• Popparn

IVF syskonförsök under 2015

Jag och min man planerar också ett syskon! Vår dotter är 1 år nu och hon blev till på första försöket så vi håller tummarna för att det ska gå bra även denna gång. Vi har 4st blastocyster i frysen sedan dess och hoppas att vi hinner sätta tillbaka en innan sommaren:) Jag väntar min mens på måndag eller tisdag och då ska jag ringa för att boka tid på Carlanderska. Om kroppen håller schemat tror jag att det blir insättning i mitten av maj. Spännande!:)

Hur ligger ni andra till?

• Popparn

Det blir insättning i naturlig cykel. Samma som med dottern och då gick det ju bra så jag hoppas hoppas:)
    Jag blev överstimulerad vid första ivf:en och fick därför inte sätta tillbaka henne direkt utan fick frysa in och vänta till de öppnat igen efter sommaren.

Jag håller tummarna för att det ser bra ut på måndag Gafsan! När började ni med syskonförsöken? Har du behövt gå igenom hela racet med sprutor osv vid varje försök eller har det blivit några FET för er också?

• Popparn

Oj vad tiden går fort. Har missat massa ser jag nu!
    Jag var på kliniken i tisdags och tog blodprover och gjorde VUL för att kolla slemhinnan och att allt såg bra ut efter graviditeten. De ville kolla eftersom att jag fortfarande ammar dottern och de rekommenderar egentligen att man slutat amma 2-3 månader innan nytt försök. Dock har min mens varit tillbaka och regelbunden sedan 5 månader så det ska inte påverka våra chanser nu sa dom:) Allt såg bra ut. Så nu väntar jag på glad gubbe och sen blir det FET 6 dagar efter omslag.

Vilken resa detta är. Många av er har fått kämpa länge. Hoppas att det vänder snart! Jag hoppas och tror att det ska gå bra för mig denna gången men förstår att det kan bli kämpigt även för mig som ändå haft en lätt resa som faktiskt lyckades på första försöket med dottern. Än är hoppet stort:)

Som ni skriver är det kämpigt att få ihop det ekonomiskt.. Vi ville inte vänta i kö förra gången så vi betalade privat direkt. Och skulle det inte lyckas med de blastocyster vi har kvar i frysen nu så handlar det ju genast om mycket pengar. Utöver det mentala kämpandet.. Vi bygger hus just nu och när bara ena parten jobbar blir det svårt att samtidigt spara ihop stora summor.
    Som flera av er skriver har vi ju faktiskt redan ett barn vilket är helt fantastiskt. Men jag har svårt att tänka mig att inte få fler. Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag definitivt kämpat på längre än vi kommer ha råd med nu. Hoppas innerligt att det inte behövs!

• Popparn

Jag har inte varit särskilt aktiv i tråden men här kommer en positiv uppdatering!
    Jag fick tillbaka en blastocyst från frysen i söndags. I min naturliga cykel så jag tar inga hormoner. Redan i torsdags plussade jag (svagt) !:) Jag är något av en testoman så jag testar mig alltid för tidigt:P Är så lycklig nu:) Med dottern plussade jag svagt på rd5 och nu redan på rd4. Hoppas hoppas att den vill stanna nu och att det lyckas för er andra också!:)

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015