• MariaMaria01

IVF syskonförsök under 2015

Hej. Vi är i samma sits. Fick vårt första barn i sept 2014 via ivf Uppsala akademiska. Vi hade så himla tur att det gick på första försöket. Vi har ett embryo i frysen som vi nu tänkte försöka sätta in innan sommarstängning, eventuellt efter stängningen.

Inget fel hittades på vare sig mig eller min sambo.

Är det nån som vet vilka prover man måste ta innan syskonförsöket? Och hur mycket det kostar?

• MariaMaria01

Akademiska i uppsala pratade om blodprov (vart tusan gör man det?) men också en ny gynundersökning för att se om slemhinneväggen är tillräckligt tjock för en ny graviditet. De sa innan skulle göra det hos dom kostar det 2000kr

• MariaMaria01

Hej,

Skrev i tråden tidigare. Fick vår son via ivf september 2014 på akademiska i Uppsala. Vi hade tänkt göra FET innan sommarstängningen med vårt enda frysta embryo. Men i fredags fick jag helt plötsligt plus på Stickan. Mirakel!

Hoppas det var ok att skriva detta i denna tråden. Vill inte trampa nån på tårna. Kände bara att jag ville dela med mg. Kämpa på tjejer. Jag tänker på er och vet hur mycket man längtar

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015