• Krabaten1

IVF syskonförsök under 2015

Vi är också igång med syskonförsök, ruvar nu dag 4 på 8:e försöket (IVF och FET inräknade). Jag hoppas så att det är nu det sker! :)

Dottern kom till på andra försöket, så nu känns resan ganska lång.

• Krabaten1

Ja, jag har inte förrän nu under vintern-våren börjat ta till mig att det kanske bara blir ett barn. Nu känns det ändå okej att tänka tanken. Men det tar så mycket energi. Och tid. Och pengar. Någon gång tar vägen slut, och det ska bli lyckligt även om det inte går som vi önskar, tänker jag...

• Krabaten1
    moii skrev 2015-04-25 22:22:14 följande:

Jo, det är ganska skönt ( fast läskigt) att vi i lugn och ro bestämt oss för en gemensam gräns för när vi försökt nog. Ett barn är fantastiskt, och ger andra möjligheter än fler. Inte bättre inte sämre, andra. Vi är lyckliga, men det hade varit fint för lilla ungen med ett syskon kanske.

Ja, det är mest lycka här hemma också, men jag känner fortfarande att något fattas. Men, en dag i taget! Flört
    MariaMaria01 skrev 2015-04-26 09:59:10 följande:

Hej. Vi är i samma sits. Fick vårt första barn i sept 2014 via ivf Uppsala akademiska. Vi hade så himla tur att det gick på första försöket. Vi har ett embryo i frysen som vi nu tänkte försöka sätta in innan sommarstängning, eventuellt efter stängningen.

Inget fel hittades på vare sig mig eller min sambo.

Är det nån som vet vilka prover man måste ta innan syskonförsöket? Och hur mycket det kostar?

Härligt med nybörjartur, eller hur! :) Vi har gjort fem FET och det kostar på Linnekliniken typ 12 000 kr (gissar att det är där ni också går om det är Uppsala?). Det står på hemsidan. Chansen är ju lite sämre på ett fryst embryo, men självklart är det ju värt att se om det var det som är det nya guldägget. :)
  • Krabaten1
    Gafsan skrev 2015-04-26 19:51:10 följande:
    Vi började med syskonförsöken 2010-2012 och nu haft ett uppehåll på 3 år! Behandlingarna tar så hårt på kroppen och psyket. Under en tid trodde jag att något var fel på mig, att jag var sjuk. Jag hade en snäll läkare som inte avfärda mig trots att han trodde att det var alla behandlingar som spökade. Han lät mig ta en massa prover och allt visade sig vara bra. Jag blev nästan förbannad för att ingenting var fel på mig. Hur kan man må så dåligt och inte vara sjuk? Jag kan säga att jag nästan gav upp men nu 3 år senare så vill jag kämpa igen!
    Jag har kört hela racet vid 5 av 7 gånger. Vi två tillfällen blev det FET med blastocyster. Men tyvärr :(
    Jag tänker att det är fantastiskt att alls går att få ihop IVF med vardagslivet. Och att bli sliten, trött och känna mig ur balans känns för mig inget konstigt alls. Vi tar ju hormoner som påvekar hela kroppen. Jag blir smått deprimerad av Synarela. Känner mig passiv, låg och obehaglig. Hoppas att det blir mer skonsamt när nu klimakteriet kommer. ;)

Lycka till imorgon!
  • Krabaten1
    MariaMaria01 skrev 2015-04-26 09:59:10 följande:

Hej. Vi är i samma sits. Fick vårt första barn i sept 2014 via ivf Uppsala akademiska. Vi hade så himla tur att det gick på första försöket. Vi har ett embryo i frysen som vi nu tänkte försöka sätta in innan sommarstängning, eventuellt efter stängningen.

Inget fel hittades på vare sig mig eller min sambo.

Är det nån som vet vilka prover man måste ta innan syskonförsöket? Och hur mycket det kostar?

Och provet, det kan säkert bero på om vad som är anledning till IVF, men vi har inte tagit några extra provet alls, utöver blodproverna under stimuleringen. Det var tal om ett nytt spermaprov, men det blev aldrig så. (För oss är det för få spermier som är boven)
  • Krabaten1

Vi betalar ett pris för hela FET-försöket så att säga och har inte vad jag minns betalat något extra.

Under det processen mäter dom ju slemhinnan tjocklek eftersom den följer cykeln. Men det har ingått i priset för oss.

Måste dom kanske ha extra koll på något. Du kanske ska fråga igen, helt enkelt. ?

• Krabaten1
    snobben00 skrev 2015-04-30 09:29:29 följande:

Har troligtvis precis missat ägglossningen den här månaden Rynkar på näsan vilket känns jättesurt!
    Testade första gången på cd 13 med stickor och fick ett svagt streck och tänkte att nu blir det väl starkare och starkare följande dagar men igår på cd 14 testade jag med sticka som knappt var synligt och med Clearblue digitala som visade negativt och likadant idag på cd 15.... och igår kväll hade jag ordentliga känningar av ÄL... och jag har för mig att jag brukar känna av det dagarna efter positivt test.

Vet att innan graviditeten var ägglossningen oregelbunden, ibland kunde det vara på cd 12-14 men vanligen runt dag 16-18...
    FAN att jag inte började testa tidigare!!!! Var så inställt på ett FET om nån vecka och nu blir det nog till att vänta en månad vilket känns jättelångt! men jag ska testa imorgon också.

Det är ju så att ägglossning sker ca 10-11 gånger av 12 på ett år. Jag visste inte ens om det förrän jag var i samma situation som du. Du behöver alltså inte alls ha missat den, utan du kanske har den där månaden när det inte är någon. För mig var allt på banan igen månaden efter och vi gjorde ett FET. 
  • Krabaten1

Jag har inte heller hållit mig uppdaterad. Vi testade positivt, efter tre år, och åtta försök. ???? Det känns fortfarande fantastiskt, om än väldigt verkligt eftersom jag mår kass. ???? Är nervös och förhoppningsfull inför VUL i nästa vecka. Är lite nojig, har aldrig haft missfall, men vågar inte riktigt vara odelat glad. Nu ska jag lägga mig på soffan och försöka sova en stund, ända gången jag inte känner av illamåendet.

• Krabaten1

Jag har inte heller hållit mig uppdaterad. Vi testade positivt, efter tre år, och åtta försök. ???? Det känns fortfarande fantastiskt, om än väldigt verkligt eftersom jag mår kass. ???? Är nervös och förhoppningsfull inför VUL i nästa vecka. Är lite nojig, har aldrig haft missfall, men vågar inte riktigt vara odelat glad. Nu ska jag lägga mig på soffan och försöka sova en stund, ända gången jag inte känner av illamåendet.

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015