via IVF och blev nu spontangravid vid 39 års ålder!!! Så inget är väl omöjligt.
Vi har inte fått någon förklaring utan det är i vårt fall "oförklarlig barnlöshet"
Vet du varför ni inte lyckats på egen hand?